Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMA. | MİÇD1213536 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, derse katılan öğrencinin kültürü ve iletişimi ilişkisel bağlamda öğrenmesi, kültürlerarası iletişimi tüm boyutları ile kavraması, kültürlerarası iletişimde önem arz eden durumları ve süreçleri analiz edebilecek yetkinliğe sahip olması, kültürler arasındaki farklılıkları değerlendirebilecek bir bakış açısı kazanması, kültürlerarası iletişim süreçlerini işlevsel bir şekilde yürütebilecek yeterliliğe ulaşmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Takdimi ve Derse Giriş,Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim,Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar,Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük,Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar,Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları, Arasınav,Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar,Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi,Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 13, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Takdimi ve Derse Giriş | |
2 | Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim | |
3 | Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar | |
4 | Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük | |
5 | Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar | |
6 | Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları | |
7 | Arasınav | |
8 | Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar | |
9 | Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi | |
10 | Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar | |
11 | Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi | |
12 | Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, Ankara, 2006. Jandt, F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Hall, Edward T. (1973) The Silent Language, Paperback , NewYork Benedict, Ruth (1966) Krizantem ve Kılıç, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Çeviren: Türkan Turgut |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMA. | MİÇD1213536 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, derse katılan öğrencinin kültürü ve iletişimi ilişkisel bağlamda öğrenmesi, kültürlerarası iletişimi tüm boyutları ile kavraması, kültürlerarası iletişimde önem arz eden durumları ve süreçleri analiz edebilecek yetkinliğe sahip olması, kültürler arasındaki farklılıkları değerlendirebilecek bir bakış açısı kazanması, kültürlerarası iletişim süreçlerini işlevsel bir şekilde yürütebilecek yeterliliğe ulaşmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Takdimi ve Derse Giriş,Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim,Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar,Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük,Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar,Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları, Arasınav,Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar,Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi,Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 13, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Takdimi ve Derse Giriş | |
2 | Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim | |
3 | Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar | |
4 | Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük | |
5 | Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar | |
6 | Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları | |
7 | Arasınav | |
8 | Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar | |
9 | Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi | |
10 | Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar | |
11 | Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi | |
12 | Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, Ankara, 2006. Jandt, F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Hall, Edward T. (1973) The Silent Language, Paperback , NewYork Benedict, Ruth (1966) Krizantem ve Kılıç, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Çeviren: Türkan Turgut |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |