Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK YÖNETİMBUSY1113575Güz Dönemi3+039
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmeleri etkileyen iç ve dış çevre faktörlerini değerleyebilmek, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, işletmenin piyasalarda rekabet edebilmek için izleyebileceği strateji ve politikaları saptayabilmek için gerekli bilgi birikimini öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Stratejik Yönetime Giriş,2.Hafta: Strateji ve Benzer Kavramlarla İlişkisi,3.Hafta: Stratejik Yönetim Sürecinin Aşamaları,4.Hafta: Çevre Analizi (SWOT),5.Hafta: Çevre Analizi (SWOT),6.Hafta: İşletme Analizi,7.Hafta: Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçlar,8.Hafta: Ara Sınav ,9.Hafta: Stratejik Fayda ve Portfolyo Analiz Teknikleri,10. Hafta: Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri”,9. Hafta: Çekilme Stratejileri,12.Hafta: Fonksiyonel Stratejiler,13.Hafta: Stratejiyi Uygulama, Strateji ve Organizasyon Yapısı,14.hafta: Strateji ve Organizasyon Kültürü ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, tepe yönetim stratejilerini açıklar.10, 9A
2.Öğrenci strateji düzeylerini tanımlar.10, 9A
3.Öğrenci, Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçların ayrımını yapar10, 9A
5.Öğrenci, analitik ve stratejik düşünme becerisi kazanır.10, 9A
1.1.Tepe Yönetimini ve yönetsel kademeleri açıklar.10, 9A
1.2.Yönetim kurulunun doğasını irdeler.10, 9A
1.3.Yönetişim kavramının inceler.10, 9A
2.2.Stratejik yönetim sürecini açıklar.10, 9A
2.3.Stratejik plan ve operasyonel planlar arasındaki farkları açıklar.10, 9A
3.1.Vizyon ve Misyon nedir nasıl oluşturulur açıklar.10, 9A
3.2.Amaç ve hedef arasındaki farkı öğrenir.10, 9A
3.3.Finansal ve finansal olmayan hedefler arasındaki farkları açıklar.10, 9A
5.2.Çekilme stratejileri hakkında bilgi edinir.10, 9A
5.1.Büyüme stratejileri hakkında bilgi edinir10, 9A
4.Öğrenci stratejik analizler yapmayı öğrenir.10, 9A
4.2.Dış çevre analizi analizini açıklar.10, 9A
2.1. Strateji ve stratejik yönetim kavramlarını irdeler.10, 9A
4.1. İç çevre analizlerini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Stratejik Yönetime GirişDers Kitabında ilgili bölümün okunması
22.Hafta: Strateji ve Benzer Kavramlarla İlişkisiDers Kitabında ilgili bölümün okunması
33.Hafta: Stratejik Yönetim Sürecinin AşamalarıDers Kitabında ilgili bölümün okunması
44.Hafta: Çevre Analizi (SWOT)Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
55.Hafta: Çevre Analizi (SWOT)Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
66.Hafta: İşletme AnaliziDers Kitabında ilgili bölümün okunması
77.Hafta: Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan AmaçlarDers Kitabında ilgili bölümün okunması
88.Hafta: Ara Sınav Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
99.Hafta: Stratejik Fayda ve Portfolyo Analiz TeknikleriDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1010. Hafta: Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri”Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
119. Hafta: Çekilme StratejileriDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1212.Hafta: Fonksiyonel StratejilerDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1313.Hafta: Stratejiyi Uygulama, Strateji ve Organizasyon YapısıDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1414.hafta: Strateji ve Organizasyon Kültürü Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
Kaynak
Concepts in Strategic Management and Business Policy: 9780133126129: Thomas L. Wheelen, J. David Hunger, Alan N. Hoffman, Chuck Bamford: Books. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts (16th Edition): 0000134153979: David, Fred, David, Forest: Books.
The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity) 5th Edition by Jean-Noël Kapferer (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati342126
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı41040
Genel Sınav ve Hazırlığı91090
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK YÖNETİMBUSY1113575Güz Dönemi3+039
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmeleri etkileyen iç ve dış çevre faktörlerini değerleyebilmek, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, işletmenin piyasalarda rekabet edebilmek için izleyebileceği strateji ve politikaları saptayabilmek için gerekli bilgi birikimini öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Stratejik Yönetime Giriş,2.Hafta: Strateji ve Benzer Kavramlarla İlişkisi,3.Hafta: Stratejik Yönetim Sürecinin Aşamaları,4.Hafta: Çevre Analizi (SWOT),5.Hafta: Çevre Analizi (SWOT),6.Hafta: İşletme Analizi,7.Hafta: Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçlar,8.Hafta: Ara Sınav ,9.Hafta: Stratejik Fayda ve Portfolyo Analiz Teknikleri,10. Hafta: Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri”,9. Hafta: Çekilme Stratejileri,12.Hafta: Fonksiyonel Stratejiler,13.Hafta: Stratejiyi Uygulama, Strateji ve Organizasyon Yapısı,14.hafta: Strateji ve Organizasyon Kültürü ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, tepe yönetim stratejilerini açıklar.10, 9A
2.Öğrenci strateji düzeylerini tanımlar.10, 9A
3.Öğrenci, Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan Amaçların ayrımını yapar10, 9A
5.Öğrenci, analitik ve stratejik düşünme becerisi kazanır.10, 9A
1.1.Tepe Yönetimini ve yönetsel kademeleri açıklar.10, 9A
1.2.Yönetim kurulunun doğasını irdeler.10, 9A
1.3.Yönetişim kavramının inceler.10, 9A
2.2.Stratejik yönetim sürecini açıklar.10, 9A
2.3.Stratejik plan ve operasyonel planlar arasındaki farkları açıklar.10, 9A
3.1.Vizyon ve Misyon nedir nasıl oluşturulur açıklar.10, 9A
3.2.Amaç ve hedef arasındaki farkı öğrenir.10, 9A
3.3.Finansal ve finansal olmayan hedefler arasındaki farkları açıklar.10, 9A
5.2.Çekilme stratejileri hakkında bilgi edinir.10, 9A
5.1.Büyüme stratejileri hakkında bilgi edinir10, 9A
4.Öğrenci stratejik analizler yapmayı öğrenir.10, 9A
4.2.Dış çevre analizi analizini açıklar.10, 9A
2.1. Strateji ve stratejik yönetim kavramlarını irdeler.10, 9A
4.1. İç çevre analizlerini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Stratejik Yönetime GirişDers Kitabında ilgili bölümün okunması
22.Hafta: Strateji ve Benzer Kavramlarla İlişkisiDers Kitabında ilgili bölümün okunması
33.Hafta: Stratejik Yönetim Sürecinin AşamalarıDers Kitabında ilgili bölümün okunması
44.Hafta: Çevre Analizi (SWOT)Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
55.Hafta: Çevre Analizi (SWOT)Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
66.Hafta: İşletme AnaliziDers Kitabında ilgili bölümün okunması
77.Hafta: Örgütsel Amaç (Amaçlar, Misyon), Ekonomik ve Ekonomik Olmayan AmaçlarDers Kitabında ilgili bölümün okunması
88.Hafta: Ara Sınav Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
99.Hafta: Stratejik Fayda ve Portfolyo Analiz TeknikleriDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1010. Hafta: Strateji Oluşturma – “Büyüme Stratejileri”Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
119. Hafta: Çekilme StratejileriDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1212.Hafta: Fonksiyonel StratejilerDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1313.Hafta: Stratejiyi Uygulama, Strateji ve Organizasyon YapısıDers Kitabında ilgili bölümün okunması
1414.hafta: Strateji ve Organizasyon Kültürü Ders Kitabında ilgili bölümün okunması
Kaynak
Concepts in Strategic Management and Business Policy: 9780133126129: Thomas L. Wheelen, J. David Hunger, Alan N. Hoffman, Chuck Bamford: Books. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts (16th Edition): 0000134153979: David, Fred, David, Forest: Books.
The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity) 5th Edition by Jean-Noël Kapferer (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04