Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 50+116 | - | 11 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Muzaffer ATEŞ, Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN, Dr.Öğr.Üye. Emir Farboud BONABIAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tam ve kısmi dişsiz hastaların protetik tedavi prensiplerini ve yöntemlerini kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tam Dişsiz Hastalarda Protetik Tedavinin Amaçları,2. Tam Protezlerde Teşhis ve Tedavi Planlaması,3. Tam Protezlerde Destek Dokuların Makroskobik Anatomisi,4. Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar,5. Tam Protezlerde Tutuculuk,6. Tam Protezlerde Ölçü, Ölçü Kaşıkları ve Ölçü Maddeleri,7. Tam Protezlerde Kenar Şekillendirme Yöntemleri,8. Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri,9. Kutulama Yöntemi ve Kaide Plağının Yapımı,10. Tam Protezlerde Dikey Boyutun Tespit Yöntemleri,11. Tam Protezlerde İnteroklüzal Kayıtlar ve Artikülatöre Alma,12. Tam Protezlerde Mum Duvarlar ve Deneme Provası,13. Tam Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon,14. Tam Protezlerde Dişli Prova, Muflalama ve Bitim,15. Tam Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler,16. Kısmi Dişsiz Arkların Sınıflandırılması,17. Bölümlü Protezlerin Biyomekaniği,18. Bölümlü Protezlerin Sınıflara göre planlama özellikleri,19. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Direkt tutucular,20. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – İndirekt tutucular,21. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Kaide,22. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Bağlayıcılar,23. Bölümlü Protezlerde Oklüzyon,24. Bölümlü Protezlerde Ölçü Yöntemleri ve Model,25. Bölümlü Protezlerde Geçici Kaide Plağı ve Mum Duvarlar,26. Bölümlü Protezlerde Alt Yapının Hazırlanması,27. Bölümlü Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon,28. Bölümlü Protezlerde Muflalama ve Bitim,29. Bölümlü Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler,30. Bölümlü Protezlerde Yenileme İşlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Tam protezlerin yapım tekniklerini etkin biçimde tasarlayabilecek ve dişsiz hastaların protetik tedavi basamaklarını detaylı olarak planlayabilecektir. | 37, 6, 9 | A, E |
1.1. Dişsiz çenelerin anatomisini tanır ve anatomik oluşumları ayırt eder. | 10, 11, 37, 6, 9 | A, E |
1.2. Tutuculuk kavramını yorumlar ve tutuculuğa etki eden kas ve diğer yapıları açıklar. | 10, 11, 14, 6, 9 | A, E |
1.3. Tam protezlerde kullanılan ölçü maddeleri ve tekniklerinin endikasyonlarını özetler. | 14, 16, 6, 9 | A |
1.4. Tam protezlerin laboratuar yapım aşamalarını bağımsız olarak yönetir. | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E, H |
2. Bölümlü protezlerin biyomekanik davranışını tahmin edebilecek ve planlama prensipleri ile ilişkisini değerlendirebilecektir. | 10, 11, 4, 6, 8, 9 | A, E |
2.1. Bölümlü protezlerin yapısal unsurlarını ve görevlerini ayırt eder. | 10, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
2.2. Bölümlü protezlerdeki oklüzyon çeşitlerini yorumlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
2.3. Bölümlü protezlerin laboratuar yapım aşamalarını bağımsız olarak yönetir. | 10, 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Tam Dişsiz Hastalarda Protetik Tedavinin Amaçları | |
2 | 2. Tam Protezlerde Teşhis ve Tedavi Planlaması | |
3 | 3. Tam Protezlerde Destek Dokuların Makroskobik Anatomisi | |
4 | 4. Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar | |
5 | 5. Tam Protezlerde Tutuculuk | |
6 | 6. Tam Protezlerde Ölçü, Ölçü Kaşıkları ve Ölçü Maddeleri | |
7 | 7. Tam Protezlerde Kenar Şekillendirme Yöntemleri | |
8 | 8. Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri | |
9 | 9. Kutulama Yöntemi ve Kaide Plağının Yapımı | |
10 | 10. Tam Protezlerde Dikey Boyutun Tespit Yöntemleri | |
11 | 11. Tam Protezlerde İnteroklüzal Kayıtlar ve Artikülatöre Alma | |
12 | 12. Tam Protezlerde Mum Duvarlar ve Deneme Provası | |
13 | 13. Tam Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon | |
14 | 14. Tam Protezlerde Dişli Prova, Muflalama ve Bitim | |
15 | 15. Tam Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler | |
16 | 16. Kısmi Dişsiz Arkların Sınıflandırılması | |
17 | 17. Bölümlü Protezlerin Biyomekaniği | |
18 | 18. Bölümlü Protezlerin Sınıflara göre planlama özellikleri | |
19 | 19. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Direkt tutucular | |
20 | 20. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – İndirekt tutucular | |
21 | 21. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Kaide | |
22 | 22. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Bağlayıcılar | |
23 | 23. Bölümlü Protezlerde Oklüzyon | |
24 | 24. Bölümlü Protezlerde Ölçü Yöntemleri ve Model | |
25 | 25. Bölümlü Protezlerde Geçici Kaide Plağı ve Mum Duvarlar | |
26 | 26. Bölümlü Protezlerde Alt Yapının Hazırlanması | |
27 | 27. Bölümlü Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon | |
28 | 28. Bölümlü Protezlerde Muflalama ve Bitim | |
29 | 29. Bölümlü Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler | |
30 | 30. Bölümlü Protezlerde Yenileme İşlemleri |
Kaynak |
Ders sonunda ders notları ve sunumlar verilecektir. |
1. Çalıkoğlu S, Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti. İstanbul, 2010 2. Ulusoy M, Aydın K, Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, 2003 3. Rahn AO, Heartwell CM, Textbook of Complete Dentures, Sixth Ed. PMPH, USA, 2009 4. Mc Cracken: Removable Partial Prosthodontics, 12th ed, Mosby Company 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 32 | 5 | 160 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 32 | 4 | 128 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 328 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(328/30) | 11 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 50+116 | - | 11 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Muzaffer ATEŞ, Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN, Dr.Öğr.Üye. Emir Farboud BONABIAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tam ve kısmi dişsiz hastaların protetik tedavi prensiplerini ve yöntemlerini kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tam Dişsiz Hastalarda Protetik Tedavinin Amaçları,2. Tam Protezlerde Teşhis ve Tedavi Planlaması,3. Tam Protezlerde Destek Dokuların Makroskobik Anatomisi,4. Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar,5. Tam Protezlerde Tutuculuk,6. Tam Protezlerde Ölçü, Ölçü Kaşıkları ve Ölçü Maddeleri,7. Tam Protezlerde Kenar Şekillendirme Yöntemleri,8. Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri,9. Kutulama Yöntemi ve Kaide Plağının Yapımı,10. Tam Protezlerde Dikey Boyutun Tespit Yöntemleri,11. Tam Protezlerde İnteroklüzal Kayıtlar ve Artikülatöre Alma,12. Tam Protezlerde Mum Duvarlar ve Deneme Provası,13. Tam Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon,14. Tam Protezlerde Dişli Prova, Muflalama ve Bitim,15. Tam Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler,16. Kısmi Dişsiz Arkların Sınıflandırılması,17. Bölümlü Protezlerin Biyomekaniği,18. Bölümlü Protezlerin Sınıflara göre planlama özellikleri,19. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Direkt tutucular,20. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – İndirekt tutucular,21. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Kaide,22. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Bağlayıcılar,23. Bölümlü Protezlerde Oklüzyon,24. Bölümlü Protezlerde Ölçü Yöntemleri ve Model,25. Bölümlü Protezlerde Geçici Kaide Plağı ve Mum Duvarlar,26. Bölümlü Protezlerde Alt Yapının Hazırlanması,27. Bölümlü Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon,28. Bölümlü Protezlerde Muflalama ve Bitim,29. Bölümlü Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler,30. Bölümlü Protezlerde Yenileme İşlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Tam protezlerin yapım tekniklerini etkin biçimde tasarlayabilecek ve dişsiz hastaların protetik tedavi basamaklarını detaylı olarak planlayabilecektir. | 37, 6, 9 | A, E |
1.1. Dişsiz çenelerin anatomisini tanır ve anatomik oluşumları ayırt eder. | 10, 11, 37, 6, 9 | A, E |
1.2. Tutuculuk kavramını yorumlar ve tutuculuğa etki eden kas ve diğer yapıları açıklar. | 10, 11, 14, 6, 9 | A, E |
1.3. Tam protezlerde kullanılan ölçü maddeleri ve tekniklerinin endikasyonlarını özetler. | 14, 16, 6, 9 | A |
1.4. Tam protezlerin laboratuar yapım aşamalarını bağımsız olarak yönetir. | 10, 14, 16, 6, 9 | A, E, H |
2. Bölümlü protezlerin biyomekanik davranışını tahmin edebilecek ve planlama prensipleri ile ilişkisini değerlendirebilecektir. | 10, 11, 4, 6, 8, 9 | A, E |
2.1. Bölümlü protezlerin yapısal unsurlarını ve görevlerini ayırt eder. | 10, 4, 6, 8, 9 | A, E, H |
2.2. Bölümlü protezlerdeki oklüzyon çeşitlerini yorumlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
2.3. Bölümlü protezlerin laboratuar yapım aşamalarını bağımsız olarak yönetir. | 10, 14, 16, 37, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Tam Dişsiz Hastalarda Protetik Tedavinin Amaçları | |
2 | 2. Tam Protezlerde Teşhis ve Tedavi Planlaması | |
3 | 3. Tam Protezlerde Destek Dokuların Makroskobik Anatomisi | |
4 | 4. Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar | |
5 | 5. Tam Protezlerde Tutuculuk | |
6 | 6. Tam Protezlerde Ölçü, Ölçü Kaşıkları ve Ölçü Maddeleri | |
7 | 7. Tam Protezlerde Kenar Şekillendirme Yöntemleri | |
8 | 8. Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri | |
9 | 9. Kutulama Yöntemi ve Kaide Plağının Yapımı | |
10 | 10. Tam Protezlerde Dikey Boyutun Tespit Yöntemleri | |
11 | 11. Tam Protezlerde İnteroklüzal Kayıtlar ve Artikülatöre Alma | |
12 | 12. Tam Protezlerde Mum Duvarlar ve Deneme Provası | |
13 | 13. Tam Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon | |
14 | 14. Tam Protezlerde Dişli Prova, Muflalama ve Bitim | |
15 | 15. Tam Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler | |
16 | 16. Kısmi Dişsiz Arkların Sınıflandırılması | |
17 | 17. Bölümlü Protezlerin Biyomekaniği | |
18 | 18. Bölümlü Protezlerin Sınıflara göre planlama özellikleri | |
19 | 19. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Direkt tutucular | |
20 | 20. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – İndirekt tutucular | |
21 | 21. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Kaide | |
22 | 22. Bölümlü Protezlerin yapısal unsurları – Bağlayıcılar | |
23 | 23. Bölümlü Protezlerde Oklüzyon | |
24 | 24. Bölümlü Protezlerde Ölçü Yöntemleri ve Model | |
25 | 25. Bölümlü Protezlerde Geçici Kaide Plağı ve Mum Duvarlar | |
26 | 26. Bölümlü Protezlerde Alt Yapının Hazırlanması | |
27 | 27. Bölümlü Protezlerde Diş Seçimi, Diş Dizimi, Modelasyon | |
28 | 28. Bölümlü Protezlerde Muflalama ve Bitim | |
29 | 29. Bölümlü Protezlerin Hastaya Teslimi ve Öneriler | |
30 | 30. Bölümlü Protezlerde Yenileme İşlemleri |
Kaynak |
Ders sonunda ders notları ve sunumlar verilecektir. |
1. Çalıkoğlu S, Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti. İstanbul, 2010 2. Ulusoy M, Aydın K, Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, 2003 3. Rahn AO, Heartwell CM, Textbook of Complete Dentures, Sixth Ed. PMPH, USA, 2009 4. Mc Cracken: Removable Partial Prosthodontics, 12th ed, Mosby Company 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |