Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ, Doç.Dr. Can CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını kullanır | 14 | D |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması, | |
17 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
18 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
19 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
20 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
28 | Tez savunma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 14 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 30 | 15 | 450 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 27 | 15 | 405 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 30 | 15 | 450 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 30 | 15 | 450 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1811 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1811/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ, Doç.Dr. Can CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Veri toplama aracının uygulanması,,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırır | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını kullanır | 14 | D |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması, | |
17 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
18 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
19 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
20 | Veri toplama aracının uygulanması, | |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |
28 | Tez savunma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |