Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; dijital pazarlama süreçleri ve reklamcılık hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi,Dijital Pazarlama Çeşitleri,Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları (Genel Değerlendirme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlama ve reklam stratejilerini planlar. | 10, 13, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Dijital pazarlama ve reklam işlevlerini kullanır. | 13, 4, 5, 9 | A, E |
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize eder. | 13, 4, 9 | A, E, F |
E- ticaret dürtü çeşitlerini kullanır. | 13, 4, 9 | A, E, F |
İnternet reklamlar türlerine uygun strateji üretir. | 2, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi | Temel kavramlar incelenmelidir. |
2 | Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 1-72 sayfaları okunmalıdır. |
3 | Dijital Pazarlama Çeşitleri | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85- 151 sayfaları okunmalıdır. |
4 | Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 sayfaları okunmalıdır. |
5 | Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç | Örnek sayfalar incelenmelidir. |
6 | Dijital Medya Planlama ve Satın alma | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
7 | Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
8 | Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA) | Örnek sayfalar incelenmelidir. |
9 | Sosyal Medya Reklamcılığı | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
10 | Dijital Reklamcılıkta Etik | Örnek olaylar incelenmelidir |
11 | Dijital Pazarlama Örnekleri | Örnek olaylar incelenmelidir |
12 | Dijital Reklam Örnekleri | Örnek olaylar incelenmelidir |
13 | Proje Sunumları | Proje hazırlıkları yapılmalıdır |
14 | Proje Sunumları (Genel Değerlendirme) | Proje hazırlıkları yapılmalıdır |
Kaynak |
S. Uğurlu ‘Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi’ Beta, 2017 |
1- R. Yılmaz ve M. N. Erdem, Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Umuttepe Yayınları, 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014. 4- A. McStay, Digital advertising. Palgrave Macmillan, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 20 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 233 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; dijital pazarlama süreçleri ve reklamcılık hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi,Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi,Dijital Pazarlama Çeşitleri,Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri,Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç,Dijital Medya Planlama ve Satın alma,Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA),Sosyal Medya Reklamcılığı,Dijital Reklamcılıkta Etik,Dijital Pazarlama Örnekleri,Dijital Reklam Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları (Genel Değerlendirme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlama ve reklam stratejilerini planlar. | 10, 13, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Dijital pazarlama ve reklam işlevlerini kullanır. | 13, 4, 5, 9 | A, E |
Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize eder. | 13, 4, 9 | A, E, F |
E- ticaret dürtü çeşitlerini kullanır. | 13, 4, 9 | A, E, F |
İnternet reklamlar türlerine uygun strateji üretir. | 2, 6 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi | Temel kavramlar incelenmelidir. |
2 | Dijital Pazarlama ve Reklam Özellikleri, Tarihçesi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 1-72 sayfaları okunmalıdır. |
3 | Dijital Pazarlama Çeşitleri | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85- 151 sayfaları okunmalıdır. |
4 | Dijital Pazarlama ve Reklam Stratejileri | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 sayfaları okunmalıdır. |
5 | Dijital Reklamcılıkta Kreatif Süreç | Örnek sayfalar incelenmelidir. |
6 | Dijital Medya Planlama ve Satın alma | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
7 | Mobil Reklamcılık-Gerçek Zamanlı Pazarlama | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
8 | Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA) | Örnek sayfalar incelenmelidir. |
9 | Sosyal Medya Reklamcılığı | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabında 151-181 sayfaları okunmalıdır. |
10 | Dijital Reklamcılıkta Etik | Örnek olaylar incelenmelidir |
11 | Dijital Pazarlama Örnekleri | Örnek olaylar incelenmelidir |
12 | Dijital Reklam Örnekleri | Örnek olaylar incelenmelidir |
13 | Proje Sunumları | Proje hazırlıkları yapılmalıdır |
14 | Proje Sunumları (Genel Değerlendirme) | Proje hazırlıkları yapılmalıdır |
Kaynak |
S. Uğurlu ‘Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi’ Beta, 2017 |
1- R. Yılmaz ve M. N. Erdem, Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Umuttepe Yayınları, 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014. 4- A. McStay, Digital advertising. Palgrave Macmillan, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |