Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZM. KALİTE UYG. VE KALİTE YÖNETİMİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde kalite bilincini oluşturmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmede kullanılan teknikleri ve uygulamaları vererek kalite yönetimini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite, kaliteyi etkileyen faktörler,Sağlık hizmetlerinde kalitenin boyutları, hizmet işletmesi olarak sağlık kuruluşlarının özellikler, Hastanelerde kalitenin ortaya çıkışı ve gelişimi, sürekli kalite iyileştirme kavramı ve yönetimi,Sağlık hizmetlerinde Kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler,Sağlık Hizmetlerinde Komitelerin kalite iyileştirmedeki ve yönetimindeki rolü ,Sağlık hizmetlerinde kalite çemberleri, Deming çevrimi , Sağlık Hizmetlerinde Kıyaslama (Benchmarking),Kalite uygulamaları çerçevesinde Sağlık Hizmetlerinde Süreç yenileme (Reengineering),Kalite uygulamaları çerçevesinde Sağlık Hizmetlerinde Dış Kaynaktan Yararlanma (Outsourcing) ve personeli güçlendirme, iş mükemmelliği modeli , Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 1, Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 2, Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 3,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10. | ||
1. Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. | ||
2. Sağlık hizmetlerinde kalitenin türlerini ve kaliteyi etkileyen faktörleri anlatır | ||
3. Sağlık hizmetlerinde kalitenin boyutlarını sınıflar | ||
4. Sağlık hizmetlerinde kalite gelişimini tartışabilir. | ||
5. Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme faaliyetlerini örnekleyebilir. | ||
6. Sağlık hizmetlerinde kalite çemberleri ve Deming çevrimini yorumlar. | ||
7. Sağlık hizmetlerinde süreçlerin yeniden yapılandırılmasını açıklar | ||
8. Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir | ||
9. İstatistik bilgileri yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite, kaliteyi etkileyen faktörler | |
2 | Sağlık hizmetlerinde kalitenin boyutları, hizmet işletmesi olarak sağlık kuruluşlarının özellikler | |
3 | Hastanelerde kalitenin ortaya çıkışı ve gelişimi, sürekli kalite iyileştirme kavramı ve yönetimi | |
4 | Sağlık hizmetlerinde Kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler | |
5 | Sağlık Hizmetlerinde Komitelerin kalite iyileştirmedeki ve yönetimindeki rolü | |
6 | Sağlık hizmetlerinde kalite çemberleri, Deming çevrimi | |
7 | Sağlık Hizmetlerinde Kıyaslama (Benchmarking) | |
8 | Kalite uygulamaları çerçevesinde Sağlık Hizmetlerinde Süreç yenileme (Reengineering) | |
9 | Kalite uygulamaları çerçevesinde Sağlık Hizmetlerinde Dış Kaynaktan Yararlanma (Outsourcing) ve personeli güçlendirme, iş mükemmelliği modeli | |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 1 | |
11 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 2 | |
12 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede uygulanan teknikler 3 | |
13 | Vaka çalışması | |
14 | Vaka çalışması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
0 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
0 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
0 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
0 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
0 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
0 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
0 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | |||||
0 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
0 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
0 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
0 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
0 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |