Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencinin yeni medya kuramlarına ve kültürel çalışmalar alanına dair ileri düzey bilgileri edinebilmesi ile derin bir değerlendirme perspektifi kazanabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Dersin Takdimi,Yeni Medya Terminolojisi ve Nitelikleri,Yeni Medya Kuramları,Ana Akım Medya Kuramları Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma,Eleştirel Medya Teorileri Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma,Kültürel Çalışmalara Giriş: Temel Yaklaşımlar ve Kurumsallaşma Süreci,Ara Sınav,İletişim Teknolojilerinde Yaşanan Değişimler ve Kültürün Dönüşümü,Dijital Kültür ve Kuşaklar,Dijitalleşme ve Kültürel Melezleşme,Yeni Medya ve Değişen Toplumsal Değerler,Yeni Medya ve Kitle Kültürü: Dijital Kültür Endüstrisi,Çağdaş Kültürel Çalışmaların Temel Kavram ve Konuları: Etnik Kimlik, Göç, Toplumsal Cinsiyet, Modern İdeolojiler,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci; İletişim ve Medya Çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar. Ana Akım ve Eleştirel Medya Kuramları ile Yeni Medya kuramlarını açıklar. Kültürel Çalışmaların önemli temsilcileri ve fikirlerini açıklar. Yeni Medya teknolojilerinin toplumsal etkilerini değerlendirir. Çağdaş Kültürel Çalışmaların temsilcilerini ve görüşlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Takdimi | |
2 | Yeni Medya Terminolojisi ve Nitelikleri | |
3 | Yeni Medya Kuramları | |
4 | Ana Akım Medya Kuramları Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma | |
5 | Eleştirel Medya Teorileri Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma | |
6 | Kültürel Çalışmalara Giriş: Temel Yaklaşımlar ve Kurumsallaşma Süreci | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İletişim Teknolojilerinde Yaşanan Değişimler ve Kültürün Dönüşümü | |
9 | Dijital Kültür ve Kuşaklar | |
10 | Dijitalleşme ve Kültürel Melezleşme | |
11 | Yeni Medya ve Değişen Toplumsal Değerler | |
12 | Yeni Medya ve Kitle Kültürü: Dijital Kültür Endüstrisi | |
13 | Çağdaş Kültürel Çalışmaların Temel Kavram ve Konuları: Etnik Kimlik, Göç, Toplumsal Cinsiyet, Modern İdeolojiler | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Graeme Turner, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Louis Althusser, Devletin İdeolojik Aygıtları, Stuart Hall, Encoding/Decoding, Douglas Kellner, Media Culture, Cultural Studies: Indetity and Politics Between the Modern and the Postmodern Fuchs, C. (2018). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. (Çev. İlker Kalaycı, Dilay Saraçoğlu). İstanbul: NotaBene. Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Bauman, Z. (2015). Akışkan modern dünyada kültür. (Çev. İhsan Çapcıoğlu, Fatih Ömek). Ankara: Atıf Yayınları. Ders İçin Önerilen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencinin yeni medya kuramlarına ve kültürel çalışmalar alanına dair ileri düzey bilgileri edinebilmesi ile derin bir değerlendirme perspektifi kazanabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Dersin Takdimi,Yeni Medya Terminolojisi ve Nitelikleri,Yeni Medya Kuramları,Ana Akım Medya Kuramları Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma,Eleştirel Medya Teorileri Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma,Kültürel Çalışmalara Giriş: Temel Yaklaşımlar ve Kurumsallaşma Süreci,Ara Sınav,İletişim Teknolojilerinde Yaşanan Değişimler ve Kültürün Dönüşümü,Dijital Kültür ve Kuşaklar,Dijitalleşme ve Kültürel Melezleşme,Yeni Medya ve Değişen Toplumsal Değerler,Yeni Medya ve Kitle Kültürü: Dijital Kültür Endüstrisi,Çağdaş Kültürel Çalışmaların Temel Kavram ve Konuları: Etnik Kimlik, Göç, Toplumsal Cinsiyet, Modern İdeolojiler,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci; İletişim ve Medya Çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar. Ana Akım ve Eleştirel Medya Kuramları ile Yeni Medya kuramlarını açıklar. Kültürel Çalışmaların önemli temsilcileri ve fikirlerini açıklar. Yeni Medya teknolojilerinin toplumsal etkilerini değerlendirir. Çağdaş Kültürel Çalışmaların temsilcilerini ve görüşlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Takdimi | |
2 | Yeni Medya Terminolojisi ve Nitelikleri | |
3 | Yeni Medya Kuramları | |
4 | Ana Akım Medya Kuramları Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma | |
5 | Eleştirel Medya Teorileri Hakkında Genel Bir Değerlendirme ve Tartışma | |
6 | Kültürel Çalışmalara Giriş: Temel Yaklaşımlar ve Kurumsallaşma Süreci | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İletişim Teknolojilerinde Yaşanan Değişimler ve Kültürün Dönüşümü | |
9 | Dijital Kültür ve Kuşaklar | |
10 | Dijitalleşme ve Kültürel Melezleşme | |
11 | Yeni Medya ve Değişen Toplumsal Değerler | |
12 | Yeni Medya ve Kitle Kültürü: Dijital Kültür Endüstrisi | |
13 | Çağdaş Kültürel Çalışmaların Temel Kavram ve Konuları: Etnik Kimlik, Göç, Toplumsal Cinsiyet, Modern İdeolojiler | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Graeme Turner, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Louis Althusser, Devletin İdeolojik Aygıtları, Stuart Hall, Encoding/Decoding, Douglas Kellner, Media Culture, Cultural Studies: Indetity and Politics Between the Modern and the Postmodern Fuchs, C. (2018). Sosyal medya: Eleştirel bir giriş. (Çev. İlker Kalaycı, Dilay Saraçoğlu). İstanbul: NotaBene. Castells, M. (2006). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Bauman, Z. (2015). Akışkan modern dünyada kültür. (Çev. İhsan Çapcıoğlu, Fatih Ömek). Ankara: Atıf Yayınları. Ders İçin Önerilen Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |