Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Akif AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Akif AYDIN, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK, Prof.Dr. Atila YAYLA, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Gülşen GEDİK, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ, Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif POROY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması ,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tez Savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını bilir | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını akıcı bir şekilde ifade eder | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını literatürle karşılaştırır ve literatüre katkı sağlar | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
12 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
13 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
14 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
15 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
16 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
17 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
18 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
19 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
20 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
21 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
22 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
23 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
24 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
25 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
26 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
27 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
28 | Tez Savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
Her öğrencinin tez çalışmasına göre kaynaklar öğrenciye özel olarak önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 46 | 2 | 92 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 46 | 56 | 2576 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 8 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 2700 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2700/30) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 90 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Akif AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Akif AYDIN, Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT, Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK, Prof.Dr. Atila YAYLA, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Doç.Dr. Esra ALAN, Doç.Dr. Gülşen GEDİK, Prof.Dr. Mahmut KOCA, Prof.Dr. Ahmet Ulvi TÜRKBAĞ, Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Hüseyin Melih ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif POROY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması ,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tez Savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar | 14 | D |
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını bilir | 14 | D |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını akıcı bir şekilde ifade eder | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını literatürle karşılaştırır ve literatüre katkı sağlar | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
12 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
13 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
14 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
15 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
16 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
17 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
18 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
19 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
20 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
21 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
22 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
23 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
24 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
25 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
26 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
27 | Tezin yazılması | Literatür taraması |
28 | Tez Savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
Her öğrencinin tez çalışmasına göre kaynaklar öğrenciye özel olarak önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |