Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK MEVZUATINA GİRİŞ | TTEY1114276 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek | 10, 12, 16, 18, 2, 4, 9 | A, E |
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Sağlık Mevzuatının Önemi | |
2 | 2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler | |
3 | 3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) | |
4 | 4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi | |
5 | 5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri | |
6 | 6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu | |
7 | 7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi | |
8 | 8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) | |
9 | 9. Yeni Sağlık Uygulamaları | |
10 | 10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) | |
11 | 11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) | |
12 | 12. Etik İlkeler | |
13 | 13. Çözümlü Örnek Etik Problemler | |
14 | 14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) | |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir. |
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | X | | |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIK MEVZUATINA GİRİŞ | TTEY1114276 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek | 10, 16, 18, 9 | A, E |
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek | 10, 12, 16, 18, 2, 4, 9 | A, E |
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek. | 10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Sağlık Mevzuatının Önemi | |
2 | 2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler | |
3 | 3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) | |
4 | 4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi | |
5 | 5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri | |
6 | 6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu | |
7 | 7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi | |
8 | 8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) | |
9 | 9. Yeni Sağlık Uygulamaları | |
10 | 10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) | |
11 | 11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) | |
12 | 12. Etik İlkeler | |
13 | 13. Çözümlü Örnek Etik Problemler | |
14 | 14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) | |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir. |
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | | X | | |
8 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28