Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL ANATOMİ VE KİNEZYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Üst ekstremite klinik anatomisi,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Alt ekstremite klinik anatomisi,Postür kasları,Kinezyolojide temel kavramlar, Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi, Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapılan hareketler sırasında hangi kas gruplarının aktif olduğunu analiz eder. | 12, 16, 4, 8, 9 | A, E |
Kasların origo insersiosunu tanımlar. | 11, 16, 9 | A, E |
Basit ya da kompleks hareketleri, sinir sisteminin işleyişi ile eşleştirir. | 10, 12, 13, 4, 9 | A |
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları yorumlar | 16, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I | Kaynak 3 Bölüm 2 S 12-25 |
2 | Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II | Kaynak 3 Bölüm 2 S12-25 |
3 | Üst ekstremite klinik anatomisi | Kaynak 4 Bölüm 2 S8-12 |
4 | Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I | Kaynak 3 Bölüm 3 26-38 |
5 | Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II | Kaynak 3 Bölüm 3 S26-38 |
6 | Alt ekstremite klinik anatomisi | Kaynak 4 Bölüm 3 S12-15 |
7 | Postür kasları | Kaynak 3 Bölüm 4-6 S 22- 38 |
8 | Kinezyolojide temel kavramlar | Kaynak 1 - Bölüm 1 S 1-12 |
9 | Omuz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 5 S27-33 |
10 | Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 6 S33-42 |
11 | Solunum kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 11 S 66-78 |
12 | Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79- 88 |
13 | Ayak-ayak bileği kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79-88 |
14 | Yürüme kinezyolojisi | Kaynak 2 - Bölüm 14 S 48-56 |
Kaynak |
Sunum |
- Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | X | | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | X | | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL ANATOMİ VE KİNEZYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Üst ekstremite klinik anatomisi,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Alt ekstremite klinik anatomisi,Postür kasları,Kinezyolojide temel kavramlar, Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi, Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapılan hareketler sırasında hangi kas gruplarının aktif olduğunu analiz eder. | 12, 16, 4, 8, 9 | A, E |
Kasların origo insersiosunu tanımlar. | 11, 16, 9 | A, E |
Basit ya da kompleks hareketleri, sinir sisteminin işleyişi ile eşleştirir. | 10, 12, 13, 4, 9 | A |
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları yorumlar | 16, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I | Kaynak 3 Bölüm 2 S 12-25 |
2 | Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II | Kaynak 3 Bölüm 2 S12-25 |
3 | Üst ekstremite klinik anatomisi | Kaynak 4 Bölüm 2 S8-12 |
4 | Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I | Kaynak 3 Bölüm 3 26-38 |
5 | Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II | Kaynak 3 Bölüm 3 S26-38 |
6 | Alt ekstremite klinik anatomisi | Kaynak 4 Bölüm 3 S12-15 |
7 | Postür kasları | Kaynak 3 Bölüm 4-6 S 22- 38 |
8 | Kinezyolojide temel kavramlar | Kaynak 1 - Bölüm 1 S 1-12 |
9 | Omuz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 5 S27-33 |
10 | Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 6 S33-42 |
11 | Solunum kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 11 S 66-78 |
12 | Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79- 88 |
13 | Ayak-ayak bileği kinezyolojisi | Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79-88 |
14 | Yürüme kinezyolojisi | Kaynak 2 - Bölüm 14 S 48-56 |
Kaynak |
Sunum |
- Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | X | | |
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | X | | | |
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:41Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:46