Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMADA ANLATI VE SENARYO | MİÇD1113528 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere senaryo yazımını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri,Logline,Logline 2,Sinopsis yazımı,Sinopsis yazımı,Tretman yazımı,Tretman yazımı,Vize,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı,Çekim senaryosu,Senaryoda yapı,Çekim senaryosu ,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinema tarihini analiz eder. | 6, 9 | A, F |
Sinema evrelerini inceler. | 6 | A, E, F |
Sinema filmlerini analiz eder. | 6 | E, F |
Senaryo yazar. | 6 | A, E, F |
Senaryo evrelerini bilir. | 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri | |
2 | Logline | Film izleme. |
3 | Logline 2 | Film izleme |
4 | Sinopsis yazımı | Film izleme |
5 | Sinopsis yazımı | Film izleme |
6 | Tretman yazımı | |
7 | Tretman yazımı | Film izleme |
8 | Vize | |
9 | Senaryo yazımı | Film izleme |
10 | Senaryo yazımı | Film izleme |
11 | Çekim senaryosu | Film izleme |
12 | Senaryoda yapı | Film izleme |
13 | Çekim senaryosu | Film izleme |
14 | Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar |
Kaynak |
Senaryo Yazımının Anatomisi - Truby |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMADA ANLATI VE SENARYO | MİÇD1113528 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere senaryo yazımını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri,Logline,Logline 2,Sinopsis yazımı,Sinopsis yazımı,Tretman yazımı,Tretman yazımı,Vize,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı,Çekim senaryosu,Senaryoda yapı,Çekim senaryosu ,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinema tarihini analiz eder. | 6, 9 | A, F |
Sinema evrelerini inceler. | 6 | A, E, F |
Sinema filmlerini analiz eder. | 6 | E, F |
Senaryo yazar. | 6 | A, E, F |
Senaryo evrelerini bilir. | 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema Tarihinin Girişi Dersin tanıtımı ve amacı Sinemanın doğuşu ve tarihsel bağlam İlk sinema pionyerleri ve eserleri | |
2 | Logline | Film izleme. |
3 | Logline 2 | Film izleme |
4 | Sinopsis yazımı | Film izleme |
5 | Sinopsis yazımı | Film izleme |
6 | Tretman yazımı | |
7 | Tretman yazımı | Film izleme |
8 | Vize | |
9 | Senaryo yazımı | Film izleme |
10 | Senaryo yazımı | Film izleme |
11 | Çekim senaryosu | Film izleme |
12 | Senaryoda yapı | Film izleme |
13 | Çekim senaryosu | Film izleme |
14 | Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi Final sınavı Dersin değerlendirmesi Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar |
Kaynak |
Senaryo Yazımının Anatomisi - Truby |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |