Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL BİLİMLERE GİRİŞ | PSİY1113439 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders modern bilişsel bilimlerdeki yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma alanlarına lisans üstü düzeyde bir giriş sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel bilimin tarih öncesi,Disiplinin gelişiminde üç kilometre taşı,Beyine dönüş,Fiziksel sembol sistemleri ve düşüncenin dili,Yapay sinir ağları ve dağıtılmış bilgi işleme,Dinamik sistemler teorisinin zihne uygulanması,Bilişsel bilimlerde Bayesçi yaklaşım,Modüller ve mimariler,Beyin haritalama stratejileri,Dil öğrenme modelleri,Nesne algılama ve sezgisel fizik,Yapay öğrenme,Zihin okuma,Bilincin bilişsel bilimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Birincil literatürdeki konuyla ilgili makaleleri okuyup anlar. | A | |
Konuyu sözlü sunum olarak aktarır ve tartışır. | 10 | |
Konuyla ilgili literatür taraması hazırlar. | E | |
Konuyla ilgili bir araştırma projesi hazırlar. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel bilimin tarih öncesi | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
2 | Disiplinin gelişiminde üç kilometre taşı | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
3 | Beyine dönüş | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
4 | Fiziksel sembol sistemleri ve düşüncenin dili | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
5 | Yapay sinir ağları ve dağıtılmış bilgi işleme | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
6 | Dinamik sistemler teorisinin zihne uygulanması | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
7 | Bilişsel bilimlerde Bayesçi yaklaşım | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
8 | Modüller ve mimariler | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
9 | Beyin haritalama stratejileri | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
10 | Dil öğrenme modelleri | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
11 | Nesne algılama ve sezgisel fizik | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
12 | Yapay öğrenme | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
13 | Zihin okuma | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
14 | Bilincin bilişsel bilimi | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
Kaynak |
Temel kaynak: Bermudez, J. L. (2000). Cognitive science: An introduction to the science of the mind (3. baskı). Cambridge University Press. |
Her haftanın konusuyla ilgili literatürden seçilmiş makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL BİLİMLERE GİRİŞ | PSİY1113439 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders modern bilişsel bilimlerdeki yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma alanlarına lisans üstü düzeyde bir giriş sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel bilimin tarih öncesi,Disiplinin gelişiminde üç kilometre taşı,Beyine dönüş,Fiziksel sembol sistemleri ve düşüncenin dili,Yapay sinir ağları ve dağıtılmış bilgi işleme,Dinamik sistemler teorisinin zihne uygulanması,Bilişsel bilimlerde Bayesçi yaklaşım,Modüller ve mimariler,Beyin haritalama stratejileri,Dil öğrenme modelleri,Nesne algılama ve sezgisel fizik,Yapay öğrenme,Zihin okuma,Bilincin bilişsel bilimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Birincil literatürdeki konuyla ilgili makaleleri okuyup anlar. | A | |
Konuyu sözlü sunum olarak aktarır ve tartışır. | 10 | |
Konuyla ilgili literatür taraması hazırlar. | E | |
Konuyla ilgili bir araştırma projesi hazırlar. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel bilimin tarih öncesi | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
2 | Disiplinin gelişiminde üç kilometre taşı | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
3 | Beyine dönüş | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
4 | Fiziksel sembol sistemleri ve düşüncenin dili | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
5 | Yapay sinir ağları ve dağıtılmış bilgi işleme | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
6 | Dinamik sistemler teorisinin zihne uygulanması | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
7 | Bilişsel bilimlerde Bayesçi yaklaşım | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
8 | Modüller ve mimariler | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
9 | Beyin haritalama stratejileri | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
10 | Dil öğrenme modelleri | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
11 | Nesne algılama ve sezgisel fizik | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
12 | Yapay öğrenme | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
13 | Zihin okuma | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
14 | Bilincin bilişsel bilimi | Friedenberg, J.D., Silverman,G.W.& Spivey, M.J. (2021) Cognitive Science: An Introduction to the Study of Mind: SAGE Publications, Inc |
Kaynak |
Temel kaynak: Bermudez, J. L. (2000). Cognitive science: An introduction to the science of the mind (3. baskı). Cambridge University Press. |
Her haftanın konusuyla ilgili literatürden seçilmiş makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
7 | Bilişsel ve Deneysel Psikoloji alanında lisansüstü düzeyde araştırma önerisi geliştirme, süpervizyon eşliğinde araştırma yürütme ve analiz sonuçlarını rapor edebilme becerisi kazanma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |