Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÖNEM PROJESİİEVY2112897Güz Dönemi0+0-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciye araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Öğrencinin araştırma konusunu nasıl seçeceği, nelerin araştırma konusu olup olamayacağı bilgisini edinerek, araştırma hipotezlerini oluşturabilme bilgisine ve yetisine sahip olması amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde veri toplamaya bağlı olarak nitel ve nicel araştırma ayrımının ve uygulama alanlarının neler olabileceği hakkında gerekli ayrımları ve özellikleri öğrencinin edinmesi düşünülmektedir. Yine bu süreçte araştırmanın türüne bağlı olarak veri değerlendirme yöntemleri aktarılması öngörülmekte ve bu değerlendirme biçimlerinin nasıl olacağına ilişkin bilgileri öğrencinin edinmesi hedeflenmektedir. Son aşamada öğrencinin akademik dil ve biçim özelliklerini öğrenerek, rapor yazımın temel kurallarının neler olduğu bilgisine sahip olması beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmaya giriş ve bilimsel araştırmanın temelleri,Bilimsel Araştırmada Etik,Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım),Araştırma desen ve yöntemleri (araştırma tasarımı),Evren ve örneklem (örneklem türleri),Bilimsel araştırmalarda veri türleri,Ara Sınav,Nitel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri,Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri,Veri analiz yöntemleri ve sunumu,Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik,Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik,Araştırma önerisi yazma,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma projeleri yapabilecektir..10F
2. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir.6
3. Araştırmanın amacına uygun araştırma sorusu ve hipotez oluşturabilecektir.6
4. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma projeleri yapabilecektir.6
5. Araştırmanın amacına uygun anket soruları hazırlayabilecektir.6
6. Bilimsel araştırmanın aşamalarını planlayabilecektir.6
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmaya giriş ve bilimsel araştırmanın temelleri
2Bilimsel Araştırmada Etik
3Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım)
4Araştırma desen ve yöntemleri (araştırma tasarımı)
5Evren ve örneklem (örneklem türleri)
6Bilimsel araştırmalarda veri türleri
7Ara Sınav
8Nitel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri
9Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri
10Veri analiz yöntemleri ve sunumu
11Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
12Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
13Araştırma önerisi yazma
14Genel Sınav
Kaynak
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995.
Sharan B. Merriam, Jossey Bass, Nitel Araştırma Yöntemleri, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK Bulutay, Tuncer (1986), Bilimin Niteliği Üzerine Denemeler Evrim ve Quantum Kuramları, Mülkiyeliler Birliği Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır.
X
4
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
5
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
6
Büyük verileri analiz için hazırlar.
7
Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar.
X
8
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
9
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi637441
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)444
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(444/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÖNEM PROJESİİEVY2112897Güz Dönemi0+0-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciye araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Öğrencinin araştırma konusunu nasıl seçeceği, nelerin araştırma konusu olup olamayacağı bilgisini edinerek, araştırma hipotezlerini oluşturabilme bilgisine ve yetisine sahip olması amaçlanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde veri toplamaya bağlı olarak nitel ve nicel araştırma ayrımının ve uygulama alanlarının neler olabileceği hakkında gerekli ayrımları ve özellikleri öğrencinin edinmesi düşünülmektedir. Yine bu süreçte araştırmanın türüne bağlı olarak veri değerlendirme yöntemleri aktarılması öngörülmekte ve bu değerlendirme biçimlerinin nasıl olacağına ilişkin bilgileri öğrencinin edinmesi hedeflenmektedir. Son aşamada öğrencinin akademik dil ve biçim özelliklerini öğrenerek, rapor yazımın temel kurallarının neler olduğu bilgisine sahip olması beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmaya giriş ve bilimsel araştırmanın temelleri,Bilimsel Araştırmada Etik,Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım),Araştırma desen ve yöntemleri (araştırma tasarımı),Evren ve örneklem (örneklem türleri),Bilimsel araştırmalarda veri türleri,Ara Sınav,Nitel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri,Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri,Veri analiz yöntemleri ve sunumu,Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik,Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik,Araştırma önerisi yazma,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma projeleri yapabilecektir..10F
2. Araştırma amacına uygun yöntem belirleyebilecektir.6
3. Araştırmanın amacına uygun araştırma sorusu ve hipotez oluşturabilecektir.6
4. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma projeleri yapabilecektir.6
5. Araştırmanın amacına uygun anket soruları hazırlayabilecektir.6
6. Bilimsel araştırmanın aşamalarını planlayabilecektir.6
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmaya giriş ve bilimsel araştırmanın temelleri
2Bilimsel Araştırmada Etik
3Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım)
4Araştırma desen ve yöntemleri (araştırma tasarımı)
5Evren ve örneklem (örneklem türleri)
6Bilimsel araştırmalarda veri türleri
7Ara Sınav
8Nitel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri
9Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve ölçme yöntemleri
10Veri analiz yöntemleri ve sunumu
11Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
12Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
13Araştırma önerisi yazma
14Genel Sınav
Kaynak
Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995.
Sharan B. Merriam, Jossey Bass, Nitel Araştırma Yöntemleri, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK Bulutay, Tuncer (1986), Bilimin Niteliği Üzerine Denemeler Evrim ve Quantum Kuramları, Mülkiyeliler Birliği Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır.
X
4
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
5
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
6
Büyük verileri analiz için hazırlar.
7
Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar.
X
8
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
9
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:53Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:54