Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 43+64 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN |
Dersin Yardımcıları | Tuba Çetin, Elifnur Aydemir, Shahrıar Samarghandı, Gizem Meva Başyiğit |
Dersin Amacı | Çürük oluşum mekanizmasını kavramak, bireysel olarak çürükten korunma stratejileri belirlemek, kavite preperasyonu ve restorasyonu temel prensiplerini uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diş gelişimi- Dentin,Diş gelişimi- Mine,Minenin Yapısı,Dentin Yapısı,Sement Yapısı,Çürük teorileri,Çürük sınıflaması,Çürük oluşumu (dişler ve çürük ilişkisi),Karyojenik bakteri plağı,Tükürük,Çürük-mikroorganizma ilişkisi,Biyolojik çözünürlük (demineralizasyon),Mine çürüğü,Dentin çürüğü,Sement çürüğü,Çürük sınıflamasında güncel yaklaşımlar-ICDAS,Diş çürüklerinin klinik özellikleri,Remineralizasyon,Çürük riskinin belirlenmesi (tükürük analizi),Çürük riskinin belirlenmesi (diyet analizi),Çürük aktivite testleri,Erişkinlerde çürükten korunma (çürük önleme stratejileri),Erişkinlerde çürükten korunma (diyet kontrolü ve şeker değişkenleri),Kavite preperasyonunda temel kavramlar,Sınıf I preparasyon,Sınıf I preparasyonlar (Uygulama),Sınıf II preparasyon,Sınıf II preparasyonlar (Uygulama),Sınıf V ve VI preparasyon,Sınıf V preparasyonlar (Uygulama),Amalgam restorasyonlarda kaide ,Kaide uygulamaları (Uygulama),Amalgam restorasyonların kilnik uygulamala yöntemleri, Amalgam uygulamaları (Uygulama),Amalgam restorasyonların polisajı,Amalgam polisajı (Uygulama), Vital pulpa tedavileri ,Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması, Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması (çekilmiş çürüklü dişler) (Uygulama),Kompleks amalgam restorasyonlar,Dişlerin çürüksüz lezyonlarının etyolojisi ve sınıflaması,Dişlerin çürüksüz lezyonlarının tedavileri,Dentin aşırı duyarlılığı etyolojisi,Dentin aşırı duyarlılığının tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dişler ve çürük ilişkisini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | C |
1.1. Çürük oluşum mekanizmalarını yorumlar. | 9 | C |
1.2. Farklı diş dokularında çürük histopatolojisini tanımlar. | 9 | C |
1.3. Demineralizasyon ve remineralizasyon sürecini açıklar. | 9 | C |
2. Erişkinlerde çürükten korunma yöntemlerini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | C |
2.1. Yöntemlerin çeşitliliğini ve tercih edilme durumlarını yorumlar. | 9 | C |
2.2. Beslenme ve çürük ilişkisini açıklar. | 9 | C |
3. Kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlayabilecektir. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.1. Restorasyonun tutuculuk ve dayanıklılığını sağlamak için doğru preperasyonu uygular. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.2. Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.3. Arayüz restorasyonlarında kullanılacak matriks sistemini vakaya uygun şekilde adapte eder. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.4. Amalgam restorasyon bitim ve polisajını açıklar. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diş gelişimi- Dentin | |
2 | Diş gelişimi- Mine | |
3 | Minenin Yapısı | |
4 | Dentin Yapısı | |
5 | Sement Yapısı | |
6 | Çürük teorileri | |
7 | Çürük sınıflaması | |
8 | Çürük oluşumu (dişler ve çürük ilişkisi) | |
9 | Karyojenik bakteri plağı | |
10 | Tükürük | |
11 | Çürük-mikroorganizma ilişkisi | |
12 | Biyolojik çözünürlük (demineralizasyon) | |
13 | Mine çürüğü | |
14 | Dentin çürüğü | |
15 | Sement çürüğü | |
16 | Çürük sınıflamasında güncel yaklaşımlar-ICDAS | |
17 | Diş çürüklerinin klinik özellikleri | |
18 | Remineralizasyon | |
19 | Çürük riskinin belirlenmesi (tükürük analizi) | |
20 | Çürük riskinin belirlenmesi (diyet analizi) | |
21 | Çürük aktivite testleri | |
22 | Erişkinlerde çürükten korunma (çürük önleme stratejileri) | |
23 | Erişkinlerde çürükten korunma (diyet kontrolü ve şeker değişkenleri) | |
24 | Kavite preperasyonunda temel kavramlar | |
25 | Sınıf I preparasyon | |
26 | Sınıf I preparasyonlar (Uygulama) | FDI diş numaralandırma sisteminin bilinmesi gerekir. |
27 | Sınıf II preparasyon | |
28 | Sınıf II preparasyonlar (Uygulama) | |
29 | Sınıf V ve VI preparasyon | |
30 | Sınıf V preparasyonlar (Uygulama) | |
31 | Amalgam restorasyonlarda kaide | |
32 | Kaide uygulamaları (Uygulama) | |
33 | Amalgam restorasyonların kilnik uygulamala yöntemleri | |
34 | Amalgam uygulamaları (Uygulama) | |
35 | Amalgam restorasyonların polisajı | |
36 | Amalgam polisajı (Uygulama) | |
37 | Vital pulpa tedavileri | |
38 | Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması | |
39 | Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması (çekilmiş çürüklü dişler) (Uygulama) | |
40 | Kompleks amalgam restorasyonlar | |
41 | Dişlerin çürüksüz lezyonlarının etyolojisi ve sınıflaması | |
42 | Dişlerin çürüksüz lezyonlarının tedavileri | |
43 | Dentin aşırı duyarlılığı etyolojisi | |
44 | Dentin aşırı duyarlılığının tedavisi |
Kaynak |
Öğrencilere ders sunum dosyaları verilir. |
1.Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. Seventh Edition Roberson TM, Heymann HO, Sturdevant JR. 2019 Elsevier. 2.Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. 3.Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG. 4.Modern Operative Dentistry, Principles for Clinical Practice. Carlos Rocha Gomes Torres. Springer Nature Switzerland AG 2020, Springer. 5.Dental Caries The Disease and Its Clinical Management, Third Edition. Fejerskov, O., Nyvad, B. & Kidd, E. (eds), 2015, Oxford, Wiley Blackwell. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 7 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 16 | 2 | 32 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 43+64 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Prof.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN |
Dersin Yardımcıları | Tuba Çetin, Elifnur Aydemir, Shahrıar Samarghandı, Gizem Meva Başyiğit |
Dersin Amacı | Çürük oluşum mekanizmasını kavramak, bireysel olarak çürükten korunma stratejileri belirlemek, kavite preperasyonu ve restorasyonu temel prensiplerini uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diş gelişimi- Dentin,Diş gelişimi- Mine,Minenin Yapısı,Dentin Yapısı,Sement Yapısı,Çürük teorileri,Çürük sınıflaması,Çürük oluşumu (dişler ve çürük ilişkisi),Karyojenik bakteri plağı,Tükürük,Çürük-mikroorganizma ilişkisi,Biyolojik çözünürlük (demineralizasyon),Mine çürüğü,Dentin çürüğü,Sement çürüğü,Çürük sınıflamasında güncel yaklaşımlar-ICDAS,Diş çürüklerinin klinik özellikleri,Remineralizasyon,Çürük riskinin belirlenmesi (tükürük analizi),Çürük riskinin belirlenmesi (diyet analizi),Çürük aktivite testleri,Erişkinlerde çürükten korunma (çürük önleme stratejileri),Erişkinlerde çürükten korunma (diyet kontrolü ve şeker değişkenleri),Kavite preperasyonunda temel kavramlar,Sınıf I preparasyon,Sınıf I preparasyonlar (Uygulama),Sınıf II preparasyon,Sınıf II preparasyonlar (Uygulama),Sınıf V ve VI preparasyon,Sınıf V preparasyonlar (Uygulama),Amalgam restorasyonlarda kaide ,Kaide uygulamaları (Uygulama),Amalgam restorasyonların kilnik uygulamala yöntemleri, Amalgam uygulamaları (Uygulama),Amalgam restorasyonların polisajı,Amalgam polisajı (Uygulama), Vital pulpa tedavileri ,Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması, Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması (çekilmiş çürüklü dişler) (Uygulama),Kompleks amalgam restorasyonlar,Dişlerin çürüksüz lezyonlarının etyolojisi ve sınıflaması,Dişlerin çürüksüz lezyonlarının tedavileri,Dentin aşırı duyarlılığı etyolojisi,Dentin aşırı duyarlılığının tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dişler ve çürük ilişkisini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | C |
1.1. Çürük oluşum mekanizmalarını yorumlar. | 9 | C |
1.2. Farklı diş dokularında çürük histopatolojisini tanımlar. | 9 | C |
1.3. Demineralizasyon ve remineralizasyon sürecini açıklar. | 9 | C |
2. Erişkinlerde çürükten korunma yöntemlerini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | C |
2.1. Yöntemlerin çeşitliliğini ve tercih edilme durumlarını yorumlar. | 9 | C |
2.2. Beslenme ve çürük ilişkisini açıklar. | 9 | C |
3. Kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlayabilecektir. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.1. Restorasyonun tutuculuk ve dayanıklılığını sağlamak için doğru preperasyonu uygular. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.2. Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.3. Arayüz restorasyonlarında kullanılacak matriks sistemini vakaya uygun şekilde adapte eder. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
3.4. Amalgam restorasyon bitim ve polisajını açıklar. | 11, 14, 6, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diş gelişimi- Dentin | |
2 | Diş gelişimi- Mine | |
3 | Minenin Yapısı | |
4 | Dentin Yapısı | |
5 | Sement Yapısı | |
6 | Çürük teorileri | |
7 | Çürük sınıflaması | |
8 | Çürük oluşumu (dişler ve çürük ilişkisi) | |
9 | Karyojenik bakteri plağı | |
10 | Tükürük | |
11 | Çürük-mikroorganizma ilişkisi | |
12 | Biyolojik çözünürlük (demineralizasyon) | |
13 | Mine çürüğü | |
14 | Dentin çürüğü | |
15 | Sement çürüğü | |
16 | Çürük sınıflamasında güncel yaklaşımlar-ICDAS | |
17 | Diş çürüklerinin klinik özellikleri | |
18 | Remineralizasyon | |
19 | Çürük riskinin belirlenmesi (tükürük analizi) | |
20 | Çürük riskinin belirlenmesi (diyet analizi) | |
21 | Çürük aktivite testleri | |
22 | Erişkinlerde çürükten korunma (çürük önleme stratejileri) | |
23 | Erişkinlerde çürükten korunma (diyet kontrolü ve şeker değişkenleri) | |
24 | Kavite preperasyonunda temel kavramlar | |
25 | Sınıf I preparasyon | |
26 | Sınıf I preparasyonlar (Uygulama) | FDI diş numaralandırma sisteminin bilinmesi gerekir. |
27 | Sınıf II preparasyon | |
28 | Sınıf II preparasyonlar (Uygulama) | |
29 | Sınıf V ve VI preparasyon | |
30 | Sınıf V preparasyonlar (Uygulama) | |
31 | Amalgam restorasyonlarda kaide | |
32 | Kaide uygulamaları (Uygulama) | |
33 | Amalgam restorasyonların kilnik uygulamala yöntemleri | |
34 | Amalgam uygulamaları (Uygulama) | |
35 | Amalgam restorasyonların polisajı | |
36 | Amalgam polisajı (Uygulama) | |
37 | Vital pulpa tedavileri | |
38 | Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması | |
39 | Kavitede çürüğün tespiti ve uzaklaştırılması (çekilmiş çürüklü dişler) (Uygulama) | |
40 | Kompleks amalgam restorasyonlar | |
41 | Dişlerin çürüksüz lezyonlarının etyolojisi ve sınıflaması | |
42 | Dişlerin çürüksüz lezyonlarının tedavileri | |
43 | Dentin aşırı duyarlılığı etyolojisi | |
44 | Dentin aşırı duyarlılığının tedavisi |
Kaynak |
Öğrencilere ders sunum dosyaları verilir. |
1.Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. Seventh Edition Roberson TM, Heymann HO, Sturdevant JR. 2019 Elsevier. 2.Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. 3.Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG. 4.Modern Operative Dentistry, Principles for Clinical Practice. Carlos Rocha Gomes Torres. Springer Nature Switzerland AG 2020, Springer. 5.Dental Caries The Disease and Its Clinical Management, Third Edition. Fejerskov, O., Nyvad, B. & Kidd, E. (eds), 2015, Oxford, Wiley Blackwell. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |