Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin Amacı
Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Tez danışmanıyla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.
16, 19, 9
D
2. Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.
16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
0
Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.
1
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
2
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
3
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
4
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
5
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
6
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
7
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
8
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
9
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
10
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
11
Tez danışmanıyla görüşme
Bireysel çalışma
12
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
13
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
14
Yeterlik sınavı
Bireysel çalışma
Kaynak
Sınava hazır olmak için sağlık hukukuna ve temel hukuk kavramlarına ilişkin gerekli tüm kaynaklar, güncel yargı kararları, öğretim üyesinin ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
30
60
1800
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
1800
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30)
60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
SHKD2248960
Bahar Dönemi
0+0
-
60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Esra ALAN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Esra ALAN
Dersin Yardımcıları
Prof. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Doruk UTKU,Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin Amacı
Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Tez danışmanıyla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.
16, 19, 9
D
2. Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.
16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
0
Bu ders; Temelde doktora ders aşamasında alınan zorunlu ve seçmeli derslerin tamamı ile ilgili konuları içermektedir.
1
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
2
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
3
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
4
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
5
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
6
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
7
Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık çalışmalarının yapılması
Bireysel çalışma
8
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
9
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
10
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
11
Tez danışmanıyla görüşme
Bireysel çalışma
12
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
13
Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
Bireysel çalışma
14
Yeterlik sınavı
Bireysel çalışma
Kaynak
Sınava hazır olmak için sağlık hukukuna ve temel hukuk kavramlarına ilişkin gerekli tüm kaynaklar, güncel yargı kararları, öğretim üyesinin ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.