Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAMMİÇD1113519Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; dijital pazarlama süreçleri ve reklamcılık hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi,Dijital Pazarlama Çeşitleri,Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları (Genel Değerlendirme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama ve reklam stratejilerini planlar.10, 13, 4, 5, 6, 9A, E
Dijital pazarlama ve reklam işlevlerini kullanır. 13, 4, 5, 9A, E
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize eder.13, 4, 9A, E, F
E- ticaret dürtü çeşitlerini kullanır.13, 4, 9A, E, F
İnternet reklamlar türlerine uygun strateji üretir.2, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisiTemel kavramlar incelenmelidir.
2Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 1-72 sayfaları okunmalıdır.
3Dijital Pazarlama Çeşitleri'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85- 151 sayfaları okunmalıdır.
4Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 sayfaları okunmalıdır.
5Dijital Reklamcılıkta Kreatif SüreçÖrnek sayfalar incelenmelidir.
6Dijital Medya Planlama ve Satın alma'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
7Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
8Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA)Örnek sayfalar incelenmelidir.
9Sosyal Medya Reklamcılığı'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
10Dijital Reklamcılıkta EtikÖrnek olaylar incelenmelidir
11Dijital Pazarlama ÖrnekleriÖrnek olaylar incelenmelidir
12Dijital Reklam ÖrnekleriÖrnek olaylar incelenmelidir
13Proje SunumlarıProje hazırlıkları yapılmalıdır
14Proje Sunumları (Genel Değerlendirme)Proje hazırlıkları yapılmalıdır
Kaynak
S. Uğurlu ‘Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi’ Beta, 2017
1- R. Yılmaz ve M. N. Erdem, Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Umuttepe Yayınları, 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014. 4- A. McStay, Digital advertising. Palgrave Macmillan, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAMMİÇD1113519Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; dijital pazarlama süreçleri ve reklamcılık hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi,Dijital Pazarlama Çeşitleri,Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları (Genel Değerlendirme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama ve reklam stratejilerini planlar.10, 13, 4, 5, 6, 9A, E
Dijital pazarlama ve reklam işlevlerini kullanır. 13, 4, 5, 9A, E
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize eder.13, 4, 9A, E, F
E- ticaret dürtü çeşitlerini kullanır.13, 4, 9A, E, F
İnternet reklamlar türlerine uygun strateji üretir.2, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisiTemel kavramlar incelenmelidir.
2Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 1-72 sayfaları okunmalıdır.
3Dijital Pazarlama Çeşitleri'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85- 151 sayfaları okunmalıdır.
4Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 sayfaları okunmalıdır.
5Dijital Reklamcılıkta Kreatif SüreçÖrnek sayfalar incelenmelidir.
6Dijital Medya Planlama ve Satın alma'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
7Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
8Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA)Örnek sayfalar incelenmelidir.
9Sosyal Medya Reklamcılığı'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır.
10Dijital Reklamcılıkta EtikÖrnek olaylar incelenmelidir
11Dijital Pazarlama ÖrnekleriÖrnek olaylar incelenmelidir
12Dijital Reklam ÖrnekleriÖrnek olaylar incelenmelidir
13Proje SunumlarıProje hazırlıkları yapılmalıdır
14Proje Sunumları (Genel Değerlendirme)Proje hazırlıkları yapılmalıdır
Kaynak
S. Uğurlu ‘Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi’ Beta, 2017
1- R. Yılmaz ve M. N. Erdem, Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Umuttepe Yayınları, 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014. 4- A. McStay, Digital advertising. Palgrave Macmillan, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35