Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ŞAHİN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK, Prof.Dr. Yavuz YAKUT, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez Savunma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlayabilmesi | 14, 16 | B |
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışabilmesi | 14 | B |
Literatür taraması yapabilmesi | 14 | B |
Araştırma verilerini değerlendirebilmesi | 14 | B |
Araştırma sonuçlarını tartışabilmesi | 14 | B |
Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetleyebilmesi | 14 | B |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür Taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür Taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür Taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür Taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür Taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür Taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür Taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür Taraması |
28 | Tez Savunma | Literatür Taraması |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |