Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİĞİ I | - | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Özge GÜRBÜZ, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik bilgiyi klinikte karşılaştığı vakalar üzerinde doğru sonuçlar elde edecek şekilde değerlendirmek ve başarılı tedaviler yapmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Restoratif Diş Hekimliği Klinik Uygulamasıyla, Restoratif Diş Hekimliği teorisi ve pratiği hakkında bilgi ve anlayış kazanılacaktır. Öğrenciler Sınıf II: 3-4 puan, Sınıf III: 3 puan, Sınıf I: 2 puan, Sınıf IV: 4 puan, Sınıf V: 2 puan değerlerindeki kavite preparasyonlarından en az 90 puan tamamlamak zorundadır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması. 13. Periodontal ve pulpal semptomlar arasında iltihap ve ağrı açısından Makig ayırıcı tanı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hastanın klinik ve radyografik muayenesi ile tedavi önerebilecektir. | ||
1.1.Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerini saptar. | 11, 3, 4, 6, 9 | A, H |
1.2.Farklı tedavi seçeneklerini tartışır. | 11, 12, 3, 4, 9 | A, H |
2.Hastanın mevcut restorasyonlarının klinik performansını değerlendirir. | 19, 3, 4, 9 | A |
2.1.Restorasyon değişim sebeplerini tanımlar. | 19, 3, 4, 9 | A |
2.2.Gereken restorasyon değişimini uygular. | 3, 4, 9 | A |
3.Hastaya gerekli restoratif tedavi uygulamalarını planlayabilir. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.1.Minimal invaziv şekilde preperasyon gerçekleştirir. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.2.Uygun restoratif materyali belirler. | 12, 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.3.Restorasyonu ideal koşullarda uygular. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restoratif Diş Hekimliği Klinik Uygulamasıyla, Restoratif Diş Hekimliği teorisi ve pratiği hakkında bilgi ve anlayış kazanılacaktır. Öğrenciler Sınıf II: 3-4 puan, Sınıf III: 3 puan, Sınıf I: 2 puan, Sınıf IV: 4 puan, Sınıf V: 2 puan değerlerindeki kavite preparasyonlarından en az 90 puan tamamlamak zorundadır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması. 13. Periodontal ve pulpal semptomlar arasında iltihap ve ağrı açısından Makig ayırıcı tanı |
Kaynak |
Operatif Diş Hekimliğinde Gelişmeler Cilt 1-2. Ed.Jean-François Roulet. Türkçe Editör, Arzu Aykor, Şebnem Türkün, Murat Türkün.2006, Quintescence Books. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 30 | 4 | 120 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİĞİ I | - | Senelik | 0+120 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Özge GÜRBÜZ, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teorik bilgiyi klinikte karşılaştığı vakalar üzerinde doğru sonuçlar elde edecek şekilde değerlendirmek ve başarılı tedaviler yapmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Restoratif Diş Hekimliği Klinik Uygulamasıyla, Restoratif Diş Hekimliği teorisi ve pratiği hakkında bilgi ve anlayış kazanılacaktır. Öğrenciler Sınıf II: 3-4 puan, Sınıf III: 3 puan, Sınıf I: 2 puan, Sınıf IV: 4 puan, Sınıf V: 2 puan değerlerindeki kavite preparasyonlarından en az 90 puan tamamlamak zorundadır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması. 13. Periodontal ve pulpal semptomlar arasında iltihap ve ağrı açısından Makig ayırıcı tanı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hastanın klinik ve radyografik muayenesi ile tedavi önerebilecektir. | ||
1.1.Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerini saptar. | 11, 3, 4, 6, 9 | A, H |
1.2.Farklı tedavi seçeneklerini tartışır. | 11, 12, 3, 4, 9 | A, H |
2.Hastanın mevcut restorasyonlarının klinik performansını değerlendirir. | 19, 3, 4, 9 | A |
2.1.Restorasyon değişim sebeplerini tanımlar. | 19, 3, 4, 9 | A |
2.2.Gereken restorasyon değişimini uygular. | 3, 4, 9 | A |
3.Hastaya gerekli restoratif tedavi uygulamalarını planlayabilir. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.1.Minimal invaziv şekilde preperasyon gerçekleştirir. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.2.Uygun restoratif materyali belirler. | 12, 16, 3, 4, 9 | A, H |
3.3.Restorasyonu ideal koşullarda uygular. | 16, 3, 4, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restoratif Diş Hekimliği Klinik Uygulamasıyla, Restoratif Diş Hekimliği teorisi ve pratiği hakkında bilgi ve anlayış kazanılacaktır. Öğrenciler Sınıf II: 3-4 puan, Sınıf III: 3 puan, Sınıf I: 2 puan, Sınıf IV: 4 puan, Sınıf V: 2 puan değerlerindeki kavite preparasyonlarından en az 90 puan tamamlamak zorundadır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Restorasyonların klinik performansının değerlendirilmesi 2. Önceki restorasyonların durumunun değiştirme veya onarım açısından değerlendirilmesi 3. Doğrudan ve dolaylı restorasyonlar için tedavi kararları 4. Operatif ve non-operatif tedaviler için kararlar 5. Hastaların çürük risk değerlendirmesi 6. Görsel dokunsal yöntem ve radyografi ile dental sert doku patolojilerinin teşhisi 7. Hastanın restoratif tedavi gereksinimlerinin tanımlanması 8. Farklı tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarının karşılaştırılması 9. Farklı yapıştırıcı sistemlerinin, restoratif materyallerin ve koruyucu önlemlerin uygulanması 10. Maksimum ses diş yapısının korunması ile boşluk preparatları 11. Gelişimsel, çürük ve çaresiz lezyonlar arasında ayırıcı tanı koymak. 12. Dentin hipersensitivitesi, tersinir veya geri dönüşümsüz pulpitis açısından klinik semptomların yorumlanması. 13. Periodontal ve pulpal semptomlar arasında iltihap ve ağrı açısından Makig ayırıcı tanı |
Kaynak |
Operatif Diş Hekimliğinde Gelişmeler Cilt 1-2. Ed.Jean-François Roulet. Türkçe Editör, Arzu Aykor, Şebnem Türkün, Murat Türkün.2006, Quintescence Books. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |