Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | SHKD1182110 | Güz Dönemi | 3+0 | - | 7 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamalayla kazanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları,Araştırma Kavramı,Araştırma Eğitimi,Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem),Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas),Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi),Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum),Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler),Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi),Bilimsel Etik,Kaynak Gösterme Kuralları,Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2.Bilimsel araştırmanın esas ve usullerini kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını sıralar. | 16, 9 | A, E |
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini uygular. | 10, 13, 9 | A, E |
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular. | 9 | A, E |
3.Bilimsel araştırmanın tâbi olduğu etik ilkeleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenerek uygular. | 10, 9 | A, E |
3.2.Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenerek uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
3.3.Yazılı olan ve olmayan etik ilkeleri örnekler. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları | Ön hazırlık çalışması gerekmemektedir. |
2 | Araştırma Kavramı | Araştırma yöntemleri ile ilgili bir makale veya araştırma raporu okunması |
3 | Araştırma Eğitimi | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi için kaynak araştırması |
4 | Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
5 | Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
6 | Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
7 | Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
8 | Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
9 | Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma) | Örnek bilimsel çalışma inceleme |
10 | Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma) | Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme |
11 | Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi) | Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme |
12 | Bilimsel Etik | Bilimsel etik ile ilgili okuma |
13 | Kaynak Gösterme Kuralları | Sosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım kılavuzu inceleme |
14 | Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri | Ön hazırlık çalışması gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri Veysel Sönmez/Füsun G. Alacapınar, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2013. 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Yrd. Doç.Dr. Şener Büyüköztürk , Yrd.Doç.Dr. Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | ||||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 6 | 60 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | SHKD1182110 | Güz Dönemi | 3+0 | - | 7 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamalayla kazanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları,Araştırma Kavramı,Araştırma Eğitimi,Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem),Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas),Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi),Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum),Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler),Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi),Bilimsel Etik,Kaynak Gösterme Kuralları,Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2.Bilimsel araştırmanın esas ve usullerini kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını sıralar. | 16, 9 | A, E |
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini uygular. | 10, 13, 9 | A, E |
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular. | 9 | A, E |
3.Bilimsel araştırmanın tâbi olduğu etik ilkeleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenerek uygular. | 10, 9 | A, E |
3.2.Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenerek uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
3.3.Yazılı olan ve olmayan etik ilkeleri örnekler. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları | Ön hazırlık çalışması gerekmemektedir. |
2 | Araştırma Kavramı | Araştırma yöntemleri ile ilgili bir makale veya araştırma raporu okunması |
3 | Araştırma Eğitimi | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi için kaynak araştırması |
4 | Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
5 | Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
6 | Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
7 | Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
8 | Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler) | Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması |
9 | Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma) | Örnek bilimsel çalışma inceleme |
10 | Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma) | Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme |
11 | Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi) | Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme |
12 | Bilimsel Etik | Bilimsel etik ile ilgili okuma |
13 | Kaynak Gösterme Kuralları | Sosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım kılavuzu inceleme |
14 | Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri | Ön hazırlık çalışması gerekmemektedir. |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri Veysel Sönmez/Füsun G. Alacapınar, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2013. 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Yrd. Doç.Dr. Şener Büyüköztürk , Yrd.Doç.Dr. Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | ||||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |