Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 65 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Prof.Dr. Sabahattin AYDIN, Doç.Dr. Pakize YİĞİT, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN, Dr.Öğr.Üye. Seda KUMRU, Prof.Dr. Yeter USLU, Doç.Dr. Elif BAYKAL, Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Prof.Dr. Yavuz YAKUT, Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ, Dr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık yönetimi ile ilgili seçilen bir konunun bilimsel olarak incelenmesi ve öneriler geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık yönetimi ile ilgili önemli bir konuda ulusal ve uluslararası literatürü inceleyebilecektir. | 13, 23 | |
2.Seçilen konunun bilimsel olarak incelenmesi için uygun araştırma yöntemini belirleyebilecektir. | 13, 23 | |
3.Seçilen konuyu uygun analiz yöntemi ile bilimsel olarak analiz edebilecektir. | 13, 23 | |
4.Seçilen konunun bilimsel analiz bulgularını politika belirleyiciler, sağlık hizmeti sunucuları ve/veya akademisyenler için yorumlayabilecektir. | 13, 23 | |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 13, 23 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir | Literatür taraması ve konu ile ilgili araştırma |
Kaynak |
Seçilen tez konusuna özel ulusal ve uluslararası kaynakları içerir. |
Seçilen tez konusuna özel ulusal ve uluslararası kaynakları içerir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | |||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 18 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 50 | 100 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 65 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Prof.Dr. Sabahattin AYDIN, Doç.Dr. Pakize YİĞİT, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN, Dr.Öğr.Üye. Seda KUMRU, Prof.Dr. Yeter USLU, Doç.Dr. Elif BAYKAL, Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL, Dr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ, Prof.Dr. Yavuz YAKUT, Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ, Dr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Sağlık yönetimi ile ilgili seçilen bir konunun bilimsel olarak incelenmesi ve öneriler geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sağlık yönetimi ile ilgili önemli bir konuda ulusal ve uluslararası literatürü inceleyebilecektir. | 13, 23 | |
2.Seçilen konunun bilimsel olarak incelenmesi için uygun araştırma yöntemini belirleyebilecektir. | 13, 23 | |
3.Seçilen konuyu uygun analiz yöntemi ile bilimsel olarak analiz edebilecektir. | 13, 23 | |
4.Seçilen konunun bilimsel analiz bulgularını politika belirleyiciler, sağlık hizmeti sunucuları ve/veya akademisyenler için yorumlayabilecektir. | 13, 23 | |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 13, 23 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir | Literatür taraması ve konu ile ilgili araştırma |
Kaynak |
Seçilen tez konusuna özel ulusal ve uluslararası kaynakları içerir. |
Seçilen tez konusuna özel ulusal ve uluslararası kaynakları içerir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
7 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
9 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
11 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | |||||
12 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
14 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
15 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
16 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |