Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | - | Güz Dönemi | 3+0 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Muhammet Emin BİNGÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilim ve bilimsel yöntemle ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bir araştırmanın nasıl planlanacağı, yürütüleceği, rapor edileceğinin kavranması, bilimsel araştırmalardaki etik kuralların ele alınması, araştırmacı kimliğinin geliştirilmesini teşvik edilmesi ve öğrencilerin kendi alanlarında yazılan tezlerle ilgili deneyim kazanması bu dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve bilimsel yöntem,Bilimsel araştırmalarda merak edilenler,Bilimsel araştırmalarda merak edilenler,Bilimsel araştırma,Bilimsel araştırma,Araştırma düzenekleri,Araştırma düzenekleri,Örnekleme teknikleri, Verilerin toplanması,Kağıt-kaleme dayanan veri toplama araçları,Bilimsel çalışmaların yazımı, yayınlanması ve sunulması,bilimsel araştırmalarda etik,Tez yazım kuralları, MS Word belgesinde içindekiler sayfasının, dipnot kullanımının, sayfa numarası ekleme ve kaynakça sayfasının nasıl yapılacağı, İMÜ SBE etik kurulundan nasıl izin alınması gerektiği,İMÜ Kütüphanesi internet sayfasının tanıtımı,başka bir üniversiteden nasıl tez isteneceği, Diğer kütüphanelerden kaynakların nasıl sağlanacağı (Kütüphaneler arası Ödünç Kitap/Fotokopi İstek Forumu), YÖK Ulusal Tez Merkezi ile ULAKBİM’in tanıtımı, “Mendeley” ve “Scopus” programlarının kullanımı, ResearchGate kullanımı, Prezi programının kullanımı, ORCID numarası alma, ARBİS numarası alma ve TÜBİTAK proje başvurusu yapma işlemlerinin tanıtılması, -“Turnitin” programına nasıl ödev yükleneceği,Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları,Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A, E |
1.1.Bilimsel yöntemle ilgili temel kavramları yorumlar. | 16, 9 | A, E |
1.2.Bilimsel araştırmalardaki nedensellikle ilgili kavramları analiz eder. | 16, 9 | A, E |
1.3.Bilimsel araştırma yürütülmesi ile ilgili kavramları gösterir. | 16, 9 | A, E |
2.1.Araştırma düzeneklerinin çeşitlerini ayırt eder. | 16, 9 | A, E |
2.2.Örnekleme tekniklerini, verilerin toplanması yollarını ve psikolojik ölçme araçlarını tanır. | 16, 9 | A, E |
2.3.Bilimsel çalışmaların yazımı, sunulması ve sunulması konularını bilir ve bilimsel etiğin önemini anlar. | 16, 9 | A, E |
3.Araştırmacı kimliğine ilgi duyar. | 16, 9 | A, E |
3.1.Bir tezin nasıl yazılacağı ile ilgili temel bilgileri uygular. | 16, 9 | A, E |
3.2.Bilimsel yayınlara nasıl ulaşılacağı, bilim insanlarının nasıl izleneceği ve bilimsel araştırmalarla ilgili yararlı programların nasıl kullanılacağını ayırt eder. | 16, 9 | A, E |
3.3.Kendi alanında yazılmış tezlerle ilgili fikir elde eder. | 16, 9 | A, E |
2. Bilimsel araştırma sürecini tanır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve bilimsel yöntem | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Bilimsel araştırmalarda merak edilenler | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Bilimsel araştırmalarda merak edilenler | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Bilimsel araştırma | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Bilimsel araştırma | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Araştırma düzenekleri | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Araştırma düzenekleri | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Örnekleme teknikleri, Verilerin toplanması | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Kağıt-kaleme dayanan veri toplama araçları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Bilimsel çalışmaların yazımı, yayınlanması ve sunulması,bilimsel araştırmalarda etik | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Tez yazım kuralları, MS Word belgesinde içindekiler sayfasının, dipnot kullanımının, sayfa numarası ekleme ve kaynakça sayfasının nasıl yapılacağı, İMÜ SBE etik kurulundan nasıl izin alınması gerektiği | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İMÜ Kütüphanesi internet sayfasının tanıtımı,başka bir üniversiteden nasıl tez isteneceği, Diğer kütüphanelerden kaynakların nasıl sağlanacağı (Kütüphaneler arası Ödünç Kitap/Fotokopi İstek Forumu), YÖK Ulusal Tez Merkezi ile ULAKBİM’in tanıtımı, “Mendeley” ve “Scopus” programlarının kullanımı, ResearchGate kullanımı, Prezi programının kullanımı, ORCID numarası alma, ARBİS numarası alma ve TÜBİTAK proje başvurusu yapma işlemlerinin tanıtılması, -“Turnitin” programına nasıl ödev yükleneceği | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Son derslerin işlenmesi sırasında ders notları verilecektir. |
Ana Kaynak Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. (4. baskı) Ankara: Seçkin. Kaynaklar Heppner, P. P., Wampold, Bruce E. D. ve Kivlighan, M. (2013). Psikolojik danışmada araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. D. M. Siyez). Ankara: Mentis. Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. (İkinci yazım ve 30. baskı). Ankara: Nobel. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. ve Zechmeister, J. S. (2016). Psikolojide araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. İ. Göz). Ankara: Nobel. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Anı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 6 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 33 | 33 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( SEMİNER ) | - | Güz Dönemi | 3+0 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Muhammet Emin BİNGÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilim ve bilimsel yöntemle ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bir araştırmanın nasıl planlanacağı, yürütüleceği, rapor edileceğinin kavranması, bilimsel araştırmalardaki etik kuralların ele alınması, araştırmacı kimliğinin geliştirilmesini teşvik edilmesi ve öğrencilerin kendi alanlarında yazılan tezlerle ilgili deneyim kazanması bu dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve bilimsel yöntem,Bilimsel araştırmalarda merak edilenler,Bilimsel araştırmalarda merak edilenler,Bilimsel araştırma,Bilimsel araştırma,Araştırma düzenekleri,Araştırma düzenekleri,Örnekleme teknikleri, Verilerin toplanması,Kağıt-kaleme dayanan veri toplama araçları,Bilimsel çalışmaların yazımı, yayınlanması ve sunulması,bilimsel araştırmalarda etik,Tez yazım kuralları, MS Word belgesinde içindekiler sayfasının, dipnot kullanımının, sayfa numarası ekleme ve kaynakça sayfasının nasıl yapılacağı, İMÜ SBE etik kurulundan nasıl izin alınması gerektiği,İMÜ Kütüphanesi internet sayfasının tanıtımı,başka bir üniversiteden nasıl tez isteneceği, Diğer kütüphanelerden kaynakların nasıl sağlanacağı (Kütüphaneler arası Ödünç Kitap/Fotokopi İstek Forumu), YÖK Ulusal Tez Merkezi ile ULAKBİM’in tanıtımı, “Mendeley” ve “Scopus” programlarının kullanımı, ResearchGate kullanımı, Prezi programının kullanımı, ORCID numarası alma, ARBİS numarası alma ve TÜBİTAK proje başvurusu yapma işlemlerinin tanıtılması, -“Turnitin” programına nasıl ödev yükleneceği,Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları,Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A, E |
1.1.Bilimsel yöntemle ilgili temel kavramları yorumlar. | 16, 9 | A, E |
1.2.Bilimsel araştırmalardaki nedensellikle ilgili kavramları analiz eder. | 16, 9 | A, E |
1.3.Bilimsel araştırma yürütülmesi ile ilgili kavramları gösterir. | 16, 9 | A, E |
2.1.Araştırma düzeneklerinin çeşitlerini ayırt eder. | 16, 9 | A, E |
2.2.Örnekleme tekniklerini, verilerin toplanması yollarını ve psikolojik ölçme araçlarını tanır. | 16, 9 | A, E |
2.3.Bilimsel çalışmaların yazımı, sunulması ve sunulması konularını bilir ve bilimsel etiğin önemini anlar. | 16, 9 | A, E |
3.Araştırmacı kimliğine ilgi duyar. | 16, 9 | A, E |
3.1.Bir tezin nasıl yazılacağı ile ilgili temel bilgileri uygular. | 16, 9 | A, E |
3.2.Bilimsel yayınlara nasıl ulaşılacağı, bilim insanlarının nasıl izleneceği ve bilimsel araştırmalarla ilgili yararlı programların nasıl kullanılacağını ayırt eder. | 16, 9 | A, E |
3.3.Kendi alanında yazılmış tezlerle ilgili fikir elde eder. | 16, 9 | A, E |
2. Bilimsel araştırma sürecini tanır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve bilimsel yöntem | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Bilimsel araştırmalarda merak edilenler | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Bilimsel araştırmalarda merak edilenler | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Bilimsel araştırma | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Bilimsel araştırma | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Araştırma düzenekleri | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Araştırma düzenekleri | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Örnekleme teknikleri, Verilerin toplanması | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Kağıt-kaleme dayanan veri toplama araçları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Bilimsel çalışmaların yazımı, yayınlanması ve sunulması,bilimsel araştırmalarda etik | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Tez yazım kuralları, MS Word belgesinde içindekiler sayfasının, dipnot kullanımının, sayfa numarası ekleme ve kaynakça sayfasının nasıl yapılacağı, İMÜ SBE etik kurulundan nasıl izin alınması gerektiği | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İMÜ Kütüphanesi internet sayfasının tanıtımı,başka bir üniversiteden nasıl tez isteneceği, Diğer kütüphanelerden kaynakların nasıl sağlanacağı (Kütüphaneler arası Ödünç Kitap/Fotokopi İstek Forumu), YÖK Ulusal Tez Merkezi ile ULAKBİM’in tanıtımı, “Mendeley” ve “Scopus” programlarının kullanımı, ResearchGate kullanımı, Prezi programının kullanımı, ORCID numarası alma, ARBİS numarası alma ve TÜBİTAK proje başvurusu yapma işlemlerinin tanıtılması, -“Turnitin” programına nasıl ödev yükleneceği | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Öğrencilerin kendi alanlarındaki bir yüksek lisans ya da doktora tezinin tanıtımı ile ilgili sunu yapmaları | Ön Hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Son derslerin işlenmesi sırasında ders notları verilecektir. |
Ana Kaynak Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. (4. baskı) Ankara: Seçkin. Kaynaklar Heppner, P. P., Wampold, Bruce E. D. ve Kivlighan, M. (2013). Psikolojik danışmada araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. D. M. Siyez). Ankara: Mentis. Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. (İkinci yazım ve 30. baskı). Ankara: Nobel. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. ve Zechmeister, J. S. (2016). Psikolojide araştırma yöntemleri. (Çev. Ed. İ. Göz). Ankara: Nobel. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Anı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | Sağlık hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Sağlık hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |