Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 50+28 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor sistem hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi,Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemikleri,Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis,Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri,Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri,Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporali,Eklemler hakkında genel bilgi,Üst ekstremite eklemleri,Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler,Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları,Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları,Art. temporomandibularis,Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus,Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi açıklar. Diş hekimliğinde kemik bilgisinin yerini kavrar. | 11, 5, 9 | A, D |
Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemiklerini tanımlar. Hekimlik becerilerinde uzuvları anatomik terimlerle ifade eder. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri açıklar klinikle bağdaştırır. | 11, 5, 9 | A, D |
Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri açıklar. Klinikteki yaklaşımlarda anatomik lokalizasyonları açıklar ve uygular. | 11, 5, 9 | A, D |
Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporalis açıklar. Klinikteki yaklaşımlarda anatomik lokalizasyonları açıklar ve uygular. | 11, 5, 9 | A, D |
Eklemler hakkında genel bilgi açıklar. Anatomik terimlere hakim olur. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemleri açıklar. Anatomik terimlere hakim olur. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler açıklar. Diş hekimliğinde olası klinik komplikasyonlarla ilişkilendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları açıklar. Klinik uygulamalardaki kullanım alanlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları açıklar. Klinikte çalışma alanlarını tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Art. temporomandibularis, Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus açıklar. Klinikteki çalışma alanlarını tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi | Ozan Anatomi s. I-XXXII |
2 | Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi s.1-8 |
3 | Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi s.8-17 |
4 | Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis | Ozan Anatomi s.17-31 |
5 | Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri | Ozan Anatomi s.42-45 |
6 | Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri | Ozan Anatomi s.45-72 |
7 | Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporali | Ozan Anatomi s.45-72 |
8 | Eklemler hakkında genel bilgi | Ozan Anatomi s.75-79 |
9 | Üst ekstremite eklemleri | Ozan Anatomi s.79-88 |
10 | Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler | Ozan Anatomi s.88-102 |
11 | Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları | Ozan Anatomi s.113-218 |
12 | Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları | Ozan Anatomi s.459-550 |
13 | Art. temporomandibularis,Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus | Ozan Anatomi s.459-550 |
14 | Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis | Ozan Anatomi s.113-218 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999. 7. Ozan, H. (2005). Anatomi. Klinisyen Tıp Kitabevleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 50+28 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor sistem hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi,Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemikleri,Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis,Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri,Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri,Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporali,Eklemler hakkında genel bilgi,Üst ekstremite eklemleri,Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler,Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları,Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları,Art. temporomandibularis,Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus,Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi açıklar. Diş hekimliğinde kemik bilgisinin yerini kavrar. | 11, 5, 9 | A, D |
Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemiklerini tanımlar. Hekimlik becerilerinde uzuvları anatomik terimlerle ifade eder. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri açıklar klinikle bağdaştırır. | 11, 5, 9 | A, D |
Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri açıklar. Klinikteki yaklaşımlarda anatomik lokalizasyonları açıklar ve uygular. | 11, 5, 9 | A, D |
Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporalis açıklar. Klinikteki yaklaşımlarda anatomik lokalizasyonları açıklar ve uygular. | 11, 5, 9 | A, D |
Eklemler hakkında genel bilgi açıklar. Anatomik terimlere hakim olur. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemleri açıklar. Anatomik terimlere hakim olur. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler açıklar. Diş hekimliğinde olası klinik komplikasyonlarla ilişkilendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları açıklar. Klinik uygulamalardaki kullanım alanlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları açıklar. Klinikte çalışma alanlarını tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Art. temporomandibularis, Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus açıklar. Klinikteki çalışma alanlarını tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar, Kemikler hakkında genel bilgi | Ozan Anatomi s. I-XXXII |
2 | Kemikler hakkında genel bilgi, üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi s.1-8 |
3 | Üst ekstremite kemikleri, alt ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi s.8-17 |
4 | Alt ekstremite kemikleri, Columna vertebralis | Ozan Anatomi s.17-31 |
5 | Toraks kemikleri, Neurocranium kemikleri | Ozan Anatomi s.42-45 |
6 | Neurocranium kemikleri ve viscerocranium kemikleri | Ozan Anatomi s.45-72 |
7 | Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporali | Ozan Anatomi s.45-72 |
8 | Eklemler hakkında genel bilgi | Ozan Anatomi s.75-79 |
9 | Üst ekstremite eklemleri | Ozan Anatomi s.79-88 |
10 | Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemler | Ozan Anatomi s.88-102 |
11 | Kaslar hakında genel bilgi, Mimik kaslar ve çiğneme kasları,Toraks ve Sırt Kasları | Ozan Anatomi s.113-218 |
12 | Sinir sistemi hakkında genel bilgi,Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımları | Ozan Anatomi s.459-550 |
13 | Art. temporomandibularis,Plexus brachialis, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Plexus pudendalis, Plexus coccygeus | Ozan Anatomi s.459-550 |
14 | Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; Alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis | Ozan Anatomi s.113-218 |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999. 7. Ozan, H. (2005). Anatomi. Klinisyen Tıp Kitabevleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |