Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İMMÜNOLOJİ-II-Bahar Dönemi2+0210
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Deniz DURALI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Deniz DURALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle fizyolojisini öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İmmünolojiye giriş-II,Doğal (innate) İmmün Sistem: Fagositik hücreler,Doğal (innate) İmmün Sistem: NK hücreler,T hücre yanıtı: CD4 T helper farklılaşması,T hücre yanıtı: CD8 T hücre farklılaşması,Hafıza T hücre yanıtının gelişme mekanizmaları,B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-I,B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-II,Tümör İmmünolojisi-I,Tümör immünolojisi-II,İmmün yetmezlikler,Yeni aşı teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders immün sistem ve patoloji ilişkilerini içermektedir.10, 16, 18, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmmünolojiye giriş-II
2Doğal (innate) İmmün Sistem: Fagositik hücreler
3Doğal (innate) İmmün Sistem: NK hücreler
4T hücre yanıtı: CD4 T helper farklılaşması
5T hücre yanıtı: CD8 T hücre farklılaşması
6Hafıza T hücre yanıtının gelişme mekanizmaları
7B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-I
8B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-II
9Tümör İmmünolojisi-I
10Tümör immünolojisi-II
11İmmün yetmezlikler
12Yeni aşı teknolojileri
Kaynak
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al. 2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al. 3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al. 4. Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder.
X
2
Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar.
X
3
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır.
X
4
Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder.
X
5
Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular.
X
6
Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir.
X
7
Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir.
X
8
Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir.
X
9
Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer.
X
10
Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar.
X
11
Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12224
Rehberli Problem Çözme6636
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer260120
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)310
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(310/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İMMÜNOLOJİ-II-Bahar Dönemi2+0210
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Deniz DURALI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Deniz DURALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle fizyolojisini öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İmmünolojiye giriş-II,Doğal (innate) İmmün Sistem: Fagositik hücreler,Doğal (innate) İmmün Sistem: NK hücreler,T hücre yanıtı: CD4 T helper farklılaşması,T hücre yanıtı: CD8 T hücre farklılaşması,Hafıza T hücre yanıtının gelişme mekanizmaları,B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-I,B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-II,Tümör İmmünolojisi-I,Tümör immünolojisi-II,İmmün yetmezlikler,Yeni aşı teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders immün sistem ve patoloji ilişkilerini içermektedir.10, 16, 18, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmmünolojiye giriş-II
2Doğal (innate) İmmün Sistem: Fagositik hücreler
3Doğal (innate) İmmün Sistem: NK hücreler
4T hücre yanıtı: CD4 T helper farklılaşması
5T hücre yanıtı: CD8 T hücre farklılaşması
6Hafıza T hücre yanıtının gelişme mekanizmaları
7B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-I
8B hücre yanıtı: B hücre farklılaşmaları-II
9Tümör İmmünolojisi-I
10Tümör immünolojisi-II
11İmmün yetmezlikler
12Yeni aşı teknolojileri
Kaynak
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al. 2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al. 3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al. 4. Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder.
X
2
Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar.
X
3
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır.
X
4
Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder.
X
5
Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular.
X
6
Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir.
X
7
Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir.
X
8
Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir.
X
9
Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer.
X
10
Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar.
X
11
Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:20Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:22