Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 3+0 | - | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek Lisans ve doktora öğrencilerinin tez konuları veya eğitim/öğretim sürecine katkı sağlayacak araştırma teknikleri ve metodlarının derinlemesine öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Makale, analiz ve sunum teknikleri hem teorik hem de pratik olarak uygulamalı gerçekleşecektir. Özetle; - Araştırma Odağını Güçlendirmek -Araştırma Sorusunu netleştirmek -Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini öğrenme -Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek. -Bilimsel inceleme ve sunum becerilerini kazanma. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik çalışmaların önemi ve diğer çalışmalardan farkları,Araştırma Yöntemlerinin belirlenmesi,Makale ve tez konularında biçimsel koşullar,Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir,Tez uygulama süreci ile ilgili yapılan sık hatalar,Araştırma Sorularının Tespiti,Analiz yazma teknikleri,Sunum teknikleri,Sunumda sık yapılan hatalar,İdeal Sunum Yöntemleri,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
2. Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminoloji çözümleyebilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
3. Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
4. Araştırma etiği prensiplerini yerine getirebilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
5. Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
6. Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilir. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akademik çalışmaların önemi ve diğer çalışmalardan farkları | |
2 | Araştırma Yöntemlerinin belirlenmesi | |
3 | Makale ve tez konularında biçimsel koşullar | |
4 | Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir | |
5 | Tez uygulama süreci ile ilgili yapılan sık hatalar | |
6 | Araştırma Sorularının Tespiti | |
7 | Analiz yazma teknikleri | |
8 | Sunum teknikleri | |
9 | Sunumda sık yapılan hatalar | |
10 | İdeal Sunum Yöntemleri | |
11 | Öğrenci Sunumu | |
12 | Öğrenci Sunumu | |
13 | Öğrenci Sunumu | |
14 | Öğrenci Sunumu |
Kaynak |
Prof. Dr. Aysel Aziz- Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Nobel Yayınları,2017 Ersel Aydınlı- Uluslararası İlişkilerde Metodoloji, Koç Üniversitesi Yayınları, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |