Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması ,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | F, H |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | F |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder | 18, 2 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Proje çalışması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Proje çalışması 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Çalıştay | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Çalıştay 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 42 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması ,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | F, H |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | F |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder | 18, 2 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Proje çalışması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Proje çalışması 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Çalıştay | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Çalıştay 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
10 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |