Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HUKUKU VE E-SAĞLIK HİZMETLERİ | SHKD1211987 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak Öğrencilerin e-sağlık hizmetlerinin hukuki temellerini anlamalarını sağlamak Öğrencilerin sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri,Sağlık hukukunun temel ilkeleri, etik kavramı,Sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri,E-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri,Sağlık Verileri,Sağlık verilerinin hukuki koruması,Sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeler,Elektronik sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeler,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki uygulamalar,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki etik kuralları,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki sorumluluklar,kişisel verileri koruma kurulunun konu ile ilgili kararlarının tartışılması,Sağlık verilerinin işlenmesi ve aktarımı,ulusal ve uluslararası boyutta e sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve genel tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders sonunda öğrenciler, e-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hukukunun temel kavramlarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hizmetlerinin hukuki temellerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık verilerinin hukuki korumasını değerlendirir, bu hususta fikir yürütür. | 10, 13, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeleri takip edecek bilgi birikimine sahip olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri | ders notları |
2 | Sağlık hukukunun temel ilkeleri, etik kavramı | öğretim üyesinin notları |
3 | Sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
4 | E-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
5 | Sağlık Verileri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar, KVKK, GDPR |
6 | Sağlık verilerinin hukuki koruması | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
7 | Sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeler | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
8 | Elektronik sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeler | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
9 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki uygulamalar | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
10 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki etik kuralları | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
11 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki sorumluluklar | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
12 | kişisel verileri koruma kurulunun konu ile ilgili kararlarının tartışılması | yargı kararları |
13 | Sağlık verilerinin işlenmesi ve aktarımı | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
14 | ulusal ve uluslararası boyutta e sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve genel tartışma | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin Ders notları Makaleler İnternet kaynakları |
öğretim üyesinin ders notları power point sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HUKUKU VE E-SAĞLIK HİZMETLERİ | SHKD1211987 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak Öğrencilerin e-sağlık hizmetlerinin hukuki temellerini anlamalarını sağlamak Öğrencilerin sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri,Sağlık hukukunun temel ilkeleri, etik kavramı,Sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri,E-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri,Sağlık Verileri,Sağlık verilerinin hukuki koruması,Sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeler,Elektronik sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeler,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki uygulamalar,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki etik kuralları,Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki sorumluluklar,kişisel verileri koruma kurulunun konu ile ilgili kararlarının tartışılması,Sağlık verilerinin işlenmesi ve aktarımı,ulusal ve uluslararası boyutta e sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve genel tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders sonunda öğrenciler, e-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hukukunun temel kavramlarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hizmetlerinin hukuki temellerini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık verilerinin hukuki korumasını değerlendirir, bu hususta fikir yürütür. | 10, 13, 9 | A, E |
Ders sonunda öğrenciler, sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeleri takip edecek bilgi birikimine sahip olur. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık hukukunun temel kavramları ve ilkeleri | ders notları |
2 | Sağlık hukukunun temel ilkeleri, etik kavramı | öğretim üyesinin notları |
3 | Sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
4 | E-sağlık hizmetlerinin hukuki temelleri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
5 | Sağlık Verileri | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar, KVKK, GDPR |
6 | Sağlık verilerinin hukuki koruması | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
7 | Sağlık hukuku alanındaki güncel gelişmeler | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
8 | Elektronik sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeler | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
9 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki uygulamalar | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
10 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki etik kuralları | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
11 | Sağlık hukuku ve e-sağlık hizmetleri alanındaki mesleki sorumluluklar | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
12 | kişisel verileri koruma kurulunun konu ile ilgili kararlarının tartışılması | yargı kararları |
13 | Sağlık verilerinin işlenmesi ve aktarımı | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
14 | ulusal ve uluslararası boyutta e sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve genel tartışma | öğretim üyesinin ders notları, powerpoint sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin Ders notları Makaleler İnternet kaynakları |
öğretim üyesinin ders notları power point sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |