Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MADDELER BİLGİSİ | - | Senelik | 43+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kader AYDIN, Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN, Prof.Dr. Mehmet Muzaffer ATEŞ, Dr.Öğr.Üye. Deniz ARSLAN, Dr.Öğr.Üye. Ceylan GÜZEL, Doç.Dr. Muazzez SÜZEN, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Meltem ÇAKIR, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Emine ÖĞÜT, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Adeziv restoratif materyalleri kavramak, periapikal röntgen çekmesi gerektiği zaman hangi dijital görüntüleme yöntemini tercih edebileceğini belirlemek, cerrahi ve periodontal tedavilerde kullanılan alet, materyal ve anestezik maddeleri öğrenmektir, protetik diş tedavisinde kullanılan materyallerin içeriğini, özelliklerini, kullanım alanlarını ve kullanım prensiplerini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dişhekimliğinde adezyon ,Adeziv sistemlerin yapısı ,Adeziv sistemlerin sınıflandırılması ,Kompozit materyalinin yapısı ,Kompozit restorasyonların sınıflandırılması ,Kompozit restorasyonların özellikleri ,Işık kaynakları,Cam iyonomer restorasyonlar,Dijital görüntüleme yöntemleri,Vazokonstriktörler,lokal anestezide kullanılan malzemeler,sütur materyalleri,cerrahi aletler,Periodontal enstrumantasyon,Kaide plağı, mum duvar yapımı ve kullanılan materyaller,Hareketli protez yapımında kullanılan yapay dişler,Protez kaide akrilikleri,Polimerizasyon,Ölçü alımında kullanılan materyaller ve özellikleri I ve II,Kişisel kaşık hazırlanması ve materyaller,Artikülatörler ve yüz arkları,Doku düzenleyici materyaller,Paralelometre,Bölümlü protezlerde diş seçimi,HBP’de kullanılan ölçü maddeleri ve özellikleri,Metal iskelet yapımının laboratuvar aşamaları,HBP’de kullanılan metal alaşımları,HBP’lerde tamir, astarlama, kaide yenileme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar. | 16, 9 | C |
3.Periapikal röntgen görüntülemesinde kullanılan radyovizyografi ve fosfor plak sistemlerinin benzerlik farklılık ve genel özellikleri sayabilir | 9 | C |
4.Diş Hekimliğinde kullanılan anestezik solüsyonları tanır | 9 | C |
5.Oral Cerrahide kullanılan el aletlerini ve dikiş materyallerini tanır. | 9 | C |
6.Periodontolojide muayene ve tedavide kullanılan cihaz ve aletlerin mekanik, fiziksel ve biyolojik özeliklerini sıralar. | 9 | C |
7.Ultrasonik, sonik cihazlar arasındaki farkları ve bu cihazlar için uygun hasta endikasyonunu koyar. | 9 | C |
8.Hareketli protez yapımında kullanılan kaide plağı, mum, yapay dişler, iskelet alt yapı metalleri, metal ana bağlayıcı tipleri, yumuşak astar maddeleri, artikülatör ve yüz arkının klinik kullanım alanlarını avantaj ve dezavantajları ile açıklar. | 9 | C |
2. Adeziv materyallerin yapısını ve sınıflandırılmasını tanır | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dişhekimliğinde adezyon | |
2 | Adeziv sistemlerin yapısı | |
3 | Adeziv sistemlerin sınıflandırılması | |
4 | Kompozit materyalinin yapısı | |
5 | Kompozit restorasyonların sınıflandırılması | |
6 | Kompozit restorasyonların özellikleri | |
7 | Işık kaynakları | |
8 | Cam iyonomer restorasyonlar | |
9 | Dijital görüntüleme yöntemleri | |
10 | Vazokonstriktörler | |
11 | lokal anestezide kullanılan malzemeler | |
12 | sütur materyalleri | |
13 | cerrahi aletler | |
14 | Periodontal enstrumantasyon | |
15 | Kaide plağı, mum duvar yapımı ve kullanılan materyaller | |
16 | Hareketli protez yapımında kullanılan yapay dişler | |
17 | Protez kaide akrilikleri | |
18 | Polimerizasyon | |
19 | Ölçü alımında kullanılan materyaller ve özellikleri I ve II | |
20 | Kişisel kaşık hazırlanması ve materyaller | |
21 | Artikülatörler ve yüz arkları | |
22 | Doku düzenleyici materyaller | |
23 | Paralelometre | |
24 | Bölümlü protezlerde diş seçimi | |
25 | HBP’de kullanılan ölçü maddeleri ve özellikleri | |
26 | Metal iskelet yapımının laboratuvar aşamaları | |
27 | HBP’de kullanılan metal alaşımları | |
28 | HBP’lerde tamir, astarlama, kaide yenileme |
Kaynak |
Öğretim üyesi ders notu verecektir. |
Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. 7th edition. Ritter AV, Boushell LW, Walter R (2018).Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi. Mustafa Türker, Şule Yücetaş, Basic Oral Surgery. Andreas Filippi / Fabio Saccardin / Sebastian Kühl (Editor).Quintessence publishing Newman, M. G., Facd, D., Klokkevold, P. R., Dds, M. S., Elangovan, S., Dmsc, B. D., & Kapila, Y. (2023). Newman and Carranza's Clinical Periodontology and Implantology E-Book. Elsevier Health Sciences. Niklaus P. Lang (Editor), Tord Berglundh (Editor), William V. Giannobile (Editor), Mariano Sanz (Editor). Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set, 7th Edition, John Wiley and Sons Ltd, Hoboken, United States. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 32 | 1 | 32 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 32 | 2 | 64 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MADDELER BİLGİSİ | - | Senelik | 43+0 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kader AYDIN, Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Gülsüm CEYLAN, Prof.Dr. Mehmet Muzaffer ATEŞ, Dr.Öğr.Üye. Deniz ARSLAN, Dr.Öğr.Üye. Ceylan GÜZEL, Doç.Dr. Muazzez SÜZEN, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Meltem ÇAKIR, Doç.Dr. Mustafa GÜNDOĞAR, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Emine ÖĞÜT, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Adeziv restoratif materyalleri kavramak, periapikal röntgen çekmesi gerektiği zaman hangi dijital görüntüleme yöntemini tercih edebileceğini belirlemek, cerrahi ve periodontal tedavilerde kullanılan alet, materyal ve anestezik maddeleri öğrenmektir, protetik diş tedavisinde kullanılan materyallerin içeriğini, özelliklerini, kullanım alanlarını ve kullanım prensiplerini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dişhekimliğinde adezyon ,Adeziv sistemlerin yapısı ,Adeziv sistemlerin sınıflandırılması ,Kompozit materyalinin yapısı ,Kompozit restorasyonların sınıflandırılması ,Kompozit restorasyonların özellikleri ,Işık kaynakları,Cam iyonomer restorasyonlar,Dijital görüntüleme yöntemleri,Vazokonstriktörler,lokal anestezide kullanılan malzemeler,sütur materyalleri,cerrahi aletler,Periodontal enstrumantasyon,Kaide plağı, mum duvar yapımı ve kullanılan materyaller,Hareketli protez yapımında kullanılan yapay dişler,Protez kaide akrilikleri,Polimerizasyon,Ölçü alımında kullanılan materyaller ve özellikleri I ve II,Kişisel kaşık hazırlanması ve materyaller,Artikülatörler ve yüz arkları,Doku düzenleyici materyaller,Paralelometre,Bölümlü protezlerde diş seçimi,HBP’de kullanılan ölçü maddeleri ve özellikleri,Metal iskelet yapımının laboratuvar aşamaları,HBP’de kullanılan metal alaşımları,HBP’lerde tamir, astarlama, kaide yenileme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar. | 16, 9 | C |
3.Periapikal röntgen görüntülemesinde kullanılan radyovizyografi ve fosfor plak sistemlerinin benzerlik farklılık ve genel özellikleri sayabilir | 9 | C |
4.Diş Hekimliğinde kullanılan anestezik solüsyonları tanır | 9 | C |
5.Oral Cerrahide kullanılan el aletlerini ve dikiş materyallerini tanır. | 9 | C |
6.Periodontolojide muayene ve tedavide kullanılan cihaz ve aletlerin mekanik, fiziksel ve biyolojik özeliklerini sıralar. | 9 | C |
7.Ultrasonik, sonik cihazlar arasındaki farkları ve bu cihazlar için uygun hasta endikasyonunu koyar. | 9 | C |
8.Hareketli protez yapımında kullanılan kaide plağı, mum, yapay dişler, iskelet alt yapı metalleri, metal ana bağlayıcı tipleri, yumuşak astar maddeleri, artikülatör ve yüz arkının klinik kullanım alanlarını avantaj ve dezavantajları ile açıklar. | 9 | C |
2. Adeziv materyallerin yapısını ve sınıflandırılmasını tanır | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dişhekimliğinde adezyon | |
2 | Adeziv sistemlerin yapısı | |
3 | Adeziv sistemlerin sınıflandırılması | |
4 | Kompozit materyalinin yapısı | |
5 | Kompozit restorasyonların sınıflandırılması | |
6 | Kompozit restorasyonların özellikleri | |
7 | Işık kaynakları | |
8 | Cam iyonomer restorasyonlar | |
9 | Dijital görüntüleme yöntemleri | |
10 | Vazokonstriktörler | |
11 | lokal anestezide kullanılan malzemeler | |
12 | sütur materyalleri | |
13 | cerrahi aletler | |
14 | Periodontal enstrumantasyon | |
15 | Kaide plağı, mum duvar yapımı ve kullanılan materyaller | |
16 | Hareketli protez yapımında kullanılan yapay dişler | |
17 | Protez kaide akrilikleri | |
18 | Polimerizasyon | |
19 | Ölçü alımında kullanılan materyaller ve özellikleri I ve II | |
20 | Kişisel kaşık hazırlanması ve materyaller | |
21 | Artikülatörler ve yüz arkları | |
22 | Doku düzenleyici materyaller | |
23 | Paralelometre | |
24 | Bölümlü protezlerde diş seçimi | |
25 | HBP’de kullanılan ölçü maddeleri ve özellikleri | |
26 | Metal iskelet yapımının laboratuvar aşamaları | |
27 | HBP’de kullanılan metal alaşımları | |
28 | HBP’lerde tamir, astarlama, kaide yenileme |
Kaynak |
Öğretim üyesi ders notu verecektir. |
Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. 7th edition. Ritter AV, Boushell LW, Walter R (2018).Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi. Mustafa Türker, Şule Yücetaş, Basic Oral Surgery. Andreas Filippi / Fabio Saccardin / Sebastian Kühl (Editor).Quintessence publishing Newman, M. G., Facd, D., Klokkevold, P. R., Dds, M. S., Elangovan, S., Dmsc, B. D., & Kapila, Y. (2023). Newman and Carranza's Clinical Periodontology and Implantology E-Book. Elsevier Health Sciences. Niklaus P. Lang (Editor), Tord Berglundh (Editor), William V. Giannobile (Editor), Mariano Sanz (Editor). Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set, 7th Edition, John Wiley and Sons Ltd, Hoboken, United States. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |