Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL DÖNÜŞÜM HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gül ÜSTÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | Kentsel Dönüşümün kavramlarına, gelişimine ve uygulamalarının kapsamına ayrıntılı bakış. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kentsel Dönüşüm Kavramı,Kentsel Dönüşümün Konuları,Kentsel Dönüşümün Unsurları,Kentsel Dönüşüm ve Kentsel Tasarım İlişkisi,Kentsel Dönüşüm Gelişimi,Kentsel Dönüşümü Gerektiren Nedenler,Uygulamaların Kapsamı ve Amacı,6366 sayılı Kanun ve uygulamaları,Hakların Korunması,Kentsel Dönüşüm Uygulamaları ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi,Yerel Yönetimler ve Kentsel Dönüşüm,5393 sayılı Kanun ve 5216 sayılı Kanun Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm,6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hk. Kanun Çerçevesinde Dönüşüm,Planlama ve Kentsel Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel dönüşüm kavramlarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm unsurları hakkında bilgi sahibidir. | 14, 9 | A, E |
Dünyada ve Türkiye'de kentsel dönüşümün gelişim süreci hakkında bilgi sahibidir. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşümü gerektiren nedenleri tespit eder ve açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm uygulamalarının kapsamı ve amacını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm mevzuatına hakimdir. | 14, 9 | A, E |
Uygulamada yer alan sorunları tespit eder ve çözüm üretir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentsel Dönüşüm Kavramı | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, Oniki Levha, 2014, "Tanım ve Kavram". |
2 | Kentsel Dönüşümün Konuları | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, Oniki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KONULARI/UNSURLARI". |
3 | Kentsel Dönüşümün Unsurları | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KONULARI/UNSURLARI". |
4 | Kentsel Dönüşüm ve Kentsel Tasarım İlişkisi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM VE KENTSEL TASARIM İLİŞKİSİ". |
5 | Kentsel Dönüşüm Gelişimi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN GELİŞİMİ". |
6 | Kentsel Dönüşümü Gerektiren Nedenler | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ GEREKTİREN NEDENLER". |
7 | Uygulamaların Kapsamı ve Amacı | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ KAPSAMI". |
8 | 6366 sayılı Kanun ve uygulamaları | 6366 sayılı Kanunun incelenmesi |
9 | Hakların Korunması | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ AMACI". |
10 | Kentsel Dönüşüm Uygulamaları ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KUZEY ANKARA KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
11 | Yerel Yönetimler ve Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "YEREL YÖNETİMLERE İLİŞKİN KANUNLAR ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
12 | 5393 sayılı Kanun ve 5216 sayılı Kanun Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "YEREL YÖNETİMLERE İLİŞKİN KANUNLAR ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
13 | 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hk. Kanun Çerçevesinde Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun Uyarınca Kentsel Dönüşüm Uygulamaları". |
14 | Planlama ve Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "Mevcut Uygulamalar ve Uygulamalarda Ortaya Çıkabilecek Hukuki Sorunlar". |
Kaynak |
Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 216 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(216/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL DÖNÜŞÜM HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gül ÜSTÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | Kentsel Dönüşümün kavramlarına, gelişimine ve uygulamalarının kapsamına ayrıntılı bakış. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kentsel Dönüşüm Kavramı,Kentsel Dönüşümün Konuları,Kentsel Dönüşümün Unsurları,Kentsel Dönüşüm ve Kentsel Tasarım İlişkisi,Kentsel Dönüşüm Gelişimi,Kentsel Dönüşümü Gerektiren Nedenler,Uygulamaların Kapsamı ve Amacı,6366 sayılı Kanun ve uygulamaları,Hakların Korunması,Kentsel Dönüşüm Uygulamaları ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi,Yerel Yönetimler ve Kentsel Dönüşüm,5393 sayılı Kanun ve 5216 sayılı Kanun Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm,6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hk. Kanun Çerçevesinde Dönüşüm,Planlama ve Kentsel Dönüşüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel dönüşüm kavramlarını açıklar. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm unsurları hakkında bilgi sahibidir. | 14, 9 | A, E |
Dünyada ve Türkiye'de kentsel dönüşümün gelişim süreci hakkında bilgi sahibidir. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşümü gerektiren nedenleri tespit eder ve açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm uygulamalarının kapsamı ve amacını tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kentsel dönüşüm mevzuatına hakimdir. | 14, 9 | A, E |
Uygulamada yer alan sorunları tespit eder ve çözüm üretir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentsel Dönüşüm Kavramı | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, Oniki Levha, 2014, "Tanım ve Kavram". |
2 | Kentsel Dönüşümün Konuları | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, Oniki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KONULARI/UNSURLARI". |
3 | Kentsel Dönüşümün Unsurları | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KONULARI/UNSURLARI". |
4 | Kentsel Dönüşüm ve Kentsel Tasarım İlişkisi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM VE KENTSEL TASARIM İLİŞKİSİ". |
5 | Kentsel Dönüşüm Gelişimi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN GELİŞİMİ". |
6 | Kentsel Dönüşümü Gerektiren Nedenler | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ GEREKTİREN NEDENLER". |
7 | Uygulamaların Kapsamı ve Amacı | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ KAPSAMI". |
8 | 6366 sayılı Kanun ve uygulamaları | 6366 sayılı Kanunun incelenmesi |
9 | Hakların Korunması | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARININ AMACI". |
10 | Kentsel Dönüşüm Uygulamaları ve Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Projesi | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "KUZEY ANKARA KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
11 | Yerel Yönetimler ve Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "YEREL YÖNETİMLERE İLİŞKİN KANUNLAR ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
12 | 5393 sayılı Kanun ve 5216 sayılı Kanun Çerçevesinde Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "YEREL YÖNETİMLERE İLİŞKİN KANUNLAR ÇERÇEVESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI". |
13 | 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hk. Kanun Çerçevesinde Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun Uyarınca Kentsel Dönüşüm Uygulamaları". |
14 | Planlama ve Kentsel Dönüşüm | Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014, "Mevcut Uygulamalar ve Uygulamalarda Ortaya Çıkabilecek Hukuki Sorunlar". |
Kaynak |
Gül Fiş Üstün, Kentsel Dönüşümün Hukuku, On iki Levha, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |