Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ İNGİLİZCE I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ,ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI,SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI,DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,İNSAN BEYNİ,YÜREK,KULAK ve GÖZ,AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR,KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ,ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM,ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ,ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK,LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME,BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT,KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ,BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI,SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU,EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI,EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK,SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU,ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA,AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 11, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ | |
2 | ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI | |
3 | İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
4 | KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
5 | SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI | |
6 | SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
7 | SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI | |
8 | ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI | |
9 | DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
10 | BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
11 | ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI | |
12 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
13 | LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
14 | İNSAN BEYNİ | |
15 | YÜREK | |
16 | KULAK ve GÖZ | |
17 | AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR | |
18 | KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ | |
19 | ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM | |
20 | ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ | |
21 | ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK | |
22 | LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME | |
23 | BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT | |
24 | KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ | |
25 | BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI | |
26 | SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU | |
27 | EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI | |
28 | EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK | |
29 | SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU | |
30 | ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | |
31 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA | |
32 | AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 32 | 2 | 64 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 1 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 11 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ İNGİLİZCE I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Semih PALA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ,ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI,SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI,DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,İNSAN BEYNİ,YÜREK,KULAK ve GÖZ,AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR,KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ,ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM,ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ,ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK,LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME,BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT,KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ,BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI,SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU,EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI,EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK,SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU,ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA,AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 11, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ | |
2 | ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI | |
3 | İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
4 | KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
5 | SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI | |
6 | SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
7 | SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI | |
8 | ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI | |
9 | DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
10 | BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI | |
11 | ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI | |
12 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
13 | LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI | |
14 | İNSAN BEYNİ | |
15 | YÜREK | |
16 | KULAK ve GÖZ | |
17 | AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR | |
18 | KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ | |
19 | ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM | |
20 | ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ | |
21 | ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK | |
22 | LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME | |
23 | BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT | |
24 | KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ | |
25 | BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI | |
26 | SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU | |
27 | EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI | |
28 | EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK | |
29 | SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU | |
30 | ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | |
31 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA | |
32 | AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |