Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin yönetimin temelleri, sağlık kurumlarında yönetim sağlık hizmetlerinin etkin dağıtımı için kurumların yapılandırılması sağlık kurumlarında performans yönetimi, sağlık kurumlarında karar verme, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık kurumlarında motivasyon, sağlık kurumlarında etik ve sosyal sorumluluk, sağlık kurumlarında inovasyon konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetimin Temelleri,Yönetim Fonksiyonları,Sağlık Kurumlarında Planlama ve Organizasyon,Sağlık Kurumlarında Yöneltme ve Kontrol,Sağlık Kurumlarında Örgüt Yapısı ve Örgütsel Tasarım,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri,Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim,Sağlık Kurumları Yönetiminde Liderlik ve Çalışan Motivasyonu,Sağlık Kurumlarında Takım Çalışması ,Sağlık Kurumlarında Kalite,Sağlık Kurumlarında Yaratıcılık ve İnovasyon,Sağlık Kurumlarında Etik ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Birlikte çalıştığı ekibin sorumluluğunu alabilecek ve herkesin birbirine karşı hesap verebilir olmasını sağlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Kurumun etik, profesyonel ve örgütsel kurallar çerçevesinde sürdürülebilirliğini sağlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının güçlü ve zayıf yönlerini analiz edebilecek ve böylece sürekli gelişen ve yeniliklere ayak uyduran dinamik bir kurum yarar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kanıta dayalı yönetim ve karar verme süreçlerini uygular. | 10, 16, 9 | A |
1. Değişim odaklı sağlık kurumlarında; insanları, projeleri ve grupları yönetir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin Temelleri | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Yönetim Fonksiyonları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Sağlık Kurumlarında Planlama ve Organizasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Sağlık Kurumlarında Yöneltme ve Kontrol | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Sağlık Kurumlarında Örgüt Yapısı ve Örgütsel Tasarım | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Sağlık Kurumları Yönetiminde Liderlik ve Çalışan Motivasyonu | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | Sağlık Kurumlarında Takım Çalışması | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Sağlık Kurumlarında Kalite | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Sağlık Kurumlarında Yaratıcılık ve İnovasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Sağlık Kurumlarında Etik ve Sosyal Sorumluluk | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
F. Şebnem ARIKBOĞA, Yönetim Becerileri, Der Yayınları, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | X | |||||
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | X | |||||
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | X | |||||
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | X | |||||
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | ||||||
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | X | |||||
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin yönetimin temelleri, sağlık kurumlarında yönetim sağlık hizmetlerinin etkin dağıtımı için kurumların yapılandırılması sağlık kurumlarında performans yönetimi, sağlık kurumlarında karar verme, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık kurumlarında motivasyon, sağlık kurumlarında etik ve sosyal sorumluluk, sağlık kurumlarında inovasyon konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetimin Temelleri,Yönetim Fonksiyonları,Sağlık Kurumlarında Planlama ve Organizasyon,Sağlık Kurumlarında Yöneltme ve Kontrol,Sağlık Kurumlarında Örgüt Yapısı ve Örgütsel Tasarım,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri,Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim,Sağlık Kurumları Yönetiminde Liderlik ve Çalışan Motivasyonu,Sağlık Kurumlarında Takım Çalışması ,Sağlık Kurumlarında Kalite,Sağlık Kurumlarında Yaratıcılık ve İnovasyon,Sağlık Kurumlarında Etik ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Birlikte çalıştığı ekibin sorumluluğunu alabilecek ve herkesin birbirine karşı hesap verebilir olmasını sağlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Kurumun etik, profesyonel ve örgütsel kurallar çerçevesinde sürdürülebilirliğini sağlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının güçlü ve zayıf yönlerini analiz edebilecek ve böylece sürekli gelişen ve yeniliklere ayak uyduran dinamik bir kurum yarar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kanıta dayalı yönetim ve karar verme süreçlerini uygular. | 10, 16, 9 | A |
1. Değişim odaklı sağlık kurumlarında; insanları, projeleri ve grupları yönetir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin Temelleri | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Yönetim Fonksiyonları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Sağlık Kurumlarında Planlama ve Organizasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Sağlık Kurumlarında Yöneltme ve Kontrol | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Sağlık Kurumlarında Örgüt Yapısı ve Örgütsel Tasarım | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Sağlık Kurumları Yönetiminde Liderlik ve Çalışan Motivasyonu | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | Sağlık Kurumlarında Takım Çalışması | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Sağlık Kurumlarında Kalite | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Sağlık Kurumlarında Yaratıcılık ve İnovasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Sağlık Kurumlarında Etik ve Sosyal Sorumluluk | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
F. Şebnem ARIKBOĞA, Yönetim Becerileri, Der Yayınları, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ekonomisi alanında teorik bilgileri kullanabilir. | X | |||||
2 | Sağlık ekonomisi alanındaki uygulamaya yönelik çalışmaları analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
3 | Sağlık ekonomisi alanında karşılaşılan sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda politika önerebilir. | X | |||||
4 | Sağlık ekonomisi teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Ekonomik analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
6 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetim kültürüne sahip olur. | X | |||||
7 | Gerek bireysel gerekse takım bazlı nitelikli proje geliştirebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine dair farkındalığı gelişir, alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilir ve karşılaştığı fikirleri eleştirebilir. | X | |||||
9 | Fikirlerini ve önerilerini nicel ve nitel verilere dayanarak ilgili kişiler (bürokrat, uzman, iş adamı, yönetici vb.) ile toplumsal sorumluluk bilinci içinde paylaşma yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanma yoluyla görüşlerini iletebilir. | ||||||
11 | Mesleki bilgileri, etik değerler ve sosyal haklar ışığında değerlendirebilir. | X | |||||
12 | Sağlık ekonomisi alanına dair elde ettiği uzmanlıkla, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |