Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BASIN TARİHİ | MİÇD1213545 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim üyesi ders notları |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nde yayımlanan ilk gazetelerden Cumhuriyet'in ilânı sonrası Türk basınının durumuna kadar, Türkiye'de basının tarihi incelenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve dönemlendirme ,Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler,Meşrutiyet Dönemi Basını,II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı,MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN,Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi,II. Dünya Savaşı Basın Rejimi ,Ara sınav,Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın,Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi,1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi,1960-1980 Arası Basın ,Genel değerlendirme ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısını, gelişimini ve medya sorunlarını adlandırır | 10, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı analiz eder | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dönemlendirme | |
2 | Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler | |
3 | Meşrutiyet Dönemi Basını | |
4 | II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı | |
5 | MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN | |
6 | Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi | |
7 | II. Dünya Savaşı Basın Rejimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın | |
10 | Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi | |
11 | 1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi | |
12 | 1960-1980 Arası Basın | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
İnuğur, M. Nuri (1978) Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul; Topuz, Hıfzı (2004) Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi; Ertuğ, Hasan Refik (1970) Basın ve Yayın Hareketleri Tarihi. İstanbul; Koloğlu, Orhan (1981) Takvim-i Vekayi. Ankara; Öztoprak, İzzet (1981) Kurtuluş Savaşı'nda Türk Basını. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 13 | 1 | 13 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 15 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BASIN TARİHİ | MİÇD1213545 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim üyesi ders notları |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nde yayımlanan ilk gazetelerden Cumhuriyet'in ilânı sonrası Türk basınının durumuna kadar, Türkiye'de basının tarihi incelenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve dönemlendirme ,Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler,Meşrutiyet Dönemi Basını,II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı,MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN,Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi,II. Dünya Savaşı Basın Rejimi ,Ara sınav,Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın,Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi,1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi,1960-1980 Arası Basın ,Genel değerlendirme ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısını, gelişimini ve medya sorunlarını adlandırır | 10, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı analiz eder | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dönemlendirme | |
2 | Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler | |
3 | Meşrutiyet Dönemi Basını | |
4 | II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı | |
5 | MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN | |
6 | Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi | |
7 | II. Dünya Savaşı Basın Rejimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın | |
10 | Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi | |
11 | 1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi | |
12 | 1960-1980 Arası Basın | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
İnuğur, M. Nuri (1978) Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul; Topuz, Hıfzı (2004) Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi; Ertuğ, Hasan Refik (1970) Basın ve Yayın Hareketleri Tarihi. İstanbul; Koloğlu, Orhan (1981) Takvim-i Vekayi. Ankara; Öztoprak, İzzet (1981) Kurtuluş Savaşı'nda Türk Basını. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |