Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK SİNEMA TARİHİ | MİÇD1213539 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu doktora dersinin amacı Türk Sinema Tarihini detaylı bir inceleme ve planlı bir akış çerçevesinde Osmanlı döneminden günümüze önemli tarihler kişiler ve dönemleri hakkında bilgilendirmek ve gelişme sürecindeki gizli kalmış detayları gün ışığına çıkartacak araştırma sorularını sormalarına yardımcı olacak genel çerçeve hakkında farkındalık yaratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler, Türk Sineması'nın dönemleri 1896--1959 arası hazırlık dönemi, 1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması 1987-1997 entellektüel filmler dönemi ,Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi,Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul ,Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim,Film Endüstrimizin Gelişimi,Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi,Sinemacılar Kuşağı,Yeni Kuşak ,Ticarilik ve Ötesi,Kaynaklar , türler ve etkiler,Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar,Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular,80'lerden günümüze bakış sunumları ,öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Türk Sinemasının başlangıcı, Osmanlı Dönemi ve sonrası, sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve ideolojik durumlara göre gelişme sürecini açıklar | 10, 14, 16, 18, 9 | A, E |
2-Dönem filmlerini değerlendirir, eleştirir. | 10, 14, 9 | E |
3-Türk Sinemasının dönemlerini, önemli tarihleri, ilkleri, kişileri, örnekleri isimlendirir | 10, 16, 9 | |
4-Türk Sinemasının dönemlerini etkileri ve yenilikleri bakımından değerlendirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler | Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş bölüm 1-2 |
2 | Türk Sineması'nın dönemleri 1896--1959 arası hazırlık dönemi, 1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması 1987-1997 entellektüel filmler dönemi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
3 | Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
3 | Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul | Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş Bölüm 3-4 |
4 | Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim | G. Scognamillo- Türk Sinema Tarihi |
5 | Film Endüstrimizin Gelişimi | Türker İnanoğlu, Yeşilçam Sinemasından Anılar |
6 | Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi lume 1 |
7 | Sinemacılar Kuşağı | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi e 1 |
8 | Yeni Kuşak | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
9 | Ticarilik ve Ötesi | https://www.youtube.com/watch?v=FiDaXC4ylUY&list=PLZ9bQN6o9jjB6WM1zfGJgPUxivi_WddEU |
10 | Kaynaklar , türler ve etkiler | https://www.youtube.com/watch?v=_wM8jkGCCjc |
11 | Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar | https://www.youtube.com/watch?v=z8tbJKCJs9U&list=PLgi4VpJWMeEgwvpBTpKqkg_w-gA0jR3oX&index=3 |
12 | Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular | https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec |
13 | 80'lerden günümüze bakış sunumları | https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec |
14 | öğrenci sunumları | sunum konularıyla ilgili araştırma yapmak ve ilişkin sorular geliştirmek |
Kaynak |
G.SCONAMİLLO, Türk Sinema Tarihi ÖZÖN, NİJAT, Türk Sinema Tarihi HAKAN, Fikret, Türk Sinema Tarihi, Türk Sineması Cilt 1 - Alim Şerif Onaran Türk Sineması Cilt 2- Alim Şerif Onaran |
youtube yüklemeleri ve sohbetleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 50 | 100 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK SİNEMA TARİHİ | MİÇD1213539 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu doktora dersinin amacı Türk Sinema Tarihini detaylı bir inceleme ve planlı bir akış çerçevesinde Osmanlı döneminden günümüze önemli tarihler kişiler ve dönemleri hakkında bilgilendirmek ve gelişme sürecindeki gizli kalmış detayları gün ışığına çıkartacak araştırma sorularını sormalarına yardımcı olacak genel çerçeve hakkında farkındalık yaratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler, Türk Sineması'nın dönemleri 1896--1959 arası hazırlık dönemi, 1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması 1987-1997 entellektüel filmler dönemi ,Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi,Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul ,Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim,Film Endüstrimizin Gelişimi,Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi,Sinemacılar Kuşağı,Yeni Kuşak ,Ticarilik ve Ötesi,Kaynaklar , türler ve etkiler,Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar,Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular,80'lerden günümüze bakış sunumları ,öğrenci sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Türk Sinemasının başlangıcı, Osmanlı Dönemi ve sonrası, sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve ideolojik durumlara göre gelişme sürecini açıklar | 10, 14, 16, 18, 9 | A, E |
2-Dönem filmlerini değerlendirir, eleştirir. | 10, 14, 9 | E |
3-Türk Sinemasının dönemlerini, önemli tarihleri, ilkleri, kişileri, örnekleri isimlendirir | 10, 16, 9 | |
4-Türk Sinemasının dönemlerini etkileri ve yenilikleri bakımından değerlendirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler | Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş bölüm 1-2 |
2 | Türk Sineması'nın dönemleri 1896--1959 arası hazırlık dönemi, 1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması 1987-1997 entellektüel filmler dönemi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
3 | Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
3 | Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul | Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş Bölüm 3-4 |
4 | Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim | G. Scognamillo- Türk Sinema Tarihi |
5 | Film Endüstrimizin Gelişimi | Türker İnanoğlu, Yeşilçam Sinemasından Anılar |
6 | Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi lume 1 |
7 | Sinemacılar Kuşağı | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi e 1 |
8 | Yeni Kuşak | Nijan Özön Türk Sinema Tarihi |
9 | Ticarilik ve Ötesi | https://www.youtube.com/watch?v=FiDaXC4ylUY&list=PLZ9bQN6o9jjB6WM1zfGJgPUxivi_WddEU |
10 | Kaynaklar , türler ve etkiler | https://www.youtube.com/watch?v=_wM8jkGCCjc |
11 | Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar | https://www.youtube.com/watch?v=z8tbJKCJs9U&list=PLgi4VpJWMeEgwvpBTpKqkg_w-gA0jR3oX&index=3 |
12 | Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular | https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec |
13 | 80'lerden günümüze bakış sunumları | https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec |
14 | öğrenci sunumları | sunum konularıyla ilgili araştırma yapmak ve ilişkin sorular geliştirmek |
Kaynak |
G.SCONAMİLLO, Türk Sinema Tarihi ÖZÖN, NİJAT, Türk Sinema Tarihi HAKAN, Fikret, Türk Sinema Tarihi, Türk Sineması Cilt 1 - Alim Şerif Onaran Türk Sineması Cilt 2- Alim Şerif Onaran |
youtube yüklemeleri ve sohbetleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |