Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | SHKY1240960 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Seçkin NAZLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Sağlığı ve Güvenliği hukukunun temel amaç ve ilkeleri, İSG alanında tarafların hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak ve Örnek vakalarla pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Hukuk Kavramlarına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma , İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4,6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5, Altişveren Yönetmeliği , Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik, Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik ,Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği , İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | 16, 9 | A, E |
İş kazaları ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçlarını açıklar. | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre çalışan ve İşverenlerin yükümlülüklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile ilgili çalışanlara eğitim verir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Hukuk Kavramlarına Giriş | sunumlar |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş | sunumlar |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma | sunumlar |
4 | İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması | sunumlar |
5 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | sunumlar |
6 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2 | sunumlar |
7 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3 | sunumlar |
8 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4 | sunumlar |
9 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5 | sunumlar |
10 | Altişveren Yönetmeliği | sunumlar |
11 | Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği | sunumlar |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği | sunumlar |
Kaynak |
1. İş Mevzuatı 2. İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında hazırlanan tüm ulusal mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | X | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 13 | 4 | 52 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 36 | 72 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 34 | 68 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI | SHKY1240960 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Seçkin NAZLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Sağlığı ve Güvenliği hukukunun temel amaç ve ilkeleri, İSG alanında tarafların hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak ve Örnek vakalarla pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Hukuk Kavramlarına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş , İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma , İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu , 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4,6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5, Altişveren Yönetmeliği , Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik, Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik ,Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği , İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | 16, 9 | A, E |
İş kazaları ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçlarını açıklar. | 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre çalışan ve İşverenlerin yükümlülüklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ile ilgili çalışanlara eğitim verir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Hukuk Kavramlarına Giriş | sunumlar |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına Giriş | sunumlar |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği ve ilgili mevzuatları tanıma | sunumlar |
4 | İşveren, işveren vekili, işçi, işyeri kavramlarının İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından tanımlanması | sunumlar |
5 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | sunumlar |
6 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 2 | sunumlar |
7 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 3 | sunumlar |
8 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 4 | sunumlar |
9 | 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 5 | sunumlar |
10 | Altişveren Yönetmeliği | sunumlar |
11 | Kişisel Koruyucu Donanımların Kullanılması Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik | sunumlar |
13 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği | sunumlar |
14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği | sunumlar |
Kaynak |
1. İş Mevzuatı 2. İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında hazırlanan tüm ulusal mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | X | | | |
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | | | | | |
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | X | | | |
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | | |
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | |
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | X | |
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | | | | | |
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | | |
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | | |
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:29