Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYIMLAMAPDRY1214461Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Pazartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel yayın yazma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler12, 13, 14, 2F
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar14, 16, 9E, F, H
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder. 11, 16, 6, 9E, F, H
Literatür taraması yapar
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer12, 13, 14, 2F
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar12, 13, 14, 2H
Verileri uygun teknik ile analiz eder.12, 13, 14, 2F
Araştırma bulgularını yorumlar.12, 13, 14, 2F
User Araştırma sonuçlarını tartışır12, 13, 14, 2F
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar.12, 13, 14, 2F
Atıf tekniklerine örnekler verir.12, 13, 14, 2F
Makaleyi sözlü olarak sunar.13, 14, 2, 3F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Bilimsel yazım nedir?1. bölüm
3Yazmaya başlamak3. bölüm
4Literatür taraması10. bölüm
5Yöntem ve araçlar11. bölüm
6Sonuçlar12. bölüm
7Tartışma13. bölüm
8Atıf yapmak15. bölüm
9Tablo ve şekiller16-18. bölüm
10Başlık ve yazarlar7-8. bölüm
11Özet9. bölüm
12Makaleyi yayımlama19-22. bölüm
13Konferans sunumu27-29. bölüm
14Dersi değerlendirme
Kaynak
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede
Yayımlanmış makale örnekleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı23060
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYIMLAMAPDRY1214461Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Pazartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel yayın yazma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler12, 13, 14, 2F
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar14, 16, 9E, F, H
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder. 11, 16, 6, 9E, F, H
Literatür taraması yapar
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer12, 13, 14, 2F
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar12, 13, 14, 2H
Verileri uygun teknik ile analiz eder.12, 13, 14, 2F
Araştırma bulgularını yorumlar.12, 13, 14, 2F
User Araştırma sonuçlarını tartışır12, 13, 14, 2F
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar.12, 13, 14, 2F
Atıf tekniklerine örnekler verir.12, 13, 14, 2F
Makaleyi sözlü olarak sunar.13, 14, 2, 3F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Bilimsel yazım nedir?1. bölüm
3Yazmaya başlamak3. bölüm
4Literatür taraması10. bölüm
5Yöntem ve araçlar11. bölüm
6Sonuçlar12. bölüm
7Tartışma13. bölüm
8Atıf yapmak15. bölüm
9Tablo ve şekiller16-18. bölüm
10Başlık ve yazarlar7-8. bölüm
11Özet9. bölüm
12Makaleyi yayımlama19-22. bölüm
13Konferans sunumu27-29. bölüm
14Dersi değerlendirme
Kaynak
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede
Yayımlanmış makale örnekleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46