Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YENİ YÖNELİMLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş, Gör. Büşra Aydınlı |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, öğrencinin sağlık işletmeciliği konusunda dünyadaki gelişmeler hakkında bilgilendirilmesinin sağlanması, sağlık işletmeciliği konusunda yeni tekniklerin öğretilmesi, yeni teknikler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi, yeni teknikler hakkında çözümleme yapabilme becerisi kazandırma, öğretilen bilgiler çerçevesinde uygulama becerisi kazandırması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler,Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği,Sağlık kurumlarında örnek edinme,Sağlık kurumlarında tedavi planları ,Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü,Sağlık kurumlarında ekip çalışması,Personel güçlendirilmesi,Yönetsel Etik,Yalın Organizasyonlar,Öğrenen Organizasyonlar,Değişim Mühendisliği,Adaptasyon Yaklaşımları,Dış Kaynaktan Yararlanma,Sağlık kurumlarında stok kavramı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Yönetimde güncel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
2-Yönetim alanındaki güncel konuları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
3-Yönetim alanındaki farklı güncel konuları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
4-Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeleri belirtir. | 10, 16, 9 | A |
5-Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği'ni (Reengineering) açıklar. | 10, 16, 9 | A |
6- Örnek edinme (benchmarking), tedavi planları (clinical pathways), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü kavramlarını, ekip çalışmasını, personel güçlendirilmesini, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Sağlık kurumlarında örnek edinme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Sağlık kurumlarında tedavi planları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Personel güçlendirilmesi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | Yönetsel Etik | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Yalın Organizasyonlar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Öğrenen Organizasyonlar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | Değişim Mühendisliği | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Adaptasyon Yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Dış Kaynaktan Yararlanma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Sağlık kurumlarında stok kavramı | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Yaklaşımları , Editör : Seda Uyar, Fatma Çiftçi Kıraç, Nobel Bilimsel Eserler , 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | |||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YENİ YÖNELİMLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş, Gör. Büşra Aydınlı |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, öğrencinin sağlık işletmeciliği konusunda dünyadaki gelişmeler hakkında bilgilendirilmesinin sağlanması, sağlık işletmeciliği konusunda yeni tekniklerin öğretilmesi, yeni teknikler arasında ilişki kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi, yeni teknikler hakkında çözümleme yapabilme becerisi kazandırma, öğretilen bilgiler çerçevesinde uygulama becerisi kazandırması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler,Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği,Sağlık kurumlarında örnek edinme,Sağlık kurumlarında tedavi planları ,Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü,Sağlık kurumlarında ekip çalışması,Personel güçlendirilmesi,Yönetsel Etik,Yalın Organizasyonlar,Öğrenen Organizasyonlar,Değişim Mühendisliği,Adaptasyon Yaklaşımları,Dış Kaynaktan Yararlanma,Sağlık kurumlarında stok kavramı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Yönetimde güncel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
2-Yönetim alanındaki güncel konuları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
3-Yönetim alanındaki farklı güncel konuları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
4-Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeleri belirtir. | 10, 16, 9 | A |
5-Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği'ni (Reengineering) açıklar. | 10, 16, 9 | A |
6- Örnek edinme (benchmarking), tedavi planları (clinical pathways), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü kavramlarını, ekip çalışmasını, personel güçlendirilmesini, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Sağlık kurumlarında örnek edinme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Sağlık kurumlarında tedavi planları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Personel güçlendirilmesi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | Yönetsel Etik | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Yalın Organizasyonlar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Öğrenen Organizasyonlar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | Değişim Mühendisliği | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Adaptasyon Yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Dış Kaynaktan Yararlanma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Sağlık kurumlarında stok kavramı | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi ve kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Yaklaşımları , Editör : Seda Uyar, Fatma Çiftçi Kıraç, Nobel Bilimsel Eserler , 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | |||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |