Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORAL PATOLOJİ | - | Senelik | 14+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağız ve çevre dokuların hastalıklarını ve ayırt edici tanılarını klinik ve mikroskobik düzeyde açıklamak, oral bölge ve çenenin kistik lezyonlarının histopatolojik ve klinik özelliklerini açıklamak, çenedeki kemik lezyonlarının patolojisini aktarmak, non odontojenik ve odontojenik benign lezyonlarla tümörlerini açıklamak, oral kavitenin reaktif tümör dışı ve tümöral lezyonlarının özelliklerini aktarmak, çenenin benign tümörlerinin patolojisini , tükürük bezi hastalıkları ve tümörlerinin patolojik özelliklerini aktarmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çene kistleri / Baş boyun bölgesi kistik lezyonları,Kemik lezyonlarının histopatolojisi,Oral Reaktif lezyonların histopatolojisi,Non odontojenik Benign lezyonların histopatolojisi,Odontojenik benign tümörler,Çene kemiğinin benign tümörleri,Tükürük bezi hastalıklarının patolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Oral mukozadaki değişimleri ve kansere dönüşme ihtimalini ilişkilendirebilecektir | 10, 16, 4, 9 | A |
2. Sağlıklı ve hastalıklı oral mukozayı ayırt eder | 10, 11, 16, 9 | A |
3. Premalign lezyonları tanır | 11, 9 | A |
4. Tükürük bezi hastalıklarını açıklayabilecektir | 10, 16, 4, 8, 9 | A |
5. Tükürük bezi neoplazilerini ayırt eder | 11, 9 | A |
6. Oral tümörleri sınıflandırabilecektir | 9 | A |
7. Reaktif hiperplazileri tanır | 11, 9 | A |
8. Yumuşak doku neoplazilerini ayırt eder | 11, 9 | A |
9. Çene kistlerini sınıflandırarak ayırıcı teşhislerini yapabilecektir | 11, 9 | A |
10. Gelişimsel kistleri ayırt eder | 4, 9 | A |
11. Yumuşak doku kistlerini ayırt eder | 11, 9 | A |
12. Odontojenik tümörleri sınıflayarak ayırıcı teşhislerini yapabilecektir | 10, 4, 9 | A |
13. Benign tümörleri ayırt eder | 11, 9 | A |
14. Malign tümörleri ayırt eder | 10, 11, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çene kistleri / Baş boyun bölgesi kistik lezyonları | |
2 | Kemik lezyonlarının histopatolojisi | |
3 | Oral Reaktif lezyonların histopatolojisi | |
4 | Non odontojenik Benign lezyonların histopatolojisi | |
5 | Odontojenik benign tümörler | |
6 | Çene kemiğinin benign tümörleri | |
7 | Tükürük bezi hastalıklarının patolojisi |
Kaynak |
power point sunumlar halinde ders notları Pathologic Basis of Disease Robbins 2019 Temel Patoloji Robbins |
1. Ağız Patolojisi Ders kitabı, Prof. Dr. Tülin Oygür, Efil Kitabevi 2010 2. Oral and Maxillofacial Pathology, Douglas D. Damm, Jerry E. Bouquot, Brad W. Neville DDS and Douglas D. Damm DDS, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORAL PATOLOJİ | - | Senelik | 14+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağız ve çevre dokuların hastalıklarını ve ayırt edici tanılarını klinik ve mikroskobik düzeyde açıklamak, oral bölge ve çenenin kistik lezyonlarının histopatolojik ve klinik özelliklerini açıklamak, çenedeki kemik lezyonlarının patolojisini aktarmak, non odontojenik ve odontojenik benign lezyonlarla tümörlerini açıklamak, oral kavitenin reaktif tümör dışı ve tümöral lezyonlarının özelliklerini aktarmak, çenenin benign tümörlerinin patolojisini , tükürük bezi hastalıkları ve tümörlerinin patolojik özelliklerini aktarmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çene kistleri / Baş boyun bölgesi kistik lezyonları,Kemik lezyonlarının histopatolojisi,Oral Reaktif lezyonların histopatolojisi,Non odontojenik Benign lezyonların histopatolojisi,Odontojenik benign tümörler,Çene kemiğinin benign tümörleri,Tükürük bezi hastalıklarının patolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Oral mukozadaki değişimleri ve kansere dönüşme ihtimalini ilişkilendirebilecektir | 10, 16, 4, 9 | A |
2. Sağlıklı ve hastalıklı oral mukozayı ayırt eder | 10, 11, 16, 9 | A |
3. Premalign lezyonları tanır | 11, 9 | A |
4. Tükürük bezi hastalıklarını açıklayabilecektir | 10, 16, 4, 8, 9 | A |
5. Tükürük bezi neoplazilerini ayırt eder | 11, 9 | A |
6. Oral tümörleri sınıflandırabilecektir | 9 | A |
7. Reaktif hiperplazileri tanır | 11, 9 | A |
8. Yumuşak doku neoplazilerini ayırt eder | 11, 9 | A |
9. Çene kistlerini sınıflandırarak ayırıcı teşhislerini yapabilecektir | 11, 9 | A |
10. Gelişimsel kistleri ayırt eder | 4, 9 | A |
11. Yumuşak doku kistlerini ayırt eder | 11, 9 | A |
12. Odontojenik tümörleri sınıflayarak ayırıcı teşhislerini yapabilecektir | 10, 4, 9 | A |
13. Benign tümörleri ayırt eder | 11, 9 | A |
14. Malign tümörleri ayırt eder | 10, 11, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çene kistleri / Baş boyun bölgesi kistik lezyonları | |
2 | Kemik lezyonlarının histopatolojisi | |
3 | Oral Reaktif lezyonların histopatolojisi | |
4 | Non odontojenik Benign lezyonların histopatolojisi | |
5 | Odontojenik benign tümörler | |
6 | Çene kemiğinin benign tümörleri | |
7 | Tükürük bezi hastalıklarının patolojisi |
Kaynak |
power point sunumlar halinde ders notları Pathologic Basis of Disease Robbins 2019 Temel Patoloji Robbins |
1. Ağız Patolojisi Ders kitabı, Prof. Dr. Tülin Oygür, Efil Kitabevi 2010 2. Oral and Maxillofacial Pathology, Douglas D. Damm, Jerry E. Bouquot, Brad W. Neville DDS and Douglas D. Damm DDS, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |