Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER VE HABERCİLİK-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaber ve Habercilik dersi, öğrencilere haber yazımı, toplama ve yayınlama süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, gazetecilik etiği, haber kaynaklarının değerlendirilmesi, haber yazım teknikleri ve medya hukuku gibi konuları öğretir. Ayrıca, öğrencilerin medya sektöründe karşılaşabilecekleri pratik durumlarla başa çıkma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı ve içeriği,Habercilik ve gazeteciliğin temel kavramları
,Haber yazımının temel unsurları ve yapıları,Güvenilir kaynakların belirlenmesi
,Gazetecilik dilinin özellikleri
,Etik ikilemler ve çözüm yolları
,Haberlerin düzenlenmesi ve yayın öncesi hazırlıklar
,Görsel tasarım ilkeleri
,Dijital medyanın habercilikteki yeri
,Araştırmacı haber yazımı
,Güncel haberlerin analizi
,Medya trendleri ve etkileri
,Öğrencilerin haber yazımı veya araştırmacı projeleri
,Sınıf içi sunumlar ve değerlendirmeler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derinlemesine haber araştırması yapar, kaynak bulma ve değerlendirir, veri analizi ve araştırmacı haber yazımı konularında beceriler geliştirir.A, E
Dijital medyanın habercilikteki rolünü ve sosyal medya platformlarını haber yayma aracı olarak kullanma yollarını öğrenir.A, E
Habercilik etiği, tarafsızlık, doğruluk ve güvenilirlik konularında bilgi edinir. Medya sektöründeki etik sorunları tanır ve bunlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenir.A, E
Görsel ve işitsel materyalleri haberlerde nasıl kullanılacağını öğrenerek, multimedya haber içerikleri oluşturabilir.10A, E
Uluslararası haber kaynaklarını değerlendirerek, global perspektiften haber yapabilir.10A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı ve içeriğiİlgili konu hakkında okunacak makale.
2Habercilik ve gazeteciliğin temel kavramları
İlgili konu hakkında okunacak makale.
3Haber yazımının temel unsurları ve yapılarıİlgili konu hakkında okunacak makale.
4Güvenilir kaynakların belirlenmesi
İlgili konu hakkında okunacak makale.
5Gazetecilik dilinin özellikleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
6Etik ikilemler ve çözüm yolları
İlgili konu hakkında okunacak makale.
7Haberlerin düzenlenmesi ve yayın öncesi hazırlıklar
İlgili konu hakkında okunacak makale.
8Görsel tasarım ilkeleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
9Dijital medyanın habercilikteki yeri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
10Araştırmacı haber yazımı
İlgili konu hakkında okunacak makale.
11Güncel haberlerin analizi
İlgili konu hakkında okunacak makale.
12Medya trendleri ve etkileri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
13Öğrencilerin haber yazımı veya araştırmacı projeleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
14Sınıf içi sunumlar ve değerlendirmeler
İlgili konu hakkında okunacak makale.
Kaynak
"Modern Digital and Analog Communication Systems" Yazarlar: B.P. Lathi ve Z. Ding Yayınevi: Oxford University Press Baskı: 4. Baskı
Digital Communications Yazar: B. Sklar Yayınevi: Prentice Hall Baskı: 2. Baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi20240
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer10440
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı40140
Performans Görevi, Bakım Planı10220
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER VE HABERCİLİK-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaber ve Habercilik dersi, öğrencilere haber yazımı, toplama ve yayınlama süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırır. Bu ders, gazetecilik etiği, haber kaynaklarının değerlendirilmesi, haber yazım teknikleri ve medya hukuku gibi konuları öğretir. Ayrıca, öğrencilerin medya sektöründe karşılaşabilecekleri pratik durumlarla başa çıkma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı ve içeriği,Habercilik ve gazeteciliğin temel kavramları
,Haber yazımının temel unsurları ve yapıları,Güvenilir kaynakların belirlenmesi
,Gazetecilik dilinin özellikleri
,Etik ikilemler ve çözüm yolları
,Haberlerin düzenlenmesi ve yayın öncesi hazırlıklar
,Görsel tasarım ilkeleri
,Dijital medyanın habercilikteki yeri
,Araştırmacı haber yazımı
,Güncel haberlerin analizi
,Medya trendleri ve etkileri
,Öğrencilerin haber yazımı veya araştırmacı projeleri
,Sınıf içi sunumlar ve değerlendirmeler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derinlemesine haber araştırması yapar, kaynak bulma ve değerlendirir, veri analizi ve araştırmacı haber yazımı konularında beceriler geliştirir.A, E
Dijital medyanın habercilikteki rolünü ve sosyal medya platformlarını haber yayma aracı olarak kullanma yollarını öğrenir.A, E
Habercilik etiği, tarafsızlık, doğruluk ve güvenilirlik konularında bilgi edinir. Medya sektöründeki etik sorunları tanır ve bunlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenir.A, E
Görsel ve işitsel materyalleri haberlerde nasıl kullanılacağını öğrenerek, multimedya haber içerikleri oluşturabilir.10A, E
Uluslararası haber kaynaklarını değerlendirerek, global perspektiften haber yapabilir.10A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı ve içeriğiİlgili konu hakkında okunacak makale.
2Habercilik ve gazeteciliğin temel kavramları
İlgili konu hakkında okunacak makale.
3Haber yazımının temel unsurları ve yapılarıİlgili konu hakkında okunacak makale.
4Güvenilir kaynakların belirlenmesi
İlgili konu hakkında okunacak makale.
5Gazetecilik dilinin özellikleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
6Etik ikilemler ve çözüm yolları
İlgili konu hakkında okunacak makale.
7Haberlerin düzenlenmesi ve yayın öncesi hazırlıklar
İlgili konu hakkında okunacak makale.
8Görsel tasarım ilkeleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
9Dijital medyanın habercilikteki yeri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
10Araştırmacı haber yazımı
İlgili konu hakkında okunacak makale.
11Güncel haberlerin analizi
İlgili konu hakkında okunacak makale.
12Medya trendleri ve etkileri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
13Öğrencilerin haber yazımı veya araştırmacı projeleri
İlgili konu hakkında okunacak makale.
14Sınıf içi sunumlar ve değerlendirmeler
İlgili konu hakkında okunacak makale.
Kaynak
"Modern Digital and Analog Communication Systems" Yazarlar: B.P. Lathi ve Z. Ding Yayınevi: Oxford University Press Baskı: 4. Baskı
Digital Communications Yazar: B. Sklar Yayınevi: Prentice Hall Baskı: 2. Baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35