Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEVLET, PİYASA VE İŞ ORTAMI | BUSY1213713 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temel yönetim teorilerinin makro çerçevede devlet dahil örgütün dış paydaşları ile ilişkilerini anlama ve analiz etme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik yönetim yaklaşımı ,Neoklasik Yönetim Yaklaşımı,Şirketlerin iç ve dış paydaşları,Yönetimde sistem teorisi,Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları,Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü,İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar,Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları,Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket,Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü,Eleştirel teori ve modern piyasalar,Eleştirel teori ve modern piyasalar (2),Kurumsal Yönetişim,Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sistem teorisini açıklayarak, klasik ve modern yönetim yaklaşımları ile bağdaştırır. | 9 | A |
2. Şirket ve paydaşlarını detaylı bir şekilde açıklar aralarındaki ilişkiyi ifade eder. | 9 | A |
3. Şirketin iç paydaşlarını ve dış paydaşlarını , bunlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 9 | A |
4. Yönetimde Klasik ve Neoklasik dönemi ve özelliklerini detaylı bir şekilde açıklar | 9 | A |
5. Klasik dönem ve bu dönemdeki şirket piyasa ilişkisini öğrenir buna dair teoriler hakkında bilgi edinir | 9 | A |
6. Kurumsal yönetişim konusunu ifade eder ve Kurumsal Sosyal sorumluluk konusunu şirket açısından ele alır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik yönetim yaklaşımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Şirketlerin iç ve dış paydaşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Yönetimde sistem teorisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel teori ve modern piyasalar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Eleştirel teori ve modern piyasalar (2) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Kurumsal Yönetişim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Turnbull, D., Chugh, R., & Luck, J. (2020). Learning Management Systems, An Overview. Encyclopedia of education and information technologies, 1052-1058. Dmytriyev, S. D., Freeman, R. E., & Hörisch, J. (2021). The relationship between stakeholder theory and corporate social responsibility: Differences, similarities, and implications for social issues in management. Journal of Management Studies, 58(6), 1441-1470. Kozlenkova, I. V., Samaha, S. A., & Palmatier, R. W. (2014). Resource-based theory in marketing. Journal of the academy of marketing science, 42, 1-21. Salimath, M. S., & Jones III, R. (2011). Population ecology theory: implications for sustainability. Management Decision, 49(6), 874-910.Scherer, A. G. (2018). Theory assessment and agenda setting in political CSR: A critical theory perspective. International journal of management reviews, 20(2), 387-410. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | ||||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 42 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEVLET, PİYASA VE İŞ ORTAMI | BUSY1213713 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temel yönetim teorilerinin makro çerçevede devlet dahil örgütün dış paydaşları ile ilişkilerini anlama ve analiz etme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik yönetim yaklaşımı ,Neoklasik Yönetim Yaklaşımı,Şirketlerin iç ve dış paydaşları,Yönetimde sistem teorisi,Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları,Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü,İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar,Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları,Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket,Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü,Eleştirel teori ve modern piyasalar,Eleştirel teori ve modern piyasalar (2),Kurumsal Yönetişim,Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sistem teorisini açıklayarak, klasik ve modern yönetim yaklaşımları ile bağdaştırır. | 9 | A |
2. Şirket ve paydaşlarını detaylı bir şekilde açıklar aralarındaki ilişkiyi ifade eder. | 9 | A |
3. Şirketin iç paydaşlarını ve dış paydaşlarını , bunlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 9 | A |
4. Yönetimde Klasik ve Neoklasik dönemi ve özelliklerini detaylı bir şekilde açıklar | 9 | A |
5. Klasik dönem ve bu dönemdeki şirket piyasa ilişkisini öğrenir buna dair teoriler hakkında bilgi edinir | 9 | A |
6. Kurumsal yönetişim konusunu ifade eder ve Kurumsal Sosyal sorumluluk konusunu şirket açısından ele alır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik yönetim yaklaşımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Şirketlerin iç ve dış paydaşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Yönetimde sistem teorisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel teori ve modern piyasalar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Eleştirel teori ve modern piyasalar (2) | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Kurumsal Yönetişim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Turnbull, D., Chugh, R., & Luck, J. (2020). Learning Management Systems, An Overview. Encyclopedia of education and information technologies, 1052-1058. Dmytriyev, S. D., Freeman, R. E., & Hörisch, J. (2021). The relationship between stakeholder theory and corporate social responsibility: Differences, similarities, and implications for social issues in management. Journal of Management Studies, 58(6), 1441-1470. Kozlenkova, I. V., Samaha, S. A., & Palmatier, R. W. (2014). Resource-based theory in marketing. Journal of the academy of marketing science, 42, 1-21. Salimath, M. S., & Jones III, R. (2011). Population ecology theory: implications for sustainability. Management Decision, 49(6), 874-910.Scherer, A. G. (2018). Theory assessment and agenda setting in political CSR: A critical theory perspective. International journal of management reviews, 20(2), 387-410. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | ||||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | ||||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |