Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIK KURAM VE ARAŞ. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | MİÇD1113518 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, reklamcılığın başlangıcından günümüze kadar olan süreçte reklam teorilerini ve dünyadaki reklam örnekleri incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam ve tarihsel gelişimi,Reklam Modelleri -1 - AIDA,Reklam Modelleri -2 - DAGMAR,Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ,Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST,Reklam Stratejileri- 1,Reklam Stratejileri -2 ,Reklam Stratejileri - 3,Reklam Stratejileri- 4,Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar,Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar,Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam stratejilerini tanımlar | 10, 16, 5, 6, 9 | D, E |
Reklamın dünyadaki örneklerini öğrenir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Reklam sürecini analiz eder. | 10, 12, 16, 9 | A, E |
Reklamla ilgili yeni üretilen teorileri kavrar | 16, 9 | A |
Reklam teorilerini tartışır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam ve tarihsel gelişimi | İlgili okuma |
2 | Reklam Modelleri -1 - AIDA | İlgili okuma |
3 | Reklam Modelleri -2 - DAGMAR | İlgili okuma |
3 | Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ | İlgili okuma |
4 | Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST | İlgili okuma |
5 | Reklam Stratejileri- 1 | İlgili okuma |
6 | Reklam Stratejileri -2 | İlgili okuma |
7 | Reklam Stratejileri - 3 | İlgili okuma |
8 | Reklam Stratejileri- 4 | İlgili okuma |
9 | Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar | İlgili okuma |
10 | Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar | İlgili okuma |
11 | Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
12 | Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
13 | Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
14 | Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEDGE |
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 18 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIK KURAM VE ARAŞ. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | MİÇD1113518 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, reklamcılığın başlangıcından günümüze kadar olan süreçte reklam teorilerini ve dünyadaki reklam örnekleri incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam ve tarihsel gelişimi,Reklam Modelleri -1 - AIDA,Reklam Modelleri -2 - DAGMAR,Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ,Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST,Reklam Stratejileri- 1,Reklam Stratejileri -2 ,Reklam Stratejileri - 3,Reklam Stratejileri- 4,Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar,Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar,Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam stratejilerini tanımlar | 10, 16, 5, 6, 9 | D, E |
Reklamın dünyadaki örneklerini öğrenir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Reklam sürecini analiz eder. | 10, 12, 16, 9 | A, E |
Reklamla ilgili yeni üretilen teorileri kavrar | 16, 9 | A |
Reklam teorilerini tartışır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam ve tarihsel gelişimi | İlgili okuma |
2 | Reklam Modelleri -1 - AIDA | İlgili okuma |
3 | Reklam Modelleri -2 - DAGMAR | İlgili okuma |
3 | Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ | İlgili okuma |
4 | Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST | İlgili okuma |
5 | Reklam Stratejileri- 1 | İlgili okuma |
6 | Reklam Stratejileri -2 | İlgili okuma |
7 | Reklam Stratejileri - 3 | İlgili okuma |
8 | Reklam Stratejileri- 4 | İlgili okuma |
9 | Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar | İlgili okuma |
10 | Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar | İlgili okuma |
11 | Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
12 | Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
13 | Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
14 | Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEDGE |
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |