Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKNA TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu ders katılımcılara yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorileri ile dijital platformlarda davranış tasarımı araştırmaları yapmayı, dijital kampanya hazırlama ve uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş,İknanın Temel Prensipleri,Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki,İkna Stratejileri I,İkna Stratejileri II,İkna Stratejileri III,İkna Edici Mesaj Kurgulama,İkna Edici Mesaj Kurgulama II,İkna Teknolojilerine Giriş,Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri,Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı,Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı,Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı,İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İkna stratejilerini ve taktiklerini anlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9 | A, F |
Pazarlamada uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. | 13, 14, 16 | A |
Reklamcılıkta uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. | 13, 14, 16 | A |
Web tabanlı ikna teknolojisinin ilkelerini belirler. | 13, 3, 4, 5 | A, F |
Dijital platformlar için teoriye dayalı ikna edici mesajlaşma oluşturur. | 10, 13, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | İknanın Temel Prensipleri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
4 | İkna Stratejileri I | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
5 | İkna Stratejileri II | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
6 | İkna Stratejileri III | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | İkna Edici Mesaj Kurgulama | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | İkna Edici Mesaj Kurgulama II | Sorular öğretim üyesine iletilmelidir. |
9 | İkna Teknolojilerine Giriş | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
10 | Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
11 | Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı | İlginç bulunan konular not alınmalıdır. |
12 | Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
13 | Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı | Grup çalışmalarına katılınmalıdır. |
14 | İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Ders Notları CIALDINI, R., İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 ESGİN,Y., İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 20 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 233 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKNA TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu ders katılımcılara yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorileri ile dijital platformlarda davranış tasarımı araştırmaları yapmayı, dijital kampanya hazırlama ve uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş,İknanın Temel Prensipleri,Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki,İkna Stratejileri I,İkna Stratejileri II,İkna Stratejileri III,İkna Edici Mesaj Kurgulama,İkna Edici Mesaj Kurgulama II,İkna Teknolojilerine Giriş,Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri,Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı,Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı,Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı,İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İkna stratejilerini ve taktiklerini anlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9 | A, F |
Pazarlamada uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. | 13, 14, 16 | A |
Reklamcılıkta uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. | 13, 14, 16 | A |
Web tabanlı ikna teknolojisinin ilkelerini belirler. | 13, 3, 4, 5 | A, F |
Dijital platformlar için teoriye dayalı ikna edici mesajlaşma oluşturur. | 10, 13, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | İknanın Temel Prensipleri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
4 | İkna Stratejileri I | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
5 | İkna Stratejileri II | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
6 | İkna Stratejileri III | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | İkna Edici Mesaj Kurgulama | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | İkna Edici Mesaj Kurgulama II | Sorular öğretim üyesine iletilmelidir. |
9 | İkna Teknolojilerine Giriş | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
10 | Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
11 | Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı | İlginç bulunan konular not alınmalıdır. |
12 | Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
13 | Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı | Grup çalışmalarına katılınmalıdır. |
14 | İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Ders Notları CIALDINI, R., İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 ESGİN,Y., İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |