Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR TARİHİ | MİÇD1113525 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | İlgili makale ve içerikler |
Dersin Amacı | Ders medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. ,Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. ,Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. ,Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. ,Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy,19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları,Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji ,Örnek olaylar üzerinden tartışma,Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası),Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim ,Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat ,Yeni medya ve kültür değişimine etkileri,Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi,Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar | 13, 23, 4, 9 | A |
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürlerini adlandırır | 4, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. | |
2 | Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. | |
3 | Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. | |
4 | Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. | |
5 | Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy | |
6 | 19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları | |
7 | Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji | |
8 | Örnek olaylar üzerinden tartışma | |
9 | Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası) | |
10 | Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim | |
11 | Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat | |
12 | Yeni medya ve kültür değişimine etkileri | |
13 | Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi | |
14 | Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası |
Kaynak |
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 13 | 1 | 13 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 15 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR TARİHİ | MİÇD1113525 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | İlgili makale ve içerikler |
Dersin Amacı | Ders medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. ,Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. ,Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. ,Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. ,Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy,19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları,Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji ,Örnek olaylar üzerinden tartışma,Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası),Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim ,Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat ,Yeni medya ve kültür değişimine etkileri,Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi,Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar | 13, 23, 4, 9 | A |
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürlerini adlandırır | 4, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. | |
2 | Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. | |
3 | Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. | |
4 | Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. | |
5 | Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy | |
6 | 19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları | |
7 | Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji | |
8 | Örnek olaylar üzerinden tartışma | |
9 | Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası) | |
10 | Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim | |
11 | Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat | |
12 | Yeni medya ve kültür değişimine etkileri | |
13 | Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi | |
14 | Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası |
Kaynak |
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |