Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUM, AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI | - | Bahar Dönemi | 15+64 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve BAYRAM, Duygu İLHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum Ağız Diş Sağlığı Pratik Dersleri kapsamında ilköğretim çağı çocuklarda ağız sağlığını koruyucu bilgi ve davranış oluşturmak ve 4. sınıf stajyer diş hekimi öğrencilerimizin ağız sağlığını teşvik edici ve geliştirici programlar hakkındaki bilgi düzeylerini, bu programların uygulanabilirliğini, planlamasını, yürütülmesini ve değerlendirilmesini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumun Ağız Diş Bakım Alışkanlıklarına ve Tedavi Hizmet Kullanımına İlişkin Tutum ve Davranışının İncelenmesi ,Diş Çürüğünün ve Periodontal Hastalıkların Toplumdaki Yaygınlık ve Şiddet Değerlerinin İncelenmesi/Nedenleri,Sağlığın Yönetilmesi Kavramı /Modern Çağın Diş Hekimliği Hizmeti / Değişen Paradigma ve Bileşenleri,Sağlığın İyileştirilmesi ( Health Promotion ) - İlk Aşama Sağlık Eğitimi,Sağlık Eğitimi Teori ve Modelleri-Sağlık Eğitimi İletişim Becerileri,Topluma Yönelik Beslenme Eğitimi -Kanıta Dayalı Diş Hekimliği / Uygulama,Diş Hekiminin Toplumsal Sorumluluk Alanı/ Ağız Sağlığını İyileştirici Model Proje/Bilecik/Sonuçları,Toplum Esaslı Ağız- Diş Sağlığını Yükseltmeye Yönelik Çalışmaların Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi,Toplum Esaslı programlarda kullanılan fluor kullanım yöntemlerinin değerlendirilmesi, akut ve kronik toksikasyon açısından risklerinin incelenmesi,Sağlık Ekonomisi Temel Kavramları ve Diş Hekimliği Hizmetlerinde Sağlık Ekonomisi uygulamaları,Türkiye de Genel ve Ağız Diş Sağlığı Hizmetlerinde Finans Kaynakları,Bazı Ağız Hastalıkları ve Bozukluklarının (ağız kanserleri-dental travmalar -gelişimsel mine bozuklukları ) epidemiyolojisi , birincil korunma yöntemleri ve Toplum Ağız Diş Sağlığı Açısından Önemi,Özel bakım ihtiyacı olan gruplarda sağlık eğitimi örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11-Tüm toplum için ve ağız kanserleri riski taşıyan bireylerde birincil koruma yöntemlerini ve diş hekimine düşen görevleri bilmek | 10, 16, 9 | |
10-Diş hekimliği hizmetlerinde, sağlık ekonomisinin ve değerlendirme yöntemlerinin yerini bilmek . | 10, 16, 9 | |
9- Ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik toplum esaslı bir programı planlayıp sonuçları yorumlayabilmek | 10, 16, 5, 9 | |
8- Toplum esaslı programlarda risk gruplarının ve risk faktörlerinin belirlenmesinde kullanılabilen epidemiyolojik değerlendirme yöntemlerini bilmek | 10, 16, 9 | |
7-Ağız diş sağlığının iyileştirilmesine yönelik bireye ve topluma uygulanabilecek tüm programları bilmek | 10, 16, 9 | |
6-Ağız sağlığı ile beslenme ilişkisini kavramak ve sağlık eğitiminde beslenme önerileri geliştirmek | 11, 15, 5 | |
5-Sağlık ve hastalığı yönlendiren kültürel, çevresel ve sosyal faktörleri bilir ve hizmet sunumunda iletişim becerileri edinmek | 10, 16, 9 | |
4-Davranışsal faktörlerin ağız diş sağlığı üzerindeki etkisini bilmek ve ağız diş sağlığını koruma ve geliştirme yöntemlerini uygulamak | 11, 15, 5 | |
3-Biyo-medikal ve biyo-psiko-sosyal ağız sağlığı yaklaşımlarını kavramak | 10, 16, 9 | |
2-Toplumdaki ağız diş hastalıklarının yaygınlık ve şiddet değerlerini ve sağlıklılık durumunu bilmek | 10, 16, 9 | |
1-Bireysel ve toplumsal düzeyde planlamalarda hasta beklenti, yaklaşım ve tutumları hakkındaki bilgileri kullanabilmek | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumun Ağız Diş Bakım Alışkanlıklarına ve Tedavi Hizmet Kullanımına İlişkin Tutum ve Davranışının İncelenmesi | |
2 | Diş Çürüğünün ve Periodontal Hastalıkların Toplumdaki Yaygınlık ve Şiddet Değerlerinin İncelenmesi/Nedenleri | |
3 | Sağlığın Yönetilmesi Kavramı /Modern Çağın Diş Hekimliği Hizmeti / Değişen Paradigma ve Bileşenleri | |
4 | Sağlığın İyileştirilmesi ( Health Promotion ) - İlk Aşama Sağlık Eğitimi | |
5 | Sağlık Eğitimi Teori ve Modelleri-Sağlık Eğitimi İletişim Becerileri | |
6 | Topluma Yönelik Beslenme Eğitimi -Kanıta Dayalı Diş Hekimliği / Uygulama | |
7 | Diş Hekiminin Toplumsal Sorumluluk Alanı/ Ağız Sağlığını İyileştirici Model Proje/Bilecik/Sonuçları | |
8 | Toplum Esaslı Ağız- Diş Sağlığını Yükseltmeye Yönelik Çalışmaların Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi | |
9 | Toplum Esaslı programlarda kullanılan fluor kullanım yöntemlerinin değerlendirilmesi, akut ve kronik toksikasyon açısından risklerinin incelenmesi | |
10 | Sağlık Ekonomisi Temel Kavramları ve Diş Hekimliği Hizmetlerinde Sağlık Ekonomisi uygulamaları | |
11 | Türkiye de Genel ve Ağız Diş Sağlığı Hizmetlerinde Finans Kaynakları | |
12 | Bazı Ağız Hastalıkları ve Bozukluklarının (ağız kanserleri-dental travmalar -gelişimsel mine bozuklukları ) epidemiyolojisi , birincil korunma yöntemleri ve Toplum Ağız Diş Sağlığı Açısından Önemi | |
13 | Özel bakım ihtiyacı olan gruplarda sağlık eğitimi örnekleri |
Kaynak |
Bazı ders notları öğrencilere verilecektir, bazı dersler için kaynak gösterilecektir. |
1.Hunter d, Dal Paz MR, Kunjunen T, (2009). Boundries of the health workforce; definition and classifications of health workers, In Mario R. dal Paz et al (eds). Handbook on monitoring and evoluation of humon resources for health: with special applications for low-and middle- income countries WHO 2009 2. Saydam G, Oktay İ, Möller I. (1990). Türkiye'de Ağız Sağlığı Durum Analizi, TÜR-AĞIZ SAĞ-OOL (DSÖ) İstanbul, Seçil Ofset. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 1 | 16 | |||
Rehberli Problem Çözme | 16 | 1 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(32/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUM, AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI | - | Bahar Dönemi | 15+64 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve BAYRAM, Duygu İLHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum Ağız Diş Sağlığı Pratik Dersleri kapsamında ilköğretim çağı çocuklarda ağız sağlığını koruyucu bilgi ve davranış oluşturmak ve 4. sınıf stajyer diş hekimi öğrencilerimizin ağız sağlığını teşvik edici ve geliştirici programlar hakkındaki bilgi düzeylerini, bu programların uygulanabilirliğini, planlamasını, yürütülmesini ve değerlendirilmesini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumun Ağız Diş Bakım Alışkanlıklarına ve Tedavi Hizmet Kullanımına İlişkin Tutum ve Davranışının İncelenmesi ,Diş Çürüğünün ve Periodontal Hastalıkların Toplumdaki Yaygınlık ve Şiddet Değerlerinin İncelenmesi/Nedenleri,Sağlığın Yönetilmesi Kavramı /Modern Çağın Diş Hekimliği Hizmeti / Değişen Paradigma ve Bileşenleri,Sağlığın İyileştirilmesi ( Health Promotion ) - İlk Aşama Sağlık Eğitimi,Sağlık Eğitimi Teori ve Modelleri-Sağlık Eğitimi İletişim Becerileri,Topluma Yönelik Beslenme Eğitimi -Kanıta Dayalı Diş Hekimliği / Uygulama,Diş Hekiminin Toplumsal Sorumluluk Alanı/ Ağız Sağlığını İyileştirici Model Proje/Bilecik/Sonuçları,Toplum Esaslı Ağız- Diş Sağlığını Yükseltmeye Yönelik Çalışmaların Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi,Toplum Esaslı programlarda kullanılan fluor kullanım yöntemlerinin değerlendirilmesi, akut ve kronik toksikasyon açısından risklerinin incelenmesi,Sağlık Ekonomisi Temel Kavramları ve Diş Hekimliği Hizmetlerinde Sağlık Ekonomisi uygulamaları,Türkiye de Genel ve Ağız Diş Sağlığı Hizmetlerinde Finans Kaynakları,Bazı Ağız Hastalıkları ve Bozukluklarının (ağız kanserleri-dental travmalar -gelişimsel mine bozuklukları ) epidemiyolojisi , birincil korunma yöntemleri ve Toplum Ağız Diş Sağlığı Açısından Önemi,Özel bakım ihtiyacı olan gruplarda sağlık eğitimi örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11-Tüm toplum için ve ağız kanserleri riski taşıyan bireylerde birincil koruma yöntemlerini ve diş hekimine düşen görevleri bilmek | 10, 16, 9 | |
10-Diş hekimliği hizmetlerinde, sağlık ekonomisinin ve değerlendirme yöntemlerinin yerini bilmek . | 10, 16, 9 | |
9- Ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik toplum esaslı bir programı planlayıp sonuçları yorumlayabilmek | 10, 16, 5, 9 | |
8- Toplum esaslı programlarda risk gruplarının ve risk faktörlerinin belirlenmesinde kullanılabilen epidemiyolojik değerlendirme yöntemlerini bilmek | 10, 16, 9 | |
7-Ağız diş sağlığının iyileştirilmesine yönelik bireye ve topluma uygulanabilecek tüm programları bilmek | 10, 16, 9 | |
6-Ağız sağlığı ile beslenme ilişkisini kavramak ve sağlık eğitiminde beslenme önerileri geliştirmek | 11, 15, 5 | |
5-Sağlık ve hastalığı yönlendiren kültürel, çevresel ve sosyal faktörleri bilir ve hizmet sunumunda iletişim becerileri edinmek | 10, 16, 9 | |
4-Davranışsal faktörlerin ağız diş sağlığı üzerindeki etkisini bilmek ve ağız diş sağlığını koruma ve geliştirme yöntemlerini uygulamak | 11, 15, 5 | |
3-Biyo-medikal ve biyo-psiko-sosyal ağız sağlığı yaklaşımlarını kavramak | 10, 16, 9 | |
2-Toplumdaki ağız diş hastalıklarının yaygınlık ve şiddet değerlerini ve sağlıklılık durumunu bilmek | 10, 16, 9 | |
1-Bireysel ve toplumsal düzeyde planlamalarda hasta beklenti, yaklaşım ve tutumları hakkındaki bilgileri kullanabilmek | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumun Ağız Diş Bakım Alışkanlıklarına ve Tedavi Hizmet Kullanımına İlişkin Tutum ve Davranışının İncelenmesi | |
2 | Diş Çürüğünün ve Periodontal Hastalıkların Toplumdaki Yaygınlık ve Şiddet Değerlerinin İncelenmesi/Nedenleri | |
3 | Sağlığın Yönetilmesi Kavramı /Modern Çağın Diş Hekimliği Hizmeti / Değişen Paradigma ve Bileşenleri | |
4 | Sağlığın İyileştirilmesi ( Health Promotion ) - İlk Aşama Sağlık Eğitimi | |
5 | Sağlık Eğitimi Teori ve Modelleri-Sağlık Eğitimi İletişim Becerileri | |
6 | Topluma Yönelik Beslenme Eğitimi -Kanıta Dayalı Diş Hekimliği / Uygulama | |
7 | Diş Hekiminin Toplumsal Sorumluluk Alanı/ Ağız Sağlığını İyileştirici Model Proje/Bilecik/Sonuçları | |
8 | Toplum Esaslı Ağız- Diş Sağlığını Yükseltmeye Yönelik Çalışmaların Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi | |
9 | Toplum Esaslı programlarda kullanılan fluor kullanım yöntemlerinin değerlendirilmesi, akut ve kronik toksikasyon açısından risklerinin incelenmesi | |
10 | Sağlık Ekonomisi Temel Kavramları ve Diş Hekimliği Hizmetlerinde Sağlık Ekonomisi uygulamaları | |
11 | Türkiye de Genel ve Ağız Diş Sağlığı Hizmetlerinde Finans Kaynakları | |
12 | Bazı Ağız Hastalıkları ve Bozukluklarının (ağız kanserleri-dental travmalar -gelişimsel mine bozuklukları ) epidemiyolojisi , birincil korunma yöntemleri ve Toplum Ağız Diş Sağlığı Açısından Önemi | |
13 | Özel bakım ihtiyacı olan gruplarda sağlık eğitimi örnekleri |
Kaynak |
Bazı ders notları öğrencilere verilecektir, bazı dersler için kaynak gösterilecektir. |
1.Hunter d, Dal Paz MR, Kunjunen T, (2009). Boundries of the health workforce; definition and classifications of health workers, In Mario R. dal Paz et al (eds). Handbook on monitoring and evoluation of humon resources for health: with special applications for low-and middle- income countries WHO 2009 2. Saydam G, Oktay İ, Möller I. (1990). Türkiye'de Ağız Sağlığı Durum Analizi, TÜR-AĞIZ SAĞ-OOL (DSÖ) İstanbul, Seçil Ofset. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |