Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDODONTİ-Senelik24+0-3
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nilüfer ÜSTÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Zehra Beyza EREL, Dr.Öğr.Üye. Berna TÜRK, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk diş hekimliğinde kullanılan tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk hastalara uygulanacak davranış biçimlerini saptamak ve tedavide kullanılacak materyalleri ayırt edebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pedodontik muayene,2. Pedodontide radyografik muayenenin önemi,3. Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi,4. Çocuklarda psikolojik gelişim,5. Çocuk hastalarda kullanılan davranış yönetim teknikleri,6. Pedodontide sedasyon ve genel anestezi uygulamaları,7. Pedodontide kullanılan dental materyaller,8. Süt dişlerinde kavite prensipleri ve tedavi (amalgam uygulamaları),9. Süt dişi çürükleri ve özellikleri,10. Estetik Restoratif Diş Hekimliği,11. Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,-Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi),-Tedavi prosedürleri II (Pulpektomi ve kök kanal tedavisi),14. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri I,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,15. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri II,- Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi),16. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri III,- Apeksifikasyon,17. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri IV,- Apeksogenezis,18. Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar,19. Süt dişlenme döneminde yer tutucu uygulamaları,20. Çocuklarda oral enfeksiyonlar ve tedavi yaklaşımları,21. Pedodontide ilaç kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk hastaların psikolojik gelişimini ve davranış biçimlerini tartışabilecektir.13, 16, 9A
1.1. Çocuk hastanın tedavisi sırasında hangi davranış yönetimini kullanabileceğini yorumlar.13, 16, 9A
1.2. Çocuk hastaların genel anestezi ve sedasyon gereksinimlerini değerlendirir.16, 8, 9A
2. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirebilecektir.16, 37, 6, 8, 9A, D
2.1. Rubber dam, matriks sistemlerini başarıyla uygular.6, 8, 9A, D
2.2. Tedavide kullanılacak uygun materyali seçer.6, 8, 9A, D
3. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırabilecektir.16, 9A, D
3.1. Pulpa kuafajı, pulpotomi, pulpektomi ve kanal tedavisi endikasyonlarını koyar.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.2. Klinik ve radyografik muayene yapar, tanı koyar.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.3. Apeksogenezis ve apeksifikasyon tedavilerini uygular.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.4. Çocuk hastalarda uygun ilaçları reçete eder.16, 4, 6, 8, 9A, D
4. Çocuk hastada ortodontik problem tespiti yaparak koruyucu tedavi yöntemlerini tartışabilecektir.13, 16, 9A, D
4.1. Doğru okluzal gelişimi ayırt eder.16, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pedodontik muayene
22. Pedodontide radyografik muayenenin önemi
33. Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi
44. Çocuklarda psikolojik gelişim
55. Çocuk hastalarda kullanılan davranış yönetim teknikleri
66. Pedodontide sedasyon ve genel anestezi uygulamaları
77. Pedodontide kullanılan dental materyaller
88. Süt dişlerinde kavite prensipleri ve tedavi (amalgam uygulamaları)
99. Süt dişi çürükleri ve özellikleri
1010. Estetik Restoratif Diş Hekimliği
1111. Süt dişlerinde pulpa tedavileri
12- Pulpa-Dentin kompleksi
13- Klinik ve radyografik muayene
15-Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi)
17-Tedavi prosedürleri II (Pulpektomi ve kök kanal tedavisi)
1814. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri I
19- Pulpa-Dentin kompleksi
20- Klinik ve radyografik muayene
2115. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri II
22- Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi)
2316. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri III
24- Apeksifikasyon
2517. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri IV
26- Apeksogenezis
2718. Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar
2819. Süt dişlenme döneminde yer tutucu uygulamaları
2920. Çocuklarda oral enfeksiyonlar ve tedavi yaklaşımları
3021. Pedodontide ilaç kullanımı
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Altan G. Pedodonti. İstanbul;1994 2. Casamassimo PS, Fields HW, Mc Tigue DJ, Nowak AJ. Pediatric dentisrty Infancy Through Adolescence. Elsevier Inc; 2013. 3. KochG, PoulsenS. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. Blackwell Publishing Ltd; 2009. 4. Mc Donald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistryforthe Child andAdolescent. St. Louis, Mo: MosbyInc; 2004 5. Welbury R, Duggal MS, Hosey MT. Paediatric Dentistry. Oxford University press; 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDODONTİ-Senelik24+0-3
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nilüfer ÜSTÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Zehra Beyza EREL, Dr.Öğr.Üye. Berna TÜRK, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk diş hekimliğinde kullanılan tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk hastalara uygulanacak davranış biçimlerini saptamak ve tedavide kullanılacak materyalleri ayırt edebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Pedodontik muayene,2. Pedodontide radyografik muayenenin önemi,3. Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi,4. Çocuklarda psikolojik gelişim,5. Çocuk hastalarda kullanılan davranış yönetim teknikleri,6. Pedodontide sedasyon ve genel anestezi uygulamaları,7. Pedodontide kullanılan dental materyaller,8. Süt dişlerinde kavite prensipleri ve tedavi (amalgam uygulamaları),9. Süt dişi çürükleri ve özellikleri,10. Estetik Restoratif Diş Hekimliği,11. Süt dişlerinde pulpa tedavileri ,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,-Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi),-Tedavi prosedürleri II (Pulpektomi ve kök kanal tedavisi),14. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri I,- Pulpa-Dentin kompleksi,- Klinik ve radyografik muayene,15. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri II,- Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi),16. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri III,- Apeksifikasyon,17. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri IV,- Apeksogenezis,18. Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar,19. Süt dişlenme döneminde yer tutucu uygulamaları,20. Çocuklarda oral enfeksiyonlar ve tedavi yaklaşımları,21. Pedodontide ilaç kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk hastaların psikolojik gelişimini ve davranış biçimlerini tartışabilecektir.13, 16, 9A
1.1. Çocuk hastanın tedavisi sırasında hangi davranış yönetimini kullanabileceğini yorumlar.13, 16, 9A
1.2. Çocuk hastaların genel anestezi ve sedasyon gereksinimlerini değerlendirir.16, 8, 9A
2. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirebilecektir.16, 37, 6, 8, 9A, D
2.1. Rubber dam, matriks sistemlerini başarıyla uygular.6, 8, 9A, D
2.2. Tedavide kullanılacak uygun materyali seçer.6, 8, 9A, D
3. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırabilecektir.16, 9A, D
3.1. Pulpa kuafajı, pulpotomi, pulpektomi ve kanal tedavisi endikasyonlarını koyar.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.2. Klinik ve radyografik muayene yapar, tanı koyar.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.3. Apeksogenezis ve apeksifikasyon tedavilerini uygular.16, 4, 6, 8, 9A, D
3.4. Çocuk hastalarda uygun ilaçları reçete eder.16, 4, 6, 8, 9A, D
4. Çocuk hastada ortodontik problem tespiti yaparak koruyucu tedavi yöntemlerini tartışabilecektir.13, 16, 9A, D
4.1. Doğru okluzal gelişimi ayırt eder.16, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Pedodontik muayene
22. Pedodontide radyografik muayenenin önemi
33. Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi
44. Çocuklarda psikolojik gelişim
55. Çocuk hastalarda kullanılan davranış yönetim teknikleri
66. Pedodontide sedasyon ve genel anestezi uygulamaları
77. Pedodontide kullanılan dental materyaller
88. Süt dişlerinde kavite prensipleri ve tedavi (amalgam uygulamaları)
99. Süt dişi çürükleri ve özellikleri
1010. Estetik Restoratif Diş Hekimliği
1111. Süt dişlerinde pulpa tedavileri
12- Pulpa-Dentin kompleksi
13- Klinik ve radyografik muayene
15-Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi)
17-Tedavi prosedürleri II (Pulpektomi ve kök kanal tedavisi)
1814. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri I
19- Pulpa-Dentin kompleksi
20- Klinik ve radyografik muayene
2115. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri II
22- Tedavi prosedürleri I (indirekt pulpa kuafajı, direkt pulpa kuafajı, pulpotomi)
2316. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri III
24- Apeksifikasyon
2517. Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri IV
26- Apeksogenezis
2718. Çocuklarda gingivitis ve periodontal hastalıklar
2819. Süt dişlenme döneminde yer tutucu uygulamaları
2920. Çocuklarda oral enfeksiyonlar ve tedavi yaklaşımları
3021. Pedodontide ilaç kullanımı
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Altan G. Pedodonti. İstanbul;1994 2. Casamassimo PS, Fields HW, Mc Tigue DJ, Nowak AJ. Pediatric dentisrty Infancy Through Adolescence. Elsevier Inc; 2013. 3. KochG, PoulsenS. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. Blackwell Publishing Ltd; 2009. 4. Mc Donald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistryforthe Child andAdolescent. St. Louis, Mo: MosbyInc; 2004 5. Welbury R, Duggal MS, Hosey MT. Paediatric Dentistry. Oxford University press; 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14