Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BASIN TARİHİMİÇD1213545Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi ders notları
Dersin AmacıOsmanlı Devleti'nde yayımlanan ilk gazetelerden Cumhuriyet'in ilânı sonrası Türk basınının durumuna kadar, Türkiye'de basının tarihi incelenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve dönemlendirme

,Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler,Meşrutiyet Dönemi Basını,II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı,MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN,Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi,II. Dünya Savaşı Basın Rejimi

,Ara sınav,Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın,Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi,1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi,1960-1980 Arası Basın

,Genel değerlendirme ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medyanın yapısını, gelişimini ve medya sorunlarını adlandırır10, 9A
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir.10, 9A
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı analiz eder10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve dönemlendirme

2Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler
3Meşrutiyet Dönemi Basını
4II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı
5MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN
6Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi
7II. Dünya Savaşı Basın Rejimi

8Ara sınav
9Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın
10Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi
111980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi
121960-1980 Arası Basın

13Genel değerlendirme
14Final sınavı
Kaynak
İnuğur, M. Nuri (1978) Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul; Topuz, Hıfzı (2004) Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi; Ertuğ, Hasan Refik (1970) Basın ve Yayın Hareketleri Tarihi. İstanbul; Koloğlu, Orhan (1981) Takvim-i Vekayi. Ankara; Öztoprak, İzzet (1981) Kurtuluş Savaşı'nda Türk Basını. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati13113
Rehberli Problem Çözme11010
Rehberli Problem Çözme21530
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer11010
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı21530
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BASIN TARİHİMİÇD1213545Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi ders notları
Dersin AmacıOsmanlı Devleti'nde yayımlanan ilk gazetelerden Cumhuriyet'in ilânı sonrası Türk basınının durumuna kadar, Türkiye'de basının tarihi incelenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve dönemlendirme

,Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler,Meşrutiyet Dönemi Basını,II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı,MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN,Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi,II. Dünya Savaşı Basın Rejimi

,Ara sınav,Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın,Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi,1980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi,1960-1980 Arası Basın

,Genel değerlendirme ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medyanın yapısını, gelişimini ve medya sorunlarını adlandırır10, 9A
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir.10, 9A
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı analiz eder10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve dönemlendirme

2Osmanlı İmparatorluğu’nda İlk Gazeteler
3Meşrutiyet Dönemi Basını
4II.Abdülhamit Dönemi ve II. Meşrutiyetin İlanı
5MİLLİ MÜCADELE DÖNEMİ BASIN
6Cumhuriyetin İlanı veTek Parti Dönemi Basın Rejimi
7II. Dünya Savaşı Basın Rejimi

8Ara sınav
9Çoğulcu demokrasiye geçiş ve basın
10Demokrat Parti Dönemi Basın Rejimi
111980 Darbesi ve Yeni Dünya Düzeninde Basın Rejimi
121960-1980 Arası Basın

13Genel değerlendirme
14Final sınavı
Kaynak
İnuğur, M. Nuri (1978) Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul; Topuz, Hıfzı (2004) Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi; Ertuğ, Hasan Refik (1970) Basın ve Yayın Hareketleri Tarihi. İstanbul; Koloğlu, Orhan (1981) Takvim-i Vekayi. Ankara; Öztoprak, İzzet (1981) Kurtuluş Savaşı'nda Türk Basını. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35