Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP VE CEZA HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mahmut KOCA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mahmut KOCA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza hukukunun sağlık alanına temas eden konularını etraflıca öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Müdahalenin Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi ,Hekimin Tıbbi Müdahalede Bulunmasının Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi ,Kamu Görevlisi Sağlık Çalışanları Bakımından Soruşturma İzni ,Sağlık Çalışanına Karşı Soruşturma Usulü,Sağlık Çalışanın Tarafından İşlenebilecek Kasten Öldürme ve Yaralama Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Taksirle Öldürme ve Yaralama Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Organ veya Doku Nakli Suçu,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Çocuk Düşürtme ve Kısırlaştırma Suçu,Sağlıkta Kişisel Veriler ve Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Görevi Kötüye Kullanma Suçu,Sağlık Çalışanlarının Suçu Bildirmemesi Suçu,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Belgede Sahtecilik Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Kabahatler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıbbi müdahalelerden doğan ceza hukuku sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. | 13, 16 | A, E |
2.Ceza hukukunda taksirli sorumluluğu analiz eder. | 16, 9 | A, E |
3.Ceza hukukunda "rıza" kavramını tartışır. | 16, 9 | A |
4.Tıp ile ceza hukuku ilişkisini analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
5.Tıp alanında ceza hukukuna ilişkin dava türlerini inceler. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Müdahalenin Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Hekimin Tıbbi Müdahalede Bulunmasının Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Kamu Görevlisi Sağlık Çalışanları Bakımından Soruşturma İzni | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Sağlık Çalışanına Karşı Soruşturma Usulü | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Sağlık Çalışanın Tarafından İşlenebilecek Kasten Öldürme ve Yaralama Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Taksirle Öldürme ve Yaralama Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Organ veya Doku Nakli Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Çocuk Düşürtme ve Kısırlaştırma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Sağlıkta Kişisel Veriler ve Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Görevi Kötüye Kullanma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Sağlık Çalışanlarının Suçu Bildirmemesi Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Belgede Sahtecilik Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Kabahatler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
None |
1- Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 15. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. 2- Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 14. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 30 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 15 | 15 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP VE CEZA HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mahmut KOCA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mahmut KOCA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza hukukunun sağlık alanına temas eden konularını etraflıca öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıbbi Müdahalenin Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi ,Hekimin Tıbbi Müdahalede Bulunmasının Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi ,Kamu Görevlisi Sağlık Çalışanları Bakımından Soruşturma İzni ,Sağlık Çalışanına Karşı Soruşturma Usulü,Sağlık Çalışanın Tarafından İşlenebilecek Kasten Öldürme ve Yaralama Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Taksirle Öldürme ve Yaralama Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Organ veya Doku Nakli Suçu,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Çocuk Düşürtme ve Kısırlaştırma Suçu,Sağlıkta Kişisel Veriler ve Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu,Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene ,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Görevi Kötüye Kullanma Suçu,Sağlık Çalışanlarının Suçu Bildirmemesi Suçu,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Belgede Sahtecilik Suçları,Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Kabahatler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tıbbi müdahalelerden doğan ceza hukuku sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. | 13, 16 | A, E |
2.Ceza hukukunda taksirli sorumluluğu analiz eder. | 16, 9 | A, E |
3.Ceza hukukunda "rıza" kavramını tartışır. | 16, 9 | A |
4.Tıp ile ceza hukuku ilişkisini analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
5.Tıp alanında ceza hukukuna ilişkin dava türlerini inceler. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Müdahalenin Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Hekimin Tıbbi Müdahalede Bulunmasının Ceza Hukuku Bakımından Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Kamu Görevlisi Sağlık Çalışanları Bakımından Soruşturma İzni | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Sağlık Çalışanına Karşı Soruşturma Usulü | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Sağlık Çalışanın Tarafından İşlenebilecek Kasten Öldürme ve Yaralama Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Taksirle Öldürme ve Yaralama Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Organ veya Doku Nakli Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Çocuk Düşürtme ve Kısırlaştırma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Sağlıkta Kişisel Veriler ve Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Sağlık Çalışanlarının Cezai Sorumluluğu Açısından Genital Muayene | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Görevi Kötüye Kullanma Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Sağlık Çalışanlarının Suçu Bildirmemesi Suçu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Belgede Sahtecilik Suçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Sağlık Çalışanı Tarafından İşlenebilecek Kabahatler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
None |
1- Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 15. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. 2- Mahmut Koca/İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 14. Baskı, Adalet Yayınevi, Ankara 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |