Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE MÜZAKERE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireyler arasındaki farklı görüş, beklenti ve çıkarlar, mesleki ve özel yaşam ilişkilerinde çatışmaları kaçınılmaz kılmaktadır. Çatışmaları yönetecek beceri ve özgüvenden yoksun olduklarında pek çok insan sıklıkla manipülasyon, güç kullanımı ve kontrol etme gibi etkisiz yöntemlere başvurur. Kendine güveni ve becerisi olan bireyler ise çatışma yönetiminde daha etkili seçenekler kullanabilirler. Kişiler arasındaki çatışmalar etkin bir şekilde yönetildiğinde, yalnızca çatışmaların olumsuz sonuçları azalmakla kalmaz, aynı zamanda çatışmalardan bireyler ve kurumlar için olumlu sonuçlar da doğabilir. Etkili çatışma yönetimi, çatışmayı analiz etmeyi, taraflar arasındaki dinamikleri anlamayı ve uygun çatışma çözme yöntemini belirlemeyi içerir. Bu ders, okumalar, tartışmalar ve örnek olaylar yoluyla, öğrencilerin iş veya özel yaşam gibi farklı bağlamlarda karşılaştıkları kişilerarası çatışmaların dinamikleri ve çatışma çözme yöntemleri hakkında bir anlayış geliştirmesini ve öğrencilerin kendi kişilerarası çatışma yönetim tarzlarına ilişkin farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır. Ders, ayrıca öğrencilerin hangi çatışma çözme stratejisinin hangi durumlarda etkili olacağını belirleyip uygulayabilmelerini, iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmelerini, çatışmanın yarattığı gerilimle başa çıkmalarını, duygularını ve streslerini yönetme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş (öğretim üyesinin dersi, kendini tanıtması), çatışmanın doğası, çatışma, çatışma ve rekabet kavramları.,Çatışma nedir? Farklı disiplinlerin çatışma kavramına farklı yaklaşımları,Çatışmaların sınıflandırılması,Çatışma analizi düzeyleri ve kişilerarası (ikili) çatışmalar,Kişilerarası çatışmanın kaynakları ve sonuçları,Kişilerarası çatışmayı ele alma tarzları, kişilerarası çatışmanın ölçülmesi,Çatışma ve duygu yönetimi,Çatışma ve güç,Çatışma ve iletişim,Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Müzakere kavramı ve özellikleri, müzakere sürecini etkileyen bireysel ve çevresel faktörler,Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Dağıtıcı müzakereler ve bütünleştirici müzakereler,Çatışma ve kültür,Çatışma ve etik olmayan davranışlar ve taktikler,Ders hakkında son gözden geçirmeler ve öneriler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Çatışma Yönetimi ile ilgili temel akademik ve profesyonel kavramları sentezleme becerisi kazanır. | 10, 13, 16, 9 | E |
2.Bireyler arasındaki çatışmalarda karşılaşılan öngörülemeyen sorunları teorik ve pratik bilgilerini kullanarak çözer. | 10, 13, 16, 9 | E |
1.1. Çatışma kavramını açıklar. | ||
1.2. Farklı disiplinlerin çatışmaya yönelik farklı yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
1.3. Çatışma türlerini değerlendirir. | ||
1.4. Çatışma süreçlerini tanımlar. | ||
1.5. Farklı bağlamlarda kişilerarası çatışmaların nasıl ve neden oluştuğunu anlar. | ||
1.6. Kişiler arası çatışma çözme tarzlarını karşılaştırır | ||
2.1. Farklı bağlamlarda ortaya çıkan kişilerarası çatışmaları değerlendirir. | ||
2.2. Çalışma ortamında veya özel yaşamında ortaya çıkabilecek potansiyel çatışmaları tahmin eder. | ||
3. Çatışma yönetiminde etkili ve olumlu sonuçlar almanın çözüm yollarını planlayarak yaşama geçirir. | 10, 13, 16, 5, 9 | E |
3.1. Kişilerarası ilişkilerde çatışmayı yönetmek için tarafların pozisyonlarını, çıkarları ve amaçlarını anlayarak, bunları etkili şekilde kullanır. | ||
3.2. Farklı bağlamlarda kişilerarası çatışma süreçlerinde etkili çatışma müdahale modelleri ve çözüm stratejileri oluşturur. | ||
3.3. Çatışma yönetimindeki “En İyi Uygulamaları” çatışma süreçleri için belirler ve kullanır. | ||
3.4. Çatışmaları fonksiyonel düzeyde ve sıklıkta tutarak, çatışmalardan doğabilecek sonuçları maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
4. Kişilerarası çatışmalarda ilişkileri düzenleyebilir ve muhafaza eder. | 10, 13, 16, 5, 9 | E |
4.1. Kişilerarası çatışmaların çözümünde ilkeli müzakere tarzlarını kullanır, etik değerlere uygun olmayan müzakere davranışlarını ve taktiklerini sorgular. | ||
4.2. Çatışmaları anlamak ile çatışmalarda her iki tarafın ihtiyaçlarını karşılayan anlamlı çözümler üretebilmek arasındaki ilişkinin değerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş (öğretim üyesinin dersi, kendini tanıtması), çatışmanın doğası, çatışma, çatışma ve rekabet kavramları. | |
2 | Çatışma nedir? Farklı disiplinlerin çatışma kavramına farklı yaklaşımları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
3 | Çatışmaların sınıflandırılması | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
4 | Çatışma analizi düzeyleri ve kişilerarası (ikili) çatışmalar | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Kişilerarası çatışmanın kaynakları ve sonuçları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilerarası çatışmayı ele alma tarzları, kişilerarası çatışmanın ölçülmesi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Çatışma ve duygu yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Çatışma ve güç | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Çatışma ve iletişim | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Müzakere kavramı ve özellikleri, müzakere sürecini etkileyen bireysel ve çevresel faktörler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
11 | Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Dağıtıcı müzakereler ve bütünleştirici müzakereler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
12 | Çatışma ve kültür | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
13 | Çatışma ve etik olmayan davranışlar ve taktikler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
14 | Ders hakkında son gözden geçirmeler ve öneriler. |
Kaynak |
1. Routledge.1. Hocker J. L., Wilmot W.W. (2018). Interpersonal conflict (10th. Ed.) McGraw-Hill Higher Education. |
2. Rahim, M. A. (2017). Managing conflict in organizations. Routledge 3. Cupach, W. R., Canary, D. J., & Spitzberg, B. H. (2010). Competence in interpersonal conflict (2nd ed.). Long Grove, IL: Waveland. 4. Folger, J. P., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2021). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge. 5. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2016). Essentials of negotiation. McGraw-Hill Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 30 | 120 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 284 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(284/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE MÜZAKERE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireyler arasındaki farklı görüş, beklenti ve çıkarlar, mesleki ve özel yaşam ilişkilerinde çatışmaları kaçınılmaz kılmaktadır. Çatışmaları yönetecek beceri ve özgüvenden yoksun olduklarında pek çok insan sıklıkla manipülasyon, güç kullanımı ve kontrol etme gibi etkisiz yöntemlere başvurur. Kendine güveni ve becerisi olan bireyler ise çatışma yönetiminde daha etkili seçenekler kullanabilirler. Kişiler arasındaki çatışmalar etkin bir şekilde yönetildiğinde, yalnızca çatışmaların olumsuz sonuçları azalmakla kalmaz, aynı zamanda çatışmalardan bireyler ve kurumlar için olumlu sonuçlar da doğabilir. Etkili çatışma yönetimi, çatışmayı analiz etmeyi, taraflar arasındaki dinamikleri anlamayı ve uygun çatışma çözme yöntemini belirlemeyi içerir. Bu ders, okumalar, tartışmalar ve örnek olaylar yoluyla, öğrencilerin iş veya özel yaşam gibi farklı bağlamlarda karşılaştıkları kişilerarası çatışmaların dinamikleri ve çatışma çözme yöntemleri hakkında bir anlayış geliştirmesini ve öğrencilerin kendi kişilerarası çatışma yönetim tarzlarına ilişkin farkındalıklarını artırmayı amaçlamaktadır. Ders, ayrıca öğrencilerin hangi çatışma çözme stratejisinin hangi durumlarda etkili olacağını belirleyip uygulayabilmelerini, iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmelerini, çatışmanın yarattığı gerilimle başa çıkmalarını, duygularını ve streslerini yönetme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş (öğretim üyesinin dersi, kendini tanıtması), çatışmanın doğası, çatışma, çatışma ve rekabet kavramları.,Çatışma nedir? Farklı disiplinlerin çatışma kavramına farklı yaklaşımları,Çatışmaların sınıflandırılması,Çatışma analizi düzeyleri ve kişilerarası (ikili) çatışmalar,Kişilerarası çatışmanın kaynakları ve sonuçları,Kişilerarası çatışmayı ele alma tarzları, kişilerarası çatışmanın ölçülmesi,Çatışma ve duygu yönetimi,Çatışma ve güç,Çatışma ve iletişim,Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Müzakere kavramı ve özellikleri, müzakere sürecini etkileyen bireysel ve çevresel faktörler,Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Dağıtıcı müzakereler ve bütünleştirici müzakereler,Çatışma ve kültür,Çatışma ve etik olmayan davranışlar ve taktikler,Ders hakkında son gözden geçirmeler ve öneriler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Çatışma Yönetimi ile ilgili temel akademik ve profesyonel kavramları sentezleme becerisi kazanır. | 10, 13, 16, 9 | E |
2.Bireyler arasındaki çatışmalarda karşılaşılan öngörülemeyen sorunları teorik ve pratik bilgilerini kullanarak çözer. | 10, 13, 16, 9 | E |
1.1. Çatışma kavramını açıklar. | ||
1.2. Farklı disiplinlerin çatışmaya yönelik farklı yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
1.3. Çatışma türlerini değerlendirir. | ||
1.4. Çatışma süreçlerini tanımlar. | ||
1.5. Farklı bağlamlarda kişilerarası çatışmaların nasıl ve neden oluştuğunu anlar. | ||
1.6. Kişiler arası çatışma çözme tarzlarını karşılaştırır | ||
2.1. Farklı bağlamlarda ortaya çıkan kişilerarası çatışmaları değerlendirir. | ||
2.2. Çalışma ortamında veya özel yaşamında ortaya çıkabilecek potansiyel çatışmaları tahmin eder. | ||
3. Çatışma yönetiminde etkili ve olumlu sonuçlar almanın çözüm yollarını planlayarak yaşama geçirir. | 10, 13, 16, 5, 9 | E |
3.1. Kişilerarası ilişkilerde çatışmayı yönetmek için tarafların pozisyonlarını, çıkarları ve amaçlarını anlayarak, bunları etkili şekilde kullanır. | ||
3.2. Farklı bağlamlarda kişilerarası çatışma süreçlerinde etkili çatışma müdahale modelleri ve çözüm stratejileri oluşturur. | ||
3.3. Çatışma yönetimindeki “En İyi Uygulamaları” çatışma süreçleri için belirler ve kullanır. | ||
3.4. Çatışmaları fonksiyonel düzeyde ve sıklıkta tutarak, çatışmalardan doğabilecek sonuçları maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
4. Kişilerarası çatışmalarda ilişkileri düzenleyebilir ve muhafaza eder. | 10, 13, 16, 5, 9 | E |
4.1. Kişilerarası çatışmaların çözümünde ilkeli müzakere tarzlarını kullanır, etik değerlere uygun olmayan müzakere davranışlarını ve taktiklerini sorgular. | ||
4.2. Çatışmaları anlamak ile çatışmalarda her iki tarafın ihtiyaçlarını karşılayan anlamlı çözümler üretebilmek arasındaki ilişkinin değerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş (öğretim üyesinin dersi, kendini tanıtması), çatışmanın doğası, çatışma, çatışma ve rekabet kavramları. | |
2 | Çatışma nedir? Farklı disiplinlerin çatışma kavramına farklı yaklaşımları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
3 | Çatışmaların sınıflandırılması | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
4 | Çatışma analizi düzeyleri ve kişilerarası (ikili) çatışmalar | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Kişilerarası çatışmanın kaynakları ve sonuçları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilerarası çatışmayı ele alma tarzları, kişilerarası çatışmanın ölçülmesi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Çatışma ve duygu yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Çatışma ve güç | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Çatışma ve iletişim | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Müzakere kavramı ve özellikleri, müzakere sürecini etkileyen bireysel ve çevresel faktörler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
11 | Çatışma yönetiminde müzakere süreci: Dağıtıcı müzakereler ve bütünleştirici müzakereler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
12 | Çatışma ve kültür | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
13 | Çatışma ve etik olmayan davranışlar ve taktikler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
14 | Ders hakkında son gözden geçirmeler ve öneriler. |
Kaynak |
1. Routledge.1. Hocker J. L., Wilmot W.W. (2018). Interpersonal conflict (10th. Ed.) McGraw-Hill Higher Education. |
2. Rahim, M. A. (2017). Managing conflict in organizations. Routledge 3. Cupach, W. R., Canary, D. J., & Spitzberg, B. H. (2010). Competence in interpersonal conflict (2nd ed.). Long Grove, IL: Waveland. 4. Folger, J. P., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2021). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge. 5. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2016). Essentials of negotiation. McGraw-Hill Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |