Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağları, Donanım birimleri ve işlevleri, Bilişim etiği, Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulama ve tanımları, sosyal ağlar, konularında gerekli bilgi, beceri ve yeterlilikleri sağlamayı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma ,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya ,Özel Uygulama Yazılımları ,Çoklu Ortam Uygulamaları ,EndNote Programı ,Bilişim Hukuku ve Etiği ,E-Öğrenme (EdModo) ,E-Devlet Uygulamaları ,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği ,Ağ Güvenlik Uygulamaları ,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri ,Bulut Bilişim ve Çeşitleri ,Bulut Bilişim Uygulamaları ,Büyük Veri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 8, 9 | A, E |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 23, 8, 9 | A, E |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağları, Donanım birimleri ve işlevleri, Bilişim etiği, Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulama ve tanımları, sosyal ağlar, konularında gerekli bilgi, beceri ve yeterlilikleri sağlamayı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma ,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya ,Özel Uygulama Yazılımları ,Çoklu Ortam Uygulamaları ,EndNote Programı ,Bilişim Hukuku ve Etiği ,E-Öğrenme (EdModo) ,E-Devlet Uygulamaları ,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği ,Ağ Güvenlik Uygulamaları ,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri ,Bulut Bilişim ve Çeşitleri ,Bulut Bilişim Uygulamaları ,Büyük Veri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 8, 9 | A, E |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 23, 8, 9 | A, E |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 23, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |