Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOTERAPİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Radyoterapide kalite güvence prosedürlerini, dozimetrik ölçümlerin nasıl yapıldığını, tedavi planlama ve uygulama aşamalarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Linac'a giriş ve temel günlük kalite kontrolü,Su fantomunda 3D ölçümler (I),Su fantomunda 3D ölçümler (II),Su fantomunda 3D ölçümler (III),Klinik referans dozimetri,Küçük statik alanların dozimetrisi,IGRT'de temel iş akışı,Tedavi Planlaması I (3D-CRT),Tedavi Planlaması I (3D-CRT) devam,Tedavi Planlaması II (IMRT),Tedavi Planlaması II (IMRT) devam,Tedavi Planlaması II (VMAT),Tedavi Planlaması II (VMAT) devam,Hastaya Özel Kalite Güvence; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalite güvence protokolü hazırlar ve uygulanmasını sağlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Dozimetrik ölçümler gerçekleştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Görüntü rehberliğinde radyoterapi uygulamasını yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A |
Farklı tedavi teknikleri ile tedavi planlaması hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Linac'a giriş ve temel günlük kalite kontrolü | |
2 | Su fantomunda 3D ölçümler (I) | |
3 | Su fantomunda 3D ölçümler (II) | |
4 | Su fantomunda 3D ölçümler (III) | |
5 | Klinik referans dozimetri | |
6 | Küçük statik alanların dozimetrisi | |
7 | IGRT'de temel iş akışı | |
8 | Tedavi Planlaması I (3D-CRT) | |
9 | Tedavi Planlaması I (3D-CRT) devam | |
10 | Tedavi Planlaması II (IMRT) | |
11 | Tedavi Planlaması II (IMRT) devam | |
12 | Tedavi Planlaması II (VMAT) | |
13 | Tedavi Planlaması II (VMAT) devam | |
14 | Hastaya Özel Kalite Güvence | |
Kaynak |
The Modern Technology of Radiation Oncology, Volume 4, Jacob Van Dyk.
KHAN’S Treatment Planning in Radiation Oncology Sixth edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | X |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | X |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | X |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | | X |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | X |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 15 | 45 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
RADYOTERAPİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Radyoterapide kalite güvence prosedürlerini, dozimetrik ölçümlerin nasıl yapıldığını, tedavi planlama ve uygulama aşamalarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Linac'a giriş ve temel günlük kalite kontrolü,Su fantomunda 3D ölçümler (I),Su fantomunda 3D ölçümler (II),Su fantomunda 3D ölçümler (III),Klinik referans dozimetri,Küçük statik alanların dozimetrisi,IGRT'de temel iş akışı,Tedavi Planlaması I (3D-CRT),Tedavi Planlaması I (3D-CRT) devam,Tedavi Planlaması II (IMRT),Tedavi Planlaması II (IMRT) devam,Tedavi Planlaması II (VMAT),Tedavi Planlaması II (VMAT) devam,Hastaya Özel Kalite Güvence; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalite güvence protokolü hazırlar ve uygulanmasını sağlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Dozimetrik ölçümler gerçekleştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Görüntü rehberliğinde radyoterapi uygulamasını yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A |
Farklı tedavi teknikleri ile tedavi planlaması hazırlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Linac'a giriş ve temel günlük kalite kontrolü | |
2 | Su fantomunda 3D ölçümler (I) | |
3 | Su fantomunda 3D ölçümler (II) | |
4 | Su fantomunda 3D ölçümler (III) | |
5 | Klinik referans dozimetri | |
6 | Küçük statik alanların dozimetrisi | |
7 | IGRT'de temel iş akışı | |
8 | Tedavi Planlaması I (3D-CRT) | |
9 | Tedavi Planlaması I (3D-CRT) devam | |
10 | Tedavi Planlaması II (IMRT) | |
11 | Tedavi Planlaması II (IMRT) devam | |
12 | Tedavi Planlaması II (VMAT) | |
13 | Tedavi Planlaması II (VMAT) devam | |
14 | Hastaya Özel Kalite Güvence | |
Kaynak |
The Modern Technology of Radiation Oncology, Volume 4, Jacob Van Dyk.
KHAN’S Treatment Planning in Radiation Oncology Sixth edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | X |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | X |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | X |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | | | | X |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | | | | X |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | X |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | X |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:49Son Güncelleme Tarihi: 26/11/2023 - 23:52