Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | İŞYY1211153 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek, stratejik yönetim ile ilgili önemli kavramları bilmek, insan kaynakları yönetiminin stratejik tarihsel gelişimini öğrenmek, stratejik insan kaynakları yönetimi hakkında görüşleri kavramak, stratejik insan kaynakları yönetiminin boyutlarını açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetiminin kültürel boyutunu açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetimi ve örgütsel performans ilişkisini kurabilmek, insan kaynakları stratejilerini kavrayabilmek, Türkiye’de stratejik insan kaynakları yönetimi anlayışını değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş ,SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar,İKY hedefleri ve İK stratejileri ,Stratejik ve Operasyonel İKY ,İş analizleri ve iş tanımları ,İnsan Kaynakları planlanması ,İK seçme ve istihdam stratejileri ,İK eğitim ve geliştirme stratejileri ,İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri ,Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri ,Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri ,Kariyer yönetimi ve stratejileri ,Yetenek yönetimi,Dijital İnsan Kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik insan kaynakları yönetimi temel prensiplerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. İnsan kaynakları stratejilerini organizasyonel stratejilere entegre eder. | 16, 9 | A |
3. İnsan kaynakları ihtiyaçlarını planlama sürecini tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Yetenek yönetimi stratejilerini açıklar. | 16, 9 | A |
5. Performans yönetimi süreçlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
6. Eğitim ve geliştirme faaliyetlerini analiz eder. | 16, 9 | A |
7. Kariyer yönetimi faaliyetlerini özetler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
2 | SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
3 | İKY hedefleri ve İK stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
4 | Stratejik ve Operasyonel İKY | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş analizleri ve iş tanımları | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
6 | İnsan Kaynakları planlanması | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
7 | İK seçme ve istihdam stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
8 | İK eğitim ve geliştirme stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
10 | Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
11 | Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
12 | Kariyer yönetimi ve stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
13 | Yetenek yönetimi | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
14 | Dijital İnsan Kaynakları | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı - Armstrong’s Handbook Of Strategic Human Resource Management, Nobel Akademik Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Kariyer Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu, Doç. Dr. Erhan Atay, Beta Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Tamer Keçecioğlu, Umuttepe Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | İŞYY1211153 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek, stratejik yönetim ile ilgili önemli kavramları bilmek, insan kaynakları yönetiminin stratejik tarihsel gelişimini öğrenmek, stratejik insan kaynakları yönetimi hakkında görüşleri kavramak, stratejik insan kaynakları yönetiminin boyutlarını açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetiminin kültürel boyutunu açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetimi ve örgütsel performans ilişkisini kurabilmek, insan kaynakları stratejilerini kavrayabilmek, Türkiye’de stratejik insan kaynakları yönetimi anlayışını değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş ,SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar,İKY hedefleri ve İK stratejileri ,Stratejik ve Operasyonel İKY ,İş analizleri ve iş tanımları ,İnsan Kaynakları planlanması ,İK seçme ve istihdam stratejileri ,İK eğitim ve geliştirme stratejileri ,İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri ,Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri ,Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri ,Kariyer yönetimi ve stratejileri ,Yetenek yönetimi,Dijital İnsan Kaynakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik insan kaynakları yönetimi temel prensiplerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. İnsan kaynakları stratejilerini organizasyonel stratejilere entegre eder. | 16, 9 | A |
3. İnsan kaynakları ihtiyaçlarını planlama sürecini tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Yetenek yönetimi stratejilerini açıklar. | 16, 9 | A |
5. Performans yönetimi süreçlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
6. Eğitim ve geliştirme faaliyetlerini analiz eder. | 16, 9 | A |
7. Kariyer yönetimi faaliyetlerini özetler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
2 | SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
3 | İKY hedefleri ve İK stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
4 | Stratejik ve Operasyonel İKY | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş analizleri ve iş tanımları | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
6 | İnsan Kaynakları planlanması | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
7 | İK seçme ve istihdam stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
8 | İK eğitim ve geliştirme stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
10 | Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
11 | Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
12 | Kariyer yönetimi ve stratejileri | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
13 | Yetenek yönetimi | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
14 | Dijital İnsan Kaynakları | Kitabın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı - Armstrong’s Handbook Of Strategic Human Resource Management, Nobel Akademik Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Kariyer Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu, Doç. Dr. Erhan Atay, Beta Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Tamer Keçecioğlu, Umuttepe Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |