Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİNANSAL KURUMLARDA STRATEJİK KARAR VERME | FİBD1113491 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersin Yardımcıları | Finansal Kurumlarda Stratejik Karar Verme |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgi yönetimi, yenilik ve rekabetçi stratejik karar verme konularında güncel teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Finansta bilgi teknolojileri,Finansal kurumlar, bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi,Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü in finance,Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi,Yeni ekonomi ve inovasyon,Yenilik modelleri,Teknoloji temelli yenilikler,Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri,Yeni ürün geliştirme,Yeni hizmet geliştirme,Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler,Finansta bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları,Finansta bilgi yönetimi ve performans ölçümü,Finansal kurumlarda bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Finansal Kurumlar için Bilgi toplumu ve stratejik olarak bilgi ekonomisini değerlendirir. | 9 | A |
2. Finansal Kurumlar için Yeni ekonomi ve inovasyonu değerlendirir. | 9 | A |
3. Finansal kurumlar için teknoloji temelli stratejik yenilikleri tartışır. | 9 | A |
4. Finansal kurumlar için bilgi yönetimi çerçevesinde yeni ürün ve hizmet geliştirme süreçlerini tartışır. | 9 | A |
5. Finansal hizmetler sektöründe etkili bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli becerileri kazandırır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Finansta bilgi teknolojileri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
1 | Finansal kurumlar, bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
2 | Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü in finance | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
3 | Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
4 | Yeni ekonomi ve inovasyon | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
5 | Yenilik modelleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
6 | Teknoloji temelli yenilikler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
7 | Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
9 | Yeni ürün geliştirme | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
10 | Yeni hizmet geliştirme | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
11 | Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
12 | Finansta bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
13 | Finansta bilgi yönetimi ve performans ölçümü | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
14 | Finansal kurumlarda bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
Kaynak |
Ramazan Aktaş, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, beta yayınevi, 2019. Taliye Yeşilürdü, Yatırım Fonları ve Kurumsal Yönetim, Scala Yayınları, 2012. |
1.Togati, Teodoro Dario. The New Economy and Macroeconomic Stability. ABD: Routledge Publishing. 2.Johnson, Gerry. Kevan Scholes ve Richard Whittington. Exploring Corporate Strategy. Pearson Education Limited. 3.Porter, Michael E. What is Strategy?. Harvard Business Review. 4.Ojasalo, Jukka. “Innovation Management in Knowledge Intensive Services”. The Business Review 5.Frery, Frederic. “The Fundamental Dimensions of Strategy”. Mit Sloan Management Review. 6.Ettlie, John E. William P. Bridges ve Robert D. O’Keefe. “Organization Strategy and Structural Differences For Radical Versus Incremental Innovation”. Management Science 7.Shepard, Stephen B. “The New Economy: What It Really Means”. Business Week 8.OECD. A New Economy? The Changing Role of Innovation and Information Technology in Growth. 9.Tapscott, Don. “Strategy in the New Economy”. Strategy and Leadership |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir. | X | |||||
2 | Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir. | X | |||||
3 | Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir. | X | |||||
5 | Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir. | X | |||||
6 | Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur. | ||||||
7 | Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir. | X | |||||
8 | Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 50 | 100 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİNANSAL KURUMLARDA STRATEJİK KARAR VERME | FİBD1113491 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersin Yardımcıları | Finansal Kurumlarda Stratejik Karar Verme |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgi yönetimi, yenilik ve rekabetçi stratejik karar verme konularında güncel teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Finansta bilgi teknolojileri,Finansal kurumlar, bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi,Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü in finance,Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi,Yeni ekonomi ve inovasyon,Yenilik modelleri,Teknoloji temelli yenilikler,Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri,Yeni ürün geliştirme,Yeni hizmet geliştirme,Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler,Finansta bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları,Finansta bilgi yönetimi ve performans ölçümü,Finansal kurumlarda bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Finansal Kurumlar için Bilgi toplumu ve stratejik olarak bilgi ekonomisini değerlendirir. | 9 | A |
2. Finansal Kurumlar için Yeni ekonomi ve inovasyonu değerlendirir. | 9 | A |
3. Finansal kurumlar için teknoloji temelli stratejik yenilikleri tartışır. | 9 | A |
4. Finansal kurumlar için bilgi yönetimi çerçevesinde yeni ürün ve hizmet geliştirme süreçlerini tartışır. | 9 | A |
5. Finansal hizmetler sektöründe etkili bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli becerileri kazandırır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Finansta bilgi teknolojileri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
1 | Finansal kurumlar, bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
2 | Fiziki ve bilgiye dayalı işgücü in finance | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
3 | Bilgiye dayalı yönetim ve yeni ekonomi | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
4 | Yeni ekonomi ve inovasyon | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
5 | Yenilik modelleri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
6 | Teknoloji temelli yenilikler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
7 | Üretim işletmelerinde bilgi teknolojileri | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
9 | Yeni ürün geliştirme | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
10 | Yeni hizmet geliştirme | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
11 | Bilgi yönetimi ve rekabetçi stratejiler | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
12 | Finansta bilgiye dayalı rekabetçi strateji uygulamaları | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
13 | Finansta bilgi yönetimi ve performans ölçümü | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
14 | Finansal kurumlarda bilgiye dayalı yönetim ve stratejik kararlar | Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. |
Kaynak |
Ramazan Aktaş, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, beta yayınevi, 2019. Taliye Yeşilürdü, Yatırım Fonları ve Kurumsal Yönetim, Scala Yayınları, 2012. |
1.Togati, Teodoro Dario. The New Economy and Macroeconomic Stability. ABD: Routledge Publishing. 2.Johnson, Gerry. Kevan Scholes ve Richard Whittington. Exploring Corporate Strategy. Pearson Education Limited. 3.Porter, Michael E. What is Strategy?. Harvard Business Review. 4.Ojasalo, Jukka. “Innovation Management in Knowledge Intensive Services”. The Business Review 5.Frery, Frederic. “The Fundamental Dimensions of Strategy”. Mit Sloan Management Review. 6.Ettlie, John E. William P. Bridges ve Robert D. O’Keefe. “Organization Strategy and Structural Differences For Radical Versus Incremental Innovation”. Management Science 7.Shepard, Stephen B. “The New Economy: What It Really Means”. Business Week 8.OECD. A New Economy? The Changing Role of Innovation and Information Technology in Growth. 9.Tapscott, Don. “Strategy in the New Economy”. Strategy and Leadership |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir. | X | |||||
2 | Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir. | X | |||||
3 | Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir. | X | |||||
5 | Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir. | X | |||||
6 | Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur. | ||||||
7 | Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir. | X | |||||
8 | Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |