Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİ-Senelik34+0-3
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBüyüme ve gelişim, ortodontik anomalilerin tanımı ve etyolojisi, ve ortodontide kullanılan radyografik analiz yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi,Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi,İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk,Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu,Yüz çıkıntıları- ilkel damak ve sert dokuların doğum öncesi gelişimi,İkincil Damak ve Brankial sistem, Dilin Oluşumu,Kemikleşme Çeşitleri,Kemiklerin Büyüme Ve Gelişimi- Fonksiyonel Matriks,Remodelling-Relokasyon - V Prensibi,Sutura, Sinkondrosis, Epifizial Plaklardaki Büyüme ve Gelişim,Özel Büyüme Yerleri,Kondrokranium- Kafa Kaidesi- Kafa Kubbesi,Üst ve Alt çenenin Doğum Öncesi Gelişimi,Doğum sonrası Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi,Diş Sisteminin Gelişimi,Çiğneme Sistemi Fizyolojisi ve Fonksiyonları,Ortodontik Anomalilerin Tanımı,Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması,Ortodontik Anomalilerin Etyolojisi, Genel Faktörler, Kalıtım, Çevre,Lokal Faktörler, Dişerin Sayı, Hacim ve Şekil Anomalileri,Model Analizleri- İşaret Noktaları,Model Analizleri- Hays Nance Analizi,Model Analizleri- Bolton Analizi,Röntgenografik Sefalometri,Antropometrik ve Sefalometrik nokta ve düzlemler,Sefalometrik Analizler,Sefalometrik Analiz Sonuçlarının Yorumlanması,El Bilek Radyografileri,Bireyin Büyüme Evreleri ve Ortodontik Tedavi ile İlişkileri,Ortodontide Klinik Muayene,Ortodontide Soy Geçmiş ve Özgeçmişin İncelenmesi,Solunum, Yutkunma ve Konuşma Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi,Ağız İçi Yapıların ve Çene Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi,Dişler ve Kapanış ile İlgili Değerlendirmeler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ortodontinin tanımı ve tarihçesini açıklayabilecektir10, 16, 9A
2.Büyüme ve gelişim ile ilgili konuları yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
2.1.Doğum öncesi ve sonrası dönemlerde alt ve üst çenelerin gelişimini tartışır.10, 16, 9A
2.3.Diş sürme zamanlarını tanımlar.10, 16, 9A
4.Ortodontik anomalilerin tanımı ve etyolojisini açıklayabilecektir.10, 16, 4, 9A
2.2. Diş sisteminin gelişimini açıklar.10, 16, 9A
3. Çiğneme sistemini oluşturan yapıların fizyolojisi ve görevlerini yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
4.1. Ortodontik anomaliyi tanımlar10, 16, 4, 9A
4.2. Etyolojilerini açıklar10, 16, 9A
5. Ortodontide kullanılan radyolojik tetkikleri yorumlayabilecektir.10, 16, 4, 9A
5.1 Sefalometrik analizlerde kullanılan nokta ve düzlemleri tanımlar.10, 16, 4, 9A
5.2 Sefalometrik analizleri gerçekleştirir.4, 6E
5.3. Sefalometrik analiz sonuçlarını tartışır.10, 5E
5.4. El-bilek radyografileri ile büyüme ve gelişim evrelerini yorumlar.4, 6E
5.5. Model analizleri gerçekleştirir.4, 6E
6. Büyüme ile ortodontik tedavi arasındaki ilişkiyi tartışabilir.4, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi
2Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi
3İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk
4Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu
5Yüz çıkıntıları- ilkel damak ve sert dokuların doğum öncesi gelişimi
6İkincil Damak ve Brankial sistem, Dilin Oluşumu
7Kemikleşme Çeşitleri
8Kemiklerin Büyüme Ve Gelişimi- Fonksiyonel Matriks
9Remodelling-Relokasyon - V Prensibi
10Sutura, Sinkondrosis, Epifizial Plaklardaki Büyüme ve Gelişim
11Özel Büyüme Yerleri
12Kondrokranium- Kafa Kaidesi- Kafa Kubbesi
13Üst ve Alt çenenin Doğum Öncesi Gelişimi
14Doğum sonrası Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi
15Diş Sisteminin Gelişimi
16Çiğneme Sistemi Fizyolojisi ve Fonksiyonları
17Ortodontik Anomalilerin Tanımı
18Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması
19Ortodontik Anomalilerin Etyolojisi, Genel Faktörler, Kalıtım, Çevre
20Lokal Faktörler, Dişerin Sayı, Hacim ve Şekil Anomalileri
21Model Analizleri- İşaret Noktaları
22Model Analizleri- Hays Nance Analizi
23Model Analizleri- Bolton Analizi
24Röntgenografik Sefalometri
25Antropometrik ve Sefalometrik nokta ve düzlemler
26Sefalometrik Analizler
27Sefalometrik Analiz Sonuçlarının Yorumlanması
28El Bilek Radyografileri
29Bireyin Büyüme Evreleri ve Ortodontik Tedavi ile İlişkileri
30Ortodontide Klinik Muayene
31Ortodontide Soy Geçmiş ve Özgeçmişin İncelenmesi
32Solunum, Yutkunma ve Konuşma Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi
33Ağız İçi Yapıların ve Çene Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi
34Dişler ve Kapanış ile İlgili Değerlendirmeler
Kaynak
Ders sonunda ders notları ve sunumlar verilecektir.
1- Donald H. Enlow, Mark G. Hans. Essentials of Facial Growth, 1e. 2- Başaklar C. Langman Medikal Embriyoloji. Palme Yayıncılık 3- Gülyurt M. Ortodonti yönünden büyüme ve gelişim. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları. Erzurum, 1989; 77 4- Gürsoy N. Ortodontinin Biyolojik Temelleri. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1972. 5- Perkün F. Çene Ortopedisi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1975. 6- Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme ve Gelişim, Teşhis), 2. basım, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2001. 7- Greulich W, Pyle S. Radiographic Atlas of Skeletal Development of the Hand and Wrist. 2nd ed. Stanford University Press, Stanford, California, USA, 1959. 8- Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. 9- Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques, 4th edition, Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005. 10- Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri, 7. Baskı, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2010. 11- Süreli yayınlar (American Journal of Orthodontics, Angle Orthodontist, European Journal of Orthodontics ve Türk Ortodonti Dergisi).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16232
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16116
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİ-Senelik34+0-3
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY, Dr.Öğr.Üye. Hilal YILANCI, Dr.Öğr.Üye. Kezban TEKGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBüyüme ve gelişim, ortodontik anomalilerin tanımı ve etyolojisi, ve ortodontide kullanılan radyografik analiz yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi,Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi,İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk,Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu,Yüz çıkıntıları- ilkel damak ve sert dokuların doğum öncesi gelişimi,İkincil Damak ve Brankial sistem, Dilin Oluşumu,Kemikleşme Çeşitleri,Kemiklerin Büyüme Ve Gelişimi- Fonksiyonel Matriks,Remodelling-Relokasyon - V Prensibi,Sutura, Sinkondrosis, Epifizial Plaklardaki Büyüme ve Gelişim,Özel Büyüme Yerleri,Kondrokranium- Kafa Kaidesi- Kafa Kubbesi,Üst ve Alt çenenin Doğum Öncesi Gelişimi,Doğum sonrası Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi,Diş Sisteminin Gelişimi,Çiğneme Sistemi Fizyolojisi ve Fonksiyonları,Ortodontik Anomalilerin Tanımı,Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması,Ortodontik Anomalilerin Etyolojisi, Genel Faktörler, Kalıtım, Çevre,Lokal Faktörler, Dişerin Sayı, Hacim ve Şekil Anomalileri,Model Analizleri- İşaret Noktaları,Model Analizleri- Hays Nance Analizi,Model Analizleri- Bolton Analizi,Röntgenografik Sefalometri,Antropometrik ve Sefalometrik nokta ve düzlemler,Sefalometrik Analizler,Sefalometrik Analiz Sonuçlarının Yorumlanması,El Bilek Radyografileri,Bireyin Büyüme Evreleri ve Ortodontik Tedavi ile İlişkileri,Ortodontide Klinik Muayene,Ortodontide Soy Geçmiş ve Özgeçmişin İncelenmesi,Solunum, Yutkunma ve Konuşma Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi,Ağız İçi Yapıların ve Çene Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi,Dişler ve Kapanış ile İlgili Değerlendirmeler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ortodontinin tanımı ve tarihçesini açıklayabilecektir10, 16, 9A
2.Büyüme ve gelişim ile ilgili konuları yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
2.1.Doğum öncesi ve sonrası dönemlerde alt ve üst çenelerin gelişimini tartışır.10, 16, 9A
2.3.Diş sürme zamanlarını tanımlar.10, 16, 9A
4.Ortodontik anomalilerin tanımı ve etyolojisini açıklayabilecektir.10, 16, 4, 9A
2.2. Diş sisteminin gelişimini açıklar.10, 16, 9A
3. Çiğneme sistemini oluşturan yapıların fizyolojisi ve görevlerini yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
4.1. Ortodontik anomaliyi tanımlar10, 16, 4, 9A
4.2. Etyolojilerini açıklar10, 16, 9A
5. Ortodontide kullanılan radyolojik tetkikleri yorumlayabilecektir.10, 16, 4, 9A
5.1 Sefalometrik analizlerde kullanılan nokta ve düzlemleri tanımlar.10, 16, 4, 9A
5.2 Sefalometrik analizleri gerçekleştirir.4, 6E
5.3. Sefalometrik analiz sonuçlarını tartışır.10, 5E
5.4. El-bilek radyografileri ile büyüme ve gelişim evrelerini yorumlar.4, 6E
5.5. Model analizleri gerçekleştirir.4, 6E
6. Büyüme ile ortodontik tedavi arasındaki ilişkiyi tartışabilir.4, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortodontinin Tanımı ve Tarihçesi
2Doğum Öncesi Dönemde Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi
3İlk Embriyolojik olaylar ve üç yapraklı embriyoner disk
4Sinir sistemi ve ilkel ağzın oluşumu
5Yüz çıkıntıları- ilkel damak ve sert dokuların doğum öncesi gelişimi
6İkincil Damak ve Brankial sistem, Dilin Oluşumu
7Kemikleşme Çeşitleri
8Kemiklerin Büyüme Ve Gelişimi- Fonksiyonel Matriks
9Remodelling-Relokasyon - V Prensibi
10Sutura, Sinkondrosis, Epifizial Plaklardaki Büyüme ve Gelişim
11Özel Büyüme Yerleri
12Kondrokranium- Kafa Kaidesi- Kafa Kubbesi
13Üst ve Alt çenenin Doğum Öncesi Gelişimi
14Doğum sonrası Baş-yüz ve Çenelerin Gelişimi
15Diş Sisteminin Gelişimi
16Çiğneme Sistemi Fizyolojisi ve Fonksiyonları
17Ortodontik Anomalilerin Tanımı
18Ortodontik Anomalilerin Sınıflandırılması
19Ortodontik Anomalilerin Etyolojisi, Genel Faktörler, Kalıtım, Çevre
20Lokal Faktörler, Dişerin Sayı, Hacim ve Şekil Anomalileri
21Model Analizleri- İşaret Noktaları
22Model Analizleri- Hays Nance Analizi
23Model Analizleri- Bolton Analizi
24Röntgenografik Sefalometri
25Antropometrik ve Sefalometrik nokta ve düzlemler
26Sefalometrik Analizler
27Sefalometrik Analiz Sonuçlarının Yorumlanması
28El Bilek Radyografileri
29Bireyin Büyüme Evreleri ve Ortodontik Tedavi ile İlişkileri
30Ortodontide Klinik Muayene
31Ortodontide Soy Geçmiş ve Özgeçmişin İncelenmesi
32Solunum, Yutkunma ve Konuşma Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi
33Ağız İçi Yapıların ve Çene Fonksiyonlarının Ortodontik Açıdan Değerlendirilmesi
34Dişler ve Kapanış ile İlgili Değerlendirmeler
Kaynak
Ders sonunda ders notları ve sunumlar verilecektir.
1- Donald H. Enlow, Mark G. Hans. Essentials of Facial Growth, 1e. 2- Başaklar C. Langman Medikal Embriyoloji. Palme Yayıncılık 3- Gülyurt M. Ortodonti yönünden büyüme ve gelişim. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları. Erzurum, 1989; 77 4- Gürsoy N. Ortodontinin Biyolojik Temelleri. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1972. 5- Perkün F. Çene Ortopedisi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1975. 6- Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme ve Gelişim, Teşhis), 2. basım, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2001. 7- Greulich W, Pyle S. Radiographic Atlas of Skeletal Development of the Hand and Wrist. 2nd ed. Stanford University Press, Stanford, California, USA, 1959. 8- Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. 9- Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques, 4th edition, Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005. 10- Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri, 7. Baskı, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2010. 11- Süreli yayınlar (American Journal of Orthodontics, Angle Orthodontist, European Journal of Orthodontics ve Türk Ortodonti Dergisi).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14