Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKNA TEKNOLOJİLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorileri ile dijital platformlarda davranış tasarımı araştırmaları yapmayı, dijital kampanya hazırlama ve uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş,İknanın Temel Prensipleri,Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki,İkna Stratejileri I,İkna Stratejileri II,İkna Stratejileri III,İkna Edici Mesaj Kurgulama,İkna Edici Mesaj Kurgulama II,İkna Teknolojilerine Giriş,Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri,Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı,Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı,Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı,İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İkna stratejilerini ve taktiklerini anlar. 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9A, F
Pazarlamada uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. 13, 14, 16A
Reklamcılıkta uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. 13, 14, 16A
Web tabanlı ikna teknolojisinin ilkelerini belirler. 13, 3, 4, 5A, F
Dijital platformlar için teoriye dayalı ikna edici mesajlaşma oluşturur.10, 13, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve İkna Stratejilerine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2İknanın Temel PrensipleriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Tutum,Davranış ve Bilişsel ÇelişkiÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
4İkna Stratejileri Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
5İkna Stratejileri IIİlgili literatür araştırılmalıdır.
6İkna Stratejileri IIITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7İkna Edici Mesaj KurgulamaDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8İkna Edici Mesaj Kurgulama IISorular öğretim üyesine iletilmelidir.
9İkna Teknolojilerine GirişÖnceki konular pekiştirilmelidir.
10Dijital Platformlarda İkna TeknolojileriSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
11Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımıİlginç bulunan konular not alınmalıdır.
12Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri KullanımıSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
13Chatbot'larda İkna Teknolojileri KullanımıGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
14İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları CIALDINI, R., İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 ESGİN,Y., İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKNA TEKNOLOJİLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorileri ile dijital platformlarda davranış tasarımı araştırmaları yapmayı, dijital kampanya hazırlama ve uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve İkna Stratejilerine Giriş,İknanın Temel Prensipleri,Tutum,Davranış ve Bilişsel Çelişki,İkna Stratejileri I,İkna Stratejileri II,İkna Stratejileri III,İkna Edici Mesaj Kurgulama,İkna Edici Mesaj Kurgulama II,İkna Teknolojilerine Giriş,Dijital Platformlarda İkna Teknolojileri,Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımı,Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri Kullanımı,Chatbot'larda İkna Teknolojileri Kullanımı,İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İkna stratejilerini ve taktiklerini anlar. 10, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 9A, F
Pazarlamada uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. 13, 14, 16A
Reklamcılıkta uygulanan ikna edici stratejileri analiz eder. 13, 14, 16A
Web tabanlı ikna teknolojisinin ilkelerini belirler. 13, 3, 4, 5A, F
Dijital platformlar için teoriye dayalı ikna edici mesajlaşma oluşturur.10, 13, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve İkna Stratejilerine GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2İknanın Temel PrensipleriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Tutum,Davranış ve Bilişsel ÇelişkiÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
4İkna Stratejileri Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
5İkna Stratejileri IIİlgili literatür araştırılmalıdır.
6İkna Stratejileri IIITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
7İkna Edici Mesaj KurgulamaDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8İkna Edici Mesaj Kurgulama IISorular öğretim üyesine iletilmelidir.
9İkna Teknolojilerine GirişÖnceki konular pekiştirilmelidir.
10Dijital Platformlarda İkna TeknolojileriSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
11Mobil Aplikasyonlarda İkna Teknolojileri Kullanımıİlginç bulunan konular not alınmalıdır.
12Oyunlaştırmada İkna Teknolojileri KullanımıSunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
13Chatbot'larda İkna Teknolojileri KullanımıGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
14İleri İkna Teknolojileri Araştırmaları ve Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları CIALDINI, R., İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 ESGİN,Y., İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35